Fórum témák
» Több friss téma |
Külső olvasztó óra - de úgy kell megoldani hogy a kompresszort és a ventillátort mindenképp lekapcsolja az olvasztás idejére !
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
Azt a legegyszerűbb! Óra bekapcs,relé bontja a motor áramkörét,negyed óra múlva a relé visszaáll alapállásba,motor indul!
És a belső ventillátor áramkörét , mert különben a fűtőszál hőjének nagyrészét befújja a hűtőtérbe és minden kiolvad !
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
A relé kikapcsol egy konnektort,amibe a hűtő van bedugva és a probléma megoldva!
És egy másik dugvilláról adsz áramot az olvasztó órának és a fűtószálnak ? Ne bonyolítsd ! Elég egy két áramkörős relé az olvasztó óra után , az egyik áramkör megszakítja a ventillátor- a másik a kompresszor áramát és egyben kapcsolja a fűtőszálat . Ha lesz időm (télen) akkor tényleg nekiállok egy pices elektronika tervezésének az ilyen hűtők javításához.
A hozzászólás módosítva: Júl 2, 2016
Persze,magamnak úgy csinálnám,de így nem kell a motor,és a venti áramkörébe belebabrálni egy laikusnak.
Viszont a 15 perces leállítással nem fog leolvadni fűtőszál nélkül ...
A fűtőszál vezérlés a konnektor elé kell bekötni,mivel azt már megbontotta,és azt könnyű megtalálni.
Nem akarok vitatkozni veled , a fűtőszál kivezetéseit (mindkét tulaj) csak a hűtő belsejében "azonosította" tehát az ötleted elég így eléggé kivitelezhetetlen , sajnos csak az elektronikán kikeresve lehet a ventillátor-kompresszor-olvasztószál kivezetéseihez "hozzáférni" életveszély okozása nélkül
Én ilyesmit használok. Hátránya, hogy ki kell venni az alkatrészt. (Nem "in circuit") Ahhoz nem kell kiforrasztani az elkót
A szünetmentesnél is annyira sanszos, hogy a fet sorok is emiatt szállhatnak el. Meleg szellőzetlen helyek a számítógép mögött... .
Anno wentonnak írtam, de a probéma az amit már anno az Audi 90-esemnél is tapasztaltam(K jetronik melegedés szabályzó), a kapcsolási pont hőfoka elcsúszik az idő múlásával. Autószerelőm mondta, hogy hiába veszek újat,mert az is annyi idős, és ugyanaz a baja. Ok a bimetál anyagszerkezetének átalakulása a diffúzió által. Ő nem is oldotta meg, de egy gondolkodó mérnök hallgató átállította, és kajakra beszabályozta, jó is lett. A baj, hogy a két anyag felületén idővel egymásba vándorolnak, homogenizálódik a bimetál, idióta, kreált szóval "monometállá" válik és másképp hajlik a hő függvényében, tehát nem ott kapcsol, ahol a mérnök úr kitalálta. Tehét érdemes nézni a gyártási évet ami az autóm esetében felesleges volt mivel 12 éve nem gyártottak új alkatrészt, és ami a boltban kapható volt 100 ezerért az is az autómmal egy időben készült. tehát ami a csöveden be lett mutatva érdemes mért hőmérsékletű összeállítással megismételni a kísérletet,(befagyaszt va, és kiolvasztásnál mérni a hőmérsékleti adatokat. Lehet nem jön össze a mínusz 12, plusz 72, és esetleg hamarabb kikapcsol ez a baj.
Modernebb, fiatalabb típusé esetleg? Annak is kb ott kell kapcsolnia. Asszem a HotPoint-Aristonba másik fajtát, nem a gyári pakoltam és jó lett.
Hát velem nem szórakozna,az biztos. relék,dugaljak mindig vannak a fiókban,semmi elektronika,és elmenne ezer évig!
Idézet: „Már 3 szerelő volt nála és még mindig nem jó? Ez jó lehet negyediknek ?” Nem! Tudniillik, a kérdezők, és ügyfelek zöme, a varrógép műszerészt(mert látott már csavarhúzót), a villanyszerelőt(mert hiszen a hűtő is villannyal megy), valamint a falu sámánját(mert az mindent orvosol) is szerelőnek nevezi! De az egyikük fejében sem fordul meg, hogy egy hűtő javításban jártas háztartási gép szerelőhöz forduljon. ![]()
Ha elolvastad volna az előzményeket, tudhatnád: több szakember (szerinted: "szerelő") is járt nálam, különböző okokat véltek a probléma forrásának, ami persze téves volt, ám nekem jó sokba került, de a hiba megmaradt. Ez után találtam az e-bayen (tudod mi az?) javító kittet ehhez a hűtőhöz, ami kondikból állt - így gondoltam a kondi csere lehetőséget! Tehát miről beszélsz kedves Galfy??? Ha én jobban tudnám, nem fordultam volna ehhez a fórumhoz és az itt segíteni igyekvő szakemberekhez. De látom, van itt egy-két okostojás is, mint te, aki nem segíteni akar, csak osztja az észt. Ha lehet, nem kérnék választ, inkább gondolkozz tovább az általad feltett ostoba kérdésen.
Igen Tibibalogh520! Igazad van! Most jut eszembe, hogy először víz-gáz szerelőt, másodszor autószerelőt és harmadszor lángheggesztőt hívtam a hűtőm megjavításához! Tanácsod olvasva látom, hogy tévedem és "hűtő javításában jártas háztartási gép szerelőt" kellett volna hívjak, olyat, mint te. Úgyhogy ha Szegeden jársz, szívesen várlak a hűtőm megjavítására, de kivételesen csak egy hónap múlva fizetnék, ha kiderül: meg tudtad javítani! Oké?
Idézet: „A baj, hogy a két anyag felületén idővel egymásba vándorolnak, homogenizálódik a bimetál, idióta, kreált szóval "monometállá" válik és másképp hajlik a hő függvényében, tehát nem ott kapcsol, ahol a mérnök úr kitalálta.” Ez nem teljesen fedi a valóságot. Miért van az, hogy ~30 éves vasaló, hűtő bimetálja hiba nélkül dolgozik rendszeres használat mellett is, az általad említett meg "diffundál". Miközben mi, akik egykor még fizikát is tanultunk, úgy tudjuk, hogy az atomok diffúziós mozgása jelentősen függ a hőmérséklettől, azaz ami X évet szobahőmérsékleten töltött, a másik meg üzemi (130-160 fokon) hőmérsékleten, másképp viselkedik.
Két fajta hűtő létezik a kereskedelembe amivel rengeteg baj adódik az első helyen a "no frostos" és utána a osztószelepes változat végzett nálam.Általában az elektronika hibásodik meg, kiemelt helyen a tápegység és a hőmérséklet érzékelők hibásodnak meg.
A "no frostos" változatnál elég egyszerű lenne kiváltani a hibás elektronikát egy hűtésvezérlő segítségével mint pl. Dixell,Carel,Ranco, Eliwell stb. de sajnos azt a lappancsos "szar..g" vezérlését nem lehet megkerülni, oda kellene megint egy másik áramkör.
Ezért írtam hogy érdemes lenne egy univerzális elektronikát tervezni , ha lesz időm (télen) neki is állok!
Két dolog van a 30 éves vasalóban a bimetál vastagabb, 10-20 fok nem számít, és ha hideg a vas feljebb tekerem. A másik funkciója szerint - érzékelőben kisebb is a méret méréskor az elcsúszás hibát dob az elektronikának.
A kőmérséklet+ az időfaktor dobja a hibát, tehát idővel hidegben is vastagodik a felület határ, tehát az időfaktor ami igazán a bimetál ellen dolgozik. Ez autó melegedés szabályzóban is ugyanígy jelentkezett.
Hello! Bocs, de felesleges ebbe a témába nagyon beásni magatokat, mert biztos van diffúzió, de ezen kívül még számtalan fizikai paraméter és hatás befolyásolhatja a működését egy ilyen vacaknak.
De 30 év alatt úgy elavul valami, hogy beszélni sem érdemes róla. Jelenleg pedig sajnos nem 30, hanem 3 évre gyártanak dolgokat..
Sziasztok! Van egy Gorenje kombi hűtöm 6 èves. Az utóbbi napokban vettem èszre h a hűtőszekrènyben hátul egy ponton jegesedik a hűtö kör alakban kb 5 cm nagyságban, a többi helyen nem (no frostos). Mintha azon a jegesedö ponton a hátulja be is domborodna. A hütèssel nincs gond (mèg). Komoly gondot jelent ez? Javitható? Köszönöm elöre is a válaszokat!
Jött az "Ember", elvitte, megjavította, visszahozta. 20000 ft. De megérte! Inkább ez, mint az új elektronikai hulladékokból választani egyet.
Sziasztok! Segítségeteket kérem a következőkben leírt probléma megoldásához. Van egy Whirlpool hűtő-kombi szekrény amiben a hőfok 15c fok alá nem megy. A kompresszor jól működik,hűtőgáz hiány nincs. Nosza gondoltam hogy meg gyengült a hőfokszabálytó. Találkoztam már ilyen hibával. Beleraktam egy belevaló Whirlpool szabályzót és legnagyobb meglepetésemre az is 15c foknál kapcsolta ki a kompresszort. A hőfokot a normál térben mértem.Nehezen tudom elképzelni,hogy a zsír új szabályzó is rossz. Napsugárzás nem éri. Vallyon mi lehet a magyarázat?
Biztos vagy benne, hogy a termosztát kapcsolja le? Nem lehet, hogy túlmelegszik a motor és a hővédelme állítja le?
Nem a hővédelem kapcsolja le azt megnéztem csak nem írtam róla. Ez meg izzaszt az már biztos. Ha megtalálom a jelenség okát megírom, de ha tudtok ötletekkel segíteni azt megköszönöm.
Nincs benne téli nyári átkapcsoló ? Ha télire van kapcsolva akkor csinál ilyet ...
|
Bejelentkezés
Hirdetés |