Fórum témák
» Több friss téma |
Leéghet a diódahíd. A 4db 4700-ast lecserélheted 2db 10 000-re, ha eredetileg nem külön ágban vannak, hanem párhuzamosítva. Ha a 4 kondid 4 külön ág, akkor nem javaslom.
Üdv újra. A gondom még mindig az, hogy nem tudom teljesen "kitisztítani" a trafó által generált 12v 10A-emet.
Eddig párhuzamosan rátettem 12600µF Kondit puffernek, és egy 100nF-es kondit is. Egyenirányítva 3db mospec-kel van, 20A-esekkel. Ha párhuzamosan ráteszek egy: 2a473j kondit, az segíthet? Adatai: 6.3V-400V és 0.47-10000UF Tippem szerint nem hallható tartományban van gerjedés.
A diódák pillanatnyi csúcsárama sokszorosa, tízszerese a normál üzeminek és időfüggő. A maximális in-rush áramot pedig a trafó rézvesztesége és a kondik ESR/ESL értéke fogja erősen korlátozni. Ezek a régi Elnák meg vélhetően túlszárnyalják a ma újonnan kapható vacakokat.. Szóval, egy duplázott kapacitástól egy olyan véfokban, ahova nem spóroltak Elnákat rakni, a diódák sem fognak leégni, de én ki sem cserélném, ha nem ez a gondja a végfoknak, akkor tenném is vissza a japánokat.
A kiszáradó pufferkondinak nem a sistergés a jele, hanem a lecsökkenő kivezérelhetőség, brumm nagy hangerőnél. Persze ettől még lehet hibás kondi, de jellemzően nem a nagyok száradnak ki elsőként, hanem a kicsik. Ha már megvannak a 10e mikrósak, akkor próbaképpen cseréld ki, de ha ettől nem szűnik meg a zaj, és hozzávetőleges méréssel rendben van a kapacitás, tedd vissza az Elnákat.
Az 1k-s ellenállatok a kondik kisütését segítik, mivel a végfok nem képes nullára kisütni ezeket. A koppanásba viszont nem szólnak bele, ahhoz semmi közük nem lesz. Azt külön áramkörrel illik megoldani.
A kondiról amit írtál, zagyva. Az egy adott sorozatra jellemző szélsőértékek, amik között elérhető típusok vanak. A tiéd 47nF-os.A búgást sosem a kis kapacitások hiánya okozza, az vagy földhurok, vagy elégtelen pufferelés, magas ESR. Az ultragerjedést, ami nálad vélhetően van, viszont remekül megfogja. Ehhez pár apró trükköt kell csak ismerni: Az IC táplábaioz minél közelebb helyezni egy 100nF körüli kerámiakondit. vagy, a kimenetre Boucherot tagot rakni (ez egy soros RC tag, pl. 4,7Ohm és 100nF fóliakondival, az ellenállásnak 2W-ot bírnia kell!). Ha bemenet felől támad a gerjedés, akkor a bemenetre egy soros RC tag, a jellel sorban egy 47k-s ellenállás, a föld felé ezután pedig egy 1nF-os kondenzátor (mivel szub, lehet nagyobb is, 10nF akár, amit otthon találsz).
Kicsit átalakítottam az áramkört, eddig az in- -ra a negatívról ment 100n-es kondiról, és átvolt kötve ellenállással az in+ ra, valamint a földre. Most külön kapja az in+ és az in- is a bemenetet 100nF-es kondin keresztül. A számottevő melegedés, és minden féle zaj megszűnt.
A baj most viszont az "érzékenység"-ével van. Hiába húzom ki meg be a jack csatit a bemenethez, nem indul el az ic. Viszont ha elinditom a zenét, bevan dugva, csak akkor indul be, ha a testhez hozzáérintek valamit, eddig csavarhúzót érintettem. Akkor elindul. De csak egy bizonyos hangerőig jó, gondolom ha felerősödik a bemeneti jel, akkor az ismét bezavar valamit. Ez milyen zavar lehet? Lehet a vref lábra menő kondi meghibásodott? Vagy okozhatja a két kimenő kondi valamelyike? Merre kellene indulnom? Ha nincs a nagy tekercs akkor nincs ez. Amikor hozzáérintem a műszer egyik felét az egyik pólushoz, pozitiv vagy negativhoz, akkor is mér valami minimális feszültséget egypár pillanat erejéig. Okozhatja hogy a nagy trafó kb. 30cm-rre van az erősítőtől? Illetve okozhat ilyen megmagyarázhatatlan hibajelenségeket? ![]() ![]()
Én nem értek most semmit. Mi van kötve és hogyan?
![]()
Íme. Gyanús a vref, és az sgnd.. Csak azt nem értem hogyhogy pctápról ment, trafóról pedig nem.
![]()
Talán jó a sejtésed, az IC adatlapján a 14. oldalon kicsit másképp van a bekötés...
Átkötöttem, ugyan az. Már majdnem elviseli az általam kívánt hangerőt, de kb 30mp mulva kiakad mindig. jack kihuz, visszadug, minden ok. feltolom a hangerőt hopp megin kiakad. ha egészen alacsony hangerőn hallgatom akkor egész nap is menne simán. Sztem itt valami olyan fesz esés lesz, hogy amig a kondikból jön a 14v, addig ok mivel most 11v-ra van tekerve a trafó, utánna fesz esés miatt letilt. de eddig mindig bekapcsolt ha volt rajta jel a bemenőn. most meg olyan impulzusra kapcsol be amikor recseg ropog amikor dugom be a gépbe. Biztos hogy azért kapcsol ki a terhelésre mert a zenén kivül mást is erősít, sőt azt túlerősíti. Ilyen zavar csak a tápról jöhet le. Vagy lehet hogy hőmegfutás? mind2 oldalra tegyek bordát?
Nincs olyan, hogy túlerősít. Az erősítés fix. Egy tipp: Az IC megfelelően hűtött, a borda és közte van hővezető paszta, az IC rendesen hozzá van erősjtve a bordához, a borda felülete egyenletes, sima és fényes? Amikor az IC forrónak érzett, a borda mögötte szintén olyan forró, vagy van olyan, hogy az IC megfoghatatlanul forró, de a borda mögötte nem meleg?
Igen van olyan amikor az ic forróbb. Előbb melegszik fel az ic mint a borda tudna. Szép fényesre poliroztam anno és van közötte paszta. :yes: Most kipróbálok egy duplamagos 3.0Ghz-es proci hűtőjével, és az elejére is teszek egy kék zalman chipsethűtőt. (az a proci 90w tdp-s) Most egy kb 30w-os pentium 2-es cpu hűtője van rajta, messziről de 12cmes fan hűti.
No ez jobb lett, sokkal jobb lett. De felénél erősebb hangerőn akkor is lekapcsol ha tolok rá egy kis basszust.
![]() SZERK: rájöttem, 14.40V a 70W, most 13V-ot kap ténylegesen. SZERK2: ja és a hűtés volt a baj (szerencsétlen mit kibírt ezidáig... ![]()
oké, akkor átmegyek másik topikba
Sziasztok!
Javítok egy tápegységet,ami 72 V-ból csinál 24 V-ot. cseréltem a végtranzisztort T4-et, és ennek meghajtóját, és a visszacsatoló ellenállást R23-at, mert ezeket rossznak mértem. Már szinte biztosra vettem hogy jó lesz, de az a baj hogy terhelés nélkül 32 V-ot ad le 24 helyett, és ráadásul terhelés hatására nemhogy csökkene a feszültség, hanem felemelkedik 60 V-ra. És még azt vettem észre hogy terhelés nélkül lehet hallani a kimeneten lévő tekercsből egy nagyfrekvenciás sípolást, mintha ilyenkor is folyna rajta áram. Az ellenállásokat átmértem jók. Az lehet baj hogy T2 helyett nem az eredeti típust raktam be? A rajzot mellékelem. Köszönöm előre is!
Hello!
Ez elvileg egy StepDown konverter. Csak éppen úgy van "összetákolva" (jó régi lehet). Ez nem más, mint egy komparátor, ha alacsony a kimeneti feszültség bekapcsolja a végtranyót, ha magas, kikapcsolja. Így önrezgő. Ha nincs terhelés, belerúg a kimeneti kondiba egyet, az túlfut, majd mikor R23 kisütötte, újból bekapcsol. Ezért hallod, hogy terheletlenül is megy a táp, csak sokkal kisebb frekin. Szerintem a valóságban ez csak kapkod ilyenkor. Tehát igazából ez terheletlenül nem működhet (jól). Nem sokat látni a rajzból de a kapcsolási rajz is elég perverz módon van megrajzolva, nehéz eligazodni ki miért van benne. Itt mindenki mindenkivel összefügg. Mivel önrezgő, ha valami gond van, minden megváltozhat. Nem örülnék ha nekem kellene javítani. Hasonló kaliberű "kapcsolóüzemű" tápegységek voltak, a CAMAC számítógépeknél, de ott legalább egy 723 krepegett benne.. üdv! proli007
Nemrég megépítettem a tápomat.0 volttól 33 voltig kellene hogy működjön de miután beálítottam a feszt terhelés hatására leesik 0 voltra.Olyan mintha nem lenne meg a megfelelő áram de egy búzaszem izzó csak nel lő ki egy alapból 5 amperes tápot.A trafó maga 10 amper.Valaki tud segíteni?
Így, hogy a kapcsolási rajzot mind jól ismerjük, meg a trafó feszültségét is, nagyon könnyen tudunk segíteni.
![]()
Bocsánat.A kapcsolási rajz a Rákosmenti rádiós kör nevű oldalról van.Az amelyik állítható táp.A trafó 24 voltos és 10 amper terhelhetőségű biztosíték van benne.Igy jó lesz?
Sziasztok! Egy olyan érdekes kérdésem lenne, hogy ha van 4db teljesen egyforma 230V-os asszimetrikus tápegységem, ami 18V 8,8A-t ad le, és ha ennek a 4db-nak a szekundereit sorosan összekötöm, akkor lesz-e 0V-om, illetve +- feszültségem egyenirányítás után? Azért szeretnék 4-et, mert a 18V-ot duplázni akarom. Mellékelek képet, hogyan is képzelem én ezt el...
Szia!
Igen, lesz nullád, csak arra ügyelj, hogy fázishelyesen kösd össze a tekercseket.
Köszi a választ! 230V megtáplálásnál kell csak figyelnem a fázis és 0-ra, szekunderek mehetnek egymás mellé sorba nem? Dupla feszültségem lesz a végén?
Jelen esetben nem a 230-as oldal "fázis" vezetőjére gondolunk. Ez az elnevezés - bár elterjedt - tulajdonképpen nem utal a szerepére, helyesebb lenne az angolból átvenni a "neutral" = semleges és a "live" = élő megnevezéseket. Különös tekintettel a kezdőkre.
A "fázis" szó helyesen használatos pl egy szinuszos jelalak azonos pontjainak megjelölésére, vagy egy impulzusnak egy másikhoz viszonyított helyzetére. Ha valamire azt mondjuk: azonos fázisban van - pl két tekercsen a feszültség - akkor azok párhuzamosan köthetők. A trafó szekunder tekercseinél ezt úgy értjük, hogy meg kell nézni az összekötendő tekercsek kezdeteit és végeit. Ahhoz, hogy a feszültséget növeljük, mindig egy véghez kell a következő tekercs kezdetét kötni.
LM350-el csináltam,de már meg van a hiba.zÁRLATOS VOLT A STABILIZÁTOR.
Sziasztok!
Olyan jellegű kérdésem lenne, hogy építettem egy TDA7381-es erősítőt és most építek hozzá tápegységet toroid trafóval és nemtudom, hogy az egyenirányítás után a - (minusz) kivezetést kössem rá a nullára vagy ne használjam csak a + polarizást? Mivel az erősítőnek csak +12V és GND kell. Előre is köszönöm a segítséget.
A nulla (V) majdnem minden esetben azonos a GND-vel. Ha kettős (plusz-mínusz) táplálású a fogyasztó (erősítő), akkor ezt a két feszültséget a nullához képest értjük.
Ha egyszeres a táplálás - mint jelen esetben - akkor az egyenirányító negatív (mínusz) pontja kötendő a GND-re. |
Bejelentkezés
Hirdetés |