Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Autóelektronika
 
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Lapozás: OK   164 / 345
(#) kissi válasza enree hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
Nem, hanem egy feszültségosztó jelét használd két helyen !
(#) enree válasza kissi hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
Értem. Ez jó ötlet. Akkor azt a feszt tudom mérni egy PIC-el, annak elég nagy az ellenállása, hogy ne húzza el az osztót... remélem. Hol a legegyszerűbb ezt megcsapolni? Az óracsoport mögött mondjuk?
(#) kissi válasza enree hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
Idézet:
„Akkor azt a feszt tudom mérni egy PIC-el, annak elég nagy az ellenállása, hogy ne húzza el az osztót... remélem.”
Szerintem igen, de ha megméred, akkor fogod tudni is! Ha elhúzza, akkor kell egy követő erősítő is !
A gyakorlati helyre nincs tippem, nem ismerem a konkrét rendszert.
(#) enree válasza kissi hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
Biztos kell még valami, nem tudom milyen fesz van ott osztás után, de a PIC nem rajong az 5V-nál nagyobb értékekért
(#) Ricsi89 válasza enree hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
De miért kell a pic? Egy komparátor pár darab ellenállás, egy tranzisztor és kész is az egész. Valószínű, hogy a műszer 12V-ról megy, így a szenzorhoz is kijut nagyobb fesz, mint 5V. De mivel neked csak a magas hőmérsékleti rész kell, ahol a termisztor ellenállása kicsi és a rajta eső feszültség is kicsi, így a pic bemenete védhető egy 5V-os zénerrel és meg van oldva. Persze kell egy soros ellenállás a zéner elé, hogy a termisztor jelét ne befolyásolja.
(#) Józsx2 válasza enree hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
A gyári jeladóról leveszed a szükséges jelet ,amit egy követőerősítőre kötve ( biztos ,ami biztos ) komparáltatsz - ajánlott a hiszterézises ,mert lehet olyan üzemállapota ,ahol ki-be kapcsolgat ,ilyen lehet pl testhiba miatt is ,ahol elmásznak a földpotenciálok. - Csak közben mérd a hőmérsékletet is. Ide bármilyen mikrokontroller a totális hülyeség kategória.
A legjobban akkor jársz ,ha a jeladóról közvetlen hozod le a jelvezetéket ,mert ha megbontod az óracsoportot ,akkor a Fordok tudnak olyat csinálni ,hogy visszarakás után remegni fog a mutatójuk ,mert kicsit máshogy ment vissza a spirál.
A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2014
(#) enree válasza Józsx2 hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
Sejtettem, hogy fogok kapni a PIC miatt Egyrészt, ez van otthon, másrészt, nálam a villanyt is az kapcsolja, mert szeretek evvel foglalkozni és mivel mindig marad szabad láb, lehet új feature-ben gondolkodni
Köszönöm mindenkinek a segítséget
(#) kissi válasza enree hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
Azért nem olyan rossza az a PIC: pl. később eszedbe jut, hogy 3 pontban jelezze a hőmérsékletet, akkor már csak a LED-eket kell betenni !
(#) enree válasza kissi hozzászólására (») Jún 7, 2014 /
 
...nem később. Már eszembe jutott
(#) Szpisti hozzászólása Jún 8, 2014 /
 
Sziasztok! Egy ismerősöm kért meg hogy segítsek, de a témakörben én sem vagyok járatos, ezért lérem a segítségeteket a nevében.
Idézet:
„Kérlek szépen tekintsd meg ezt a fotót, és segíts nekem kitalálni mi a
frászt látok rajta... Egyszer már cseréltem, most újra besz@rt. Segítség
képen annyi, hogy az autóm ventilátorának az alkatrésze, a hiba pedig a
következő: a négy fokozatból csak a legmagasabb (4) fokozatban indul el a
ventilátor. 5 éve cseréltem, akkor egy spéci szaki mondta meg hogy mit
vegyek, és hogyan csináljam meg. Eddig bírta. Lehetséges hogy valami " hő
dióda" ??? És az értéke mennyire definitív ? Mert van itthon egy, ami a
Renaultba való, annak is ugyanez volt a gondja, de erről nagyon nehéz volna
leolvasni az értékeket....


Én gyanítom hogy valami előtét ellenállás lehet, de konkrétan ?
A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2014

hutes.JPG
    
(#) Ricsi89 válasza Szpisti hozzászólására (») Jún 8, 2014 /
 
Ez a zöld izé az előtét ellenállás. A tetején lévő henger alakú hőbiztosíték szokott tönkremenni. Ha az szakadt, akkor csak a legnagyobb fokozat működik, de egyes típusoknál az sem. Ki kell mérni, ha szakadt, akkor ki kell venni, rá van írva az értéke és elektronikai boltban lehet kapni. Érdemes megnézni a fűtőmotort is, ha szorul, akkor nagyobb áramot vesz fel és akkor is tönkremehet ez. Vagy ellenőrizni a motor szívónyílását, pollenszűrőt, mert egy eltömődés miatt is lecsökkenhet a levegő mennyisége és elégtelen hűtés miatt ismét tönkremegy.
(#) maszek0005 válasza Szpisti hozzászólására (») Jún 8, 2014 /
 
Szia Szpisti. Ez konkrétan egy hőfokkorlátozó- eddig villanyboylerben, vasalóban találkoztam ilyennel. konkrét funkciója, kolvad és az áramkör megszakad akkor, ha a hgőmérséklet, az általa beállított értéket tartósan meghaladja.
(#) maszek0005 válasza maszek0005 hozzászólására (») Jún 8, 2014 /
 
igazat adok az előttem szólónak, Sz Ricsinek.
(#) Szpisti hozzászólása Jún 8, 2014 /
 
Kösz fiúk, máris továbbítom a kérdezőnek...
(#) enree hozzászólása Jún 10, 2014 /
 
Sziasztok!
Milyen hőmérsékleten kapcsolnak a hűtőventilátorok a négyütemű benzines motorokban?
(#) potyo válasza enree hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
95-100 fok környékén szokás.
(#) enree válasza potyo hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
Köszi a gyors választ
(#) razor1995 válasza enree hozzászólására (») Jún 10, 2014 / 1
 
Nekem az első fokozat 95fokon indul(na) a második 105fokon indul(na). Nem tudjátok, hogy a ventilátort kapcsoló hőgömbát relézni szokták vagy direktben kapcsolja a ventilátort?
(#) potyo válasza razor1995 hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
Relézve szokás szerintem. A ventilátor induláskor sok ampert húz, azt nem biztos, hogy az a bimetál által működtetett érintkező hosszú távon nagyon szeretné. De mondj autótípust, és megnézzük, hogy relézve van vagy sem.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2014
(#) enree válasza razor1995 hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
Köszönöm a választ neked is! Szerintem nekem a 21 éves Escortomban nincs relézve, két olyan vezeték megy a gombához, amiről egy kisebb falu elműködne...
(#) potyo válasza enree hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
Egy vagy két ventilátor van? Úgy nézem, hogy ha egy van, az relézve van, de ha kettő van, akkor az egyik valóban direktben megy
(#) razor1995 válasza potyo hozzászólására (») Jún 10, 2014 /
 
Opel Frontera 2.0 Sport
A rajzán én nem tudtam kivenni még halvány utalást se, bár lehet csak figyelmetlen voltam.
(#) Baxi hozzászólása Jún 10, 2014 /
 
Nekem most pukkant el a kisvízkörbe egy toldás, az összes víz elfojt. Hál istenek nem ragadt be a motor az hogy milyen következményei lettek azt még nem tudom, tömítés stb.
Olyan kérdés, hogy nincs ötletetek valamilyen vízátfolyás mérőre , vagy szintjelzőre a kiegyenlítő tartályhoz?
(#) enree válasza potyo hozzászólására (») Jún 11, 2014 /
 
Szia!
Egy ventilátor van benne, kis 1.3-as motor
(#) stevepapa válasza Baxi hozzászólására (») Jún 11, 2014 /
 
Legegyszerűbb, ha egy fékolajtartály szintjelzőjét szereled a kiegyenlítőtartály kupakjára. Annak a " jelével " bármit csinálhatsz. Egy másik féktartályra gondoltam
A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2014
(#) zolika60 válasza stevepapa hozzászólására (») Jún 11, 2014 /
 
Az ott nem működik, mert a kiegyenlítő tartályban nyomás van.
(#) potyo válasza stevepapa hozzászólására (») Jún 11, 2014 /
 
Belógatsz a kupakból egy hatos csavart a vízbe, és ha van víz, akkor lesz némi ellenállás a víz és a motor testelése között, amivel. pl. egy mosfetet kikapcsolva tart. Pl. egy N csatornás fet gate-jét húzod felfelé 12V-ra 1Mohm ellenállással, a csavar meg húzza lefelé. Ha van víz, akkor le lesz húzva, ha eltűnik a víz, felhúzódik a gate, mosfet vezetni kezd, és bekapcsol pl. egy jelzőlámpát, megszakítja az injektorok táplálását, akármit csinálhat. Én valahogy így indulnék neki.

Másik lehetőség valahogy mérni a blokk hőmérsékletét. Nekem úgy rémlik, hogy annakidején a Kadettemen a jeladó nem a víz, hanem a hengerfej hőmérsékletét mérte, de lehet, hogy tévedek. Viszont mindenképpen lehetne applikálni valami hőmérsékletmérést egy olyan pontra, amit a keringő víz üzemszerűen hűt, így a hőmérséklete időjárástól függetlenül nagyjából állandó, de ha eltűnik a víz, akkor elsők között melegszik, és erre lehet szintén reagálni. Belőni, üzem közben az adott pont mennyire melegszik fel, és pár fokkal felette már lehet jelezni, ha gond van. Valahol a hengerfej aljára gondolok, talán a szelepek környékén kellene agyalni.
(#) potyo válasza enree hozzászólására (») Jún 11, 2014 /
 
Igazából a klíma rajzán láttam a ventilátorokat, mert általános elektromos rajzot nem találtam hirtelen. A klímáén volt így feltűntetve. Ha a tiéden nincs klíma, akkor viszont fogalmam sincs, mi lehet.
(#) stevepapa válasza zolika60 hozzászólására (») Jún 11, 2014 /
 
A dolognak, ez a lényege Ha probléma van a nyomás eltűnik, a normális szinttel együtt. Jelen esetben nem a szint mutatása a lényeg!
(#) zolika60 válasza stevepapa hozzászólására (») Jún 11, 2014 /
 
Az úszó mellett eltűnik a nyomás, mert olyan a fékolajtartályban nincs. Tehát maga az úszó okozna hibát. Azonkívül nem biztos, hogy szeretne 100C° körül főni. Nem arra van kitalálva. A gyári rendszerek (amiket én láttam) Vagy úgy működnek, hogy bele lóg a folyadékba két elektróda és közte ellenállást mérnek, vagy úgy hogy egy mágneses úszó kapcsol egy reed relét.
Következő: »»   164 / 345
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem