Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Autóelektronika
Témaindító: sufni-tunning, idő: Ápr 19, 2008
Témakörök:
Nem, hanem egy feszültségosztó jelét használd két helyen
![]()
Értem. Ez jó ötlet. Akkor azt a feszt tudom mérni egy PIC-el, annak elég nagy az ellenállása, hogy ne húzza el az osztót... remélem. Hol a legegyszerűbb ezt megcsapolni? Az óracsoport mögött mondjuk?
Idézet: Szerintem igen, de ha megméred, akkor fogod tudni is! Ha elhúzza, akkor kell egy követő erősítő is „Akkor azt a feszt tudom mérni egy PIC-el, annak elég nagy az ellenállása, hogy ne húzza el az osztót... remélem.” ![]() A gyakorlati helyre nincs tippem, nem ismerem a konkrét rendszert.
Biztos kell még valami, nem tudom milyen fesz van ott osztás után, de a PIC nem rajong az 5V-nál nagyobb értékekért
![]()
De miért kell a pic? Egy komparátor pár darab ellenállás, egy tranzisztor és kész is az egész. Valószínű, hogy a műszer 12V-ról megy, így a szenzorhoz is kijut nagyobb fesz, mint 5V. De mivel neked csak a magas hőmérsékleti rész kell, ahol a termisztor ellenállása kicsi és a rajta eső feszültség is kicsi, így a pic bemenete védhető egy 5V-os zénerrel és meg van oldva. Persze kell egy soros ellenállás a zéner elé, hogy a termisztor jelét ne befolyásolja.
A gyári jeladóról leveszed a szükséges jelet ,amit egy követőerősítőre kötve ( biztos ,ami biztos ) komparáltatsz - ajánlott a hiszterézises ,mert lehet olyan üzemállapota ,ahol ki-be kapcsolgat ,ilyen lehet pl testhiba miatt is ,ahol elmásznak a földpotenciálok. - Csak közben mérd a hőmérsékletet is. Ide bármilyen mikrokontroller a totális hülyeség kategória.
A legjobban akkor jársz ,ha a jeladóról közvetlen hozod le a jelvezetéket ,mert ha megbontod az óracsoportot ,akkor a Fordok tudnak olyat csinálni ,hogy visszarakás után remegni fog a mutatójuk ,mert kicsit máshogy ment vissza a spirál. A hozzászólás módosítva: Jún 7, 2014
Sejtettem, hogy fogok kapni a PIC miatt
![]() Köszönöm mindenkinek a segítséget ![]()
Azért nem olyan rossza az a PIC: pl. később eszedbe jut, hogy 3 pontban jelezze a hőmérsékletet, akkor már csak a LED-eket kell betenni
![]()
Sziasztok! Egy ismerősöm kért meg hogy segítsek, de a témakörben én sem vagyok járatos, ezért lérem a segítségeteket a nevében.
Idézet: „Kérlek szépen tekintsd meg ezt a fotót, és segíts nekem kitalálni mi a frászt látok rajta... Egyszer már cseréltem, most újra besz@rt. Segítség képen annyi, hogy az autóm ventilátorának az alkatrésze, a hiba pedig a következő: a négy fokozatból csak a legmagasabb (4) fokozatban indul el a ventilátor. 5 éve cseréltem, akkor egy spéci szaki mondta meg hogy mit vegyek, és hogyan csináljam meg. Eddig bírta. Lehetséges hogy valami " hő dióda" ??? És az értéke mennyire definitív ? Mert van itthon egy, ami a Renaultba való, annak is ugyanez volt a gondja, de erről nagyon nehéz volna leolvasni az értékeket.... ![]() Én gyanítom hogy valami előtét ellenállás lehet, de konkrétan ? A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2014
Ez a zöld izé az előtét ellenállás. A tetején lévő henger alakú hőbiztosíték szokott tönkremenni. Ha az szakadt, akkor csak a legnagyobb fokozat működik, de egyes típusoknál az sem. Ki kell mérni, ha szakadt, akkor ki kell venni, rá van írva az értéke és elektronikai boltban lehet kapni. Érdemes megnézni a fűtőmotort is, ha szorul, akkor nagyobb áramot vesz fel és akkor is tönkremehet ez. Vagy ellenőrizni a motor szívónyílását, pollenszűrőt, mert egy eltömődés miatt is lecsökkenhet a levegő mennyisége és elégtelen hűtés miatt ismét tönkremegy.
Szia Szpisti. Ez konkrétan egy hőfokkorlátozó- eddig villanyboylerben, vasalóban találkoztam ilyennel. konkrét funkciója, kolvad és az áramkör megszakad akkor, ha a hgőmérséklet, az általa beállított értéket tartósan meghaladja.
igazat adok az előttem szólónak, Sz Ricsinek.
Sziasztok!
Milyen hőmérsékleten kapcsolnak a hűtőventilátorok a négyütemű benzines motorokban?
Nekem az első fokozat 95fokon indul(na) a második 105fokon indul(na). Nem tudjátok, hogy a ventilátort kapcsoló hőgömbát relézni szokták vagy direktben kapcsolja a ventilátort?
Relézve szokás szerintem. A ventilátor induláskor sok ampert húz, azt nem biztos, hogy az a bimetál által működtetett érintkező hosszú távon nagyon szeretné. De mondj autótípust, és megnézzük, hogy relézve van vagy sem.
A hozzászólás módosítva: Jún 10, 2014
Köszönöm a választ neked is! Szerintem nekem a 21 éves Escortomban nincs relézve, két olyan vezeték megy a gombához, amiről egy kisebb falu elműködne...
Egy vagy két ventilátor van? Úgy nézem, hogy ha egy van, az relézve van, de ha kettő van, akkor az egyik valóban direktben megy
Opel Frontera 2.0 Sport
A rajzán én nem tudtam kivenni még halvány utalást se, bár lehet csak figyelmetlen voltam.
Nekem most pukkant el a kisvízkörbe egy toldás, az összes víz elfojt. Hál istenek nem ragadt be a motor az hogy milyen következményei lettek azt még nem tudom, tömítés stb.
Olyan kérdés, hogy nincs ötletetek valamilyen vízátfolyás mérőre , vagy szintjelzőre a kiegyenlítő tartályhoz?
Szia!
Egy ventilátor van benne, kis 1.3-as motor ![]()
Legegyszerűbb, ha egy fékolajtartály szintjelzőjét szereled a kiegyenlítőtartály kupakjára. Annak a " jelével " bármit csinálhatsz. Egy másik féktartályra gondoltam
![]() A hozzászólás módosítva: Jún 11, 2014
Az ott nem működik, mert a kiegyenlítő tartályban nyomás van.
Belógatsz a kupakból egy hatos csavart a vízbe, és ha van víz, akkor lesz némi ellenállás a víz és a motor testelése között, amivel. pl. egy mosfetet kikapcsolva tart. Pl. egy N csatornás fet gate-jét húzod felfelé 12V-ra 1Mohm ellenállással, a csavar meg húzza lefelé. Ha van víz, akkor le lesz húzva, ha eltűnik a víz, felhúzódik a gate, mosfet vezetni kezd, és bekapcsol pl. egy jelzőlámpát, megszakítja az injektorok táplálását, akármit csinálhat. Én valahogy így indulnék neki.
Másik lehetőség valahogy mérni a blokk hőmérsékletét. Nekem úgy rémlik, hogy annakidején a Kadettemen a jeladó nem a víz, hanem a hengerfej hőmérsékletét mérte, de lehet, hogy tévedek. Viszont mindenképpen lehetne applikálni valami hőmérsékletmérést egy olyan pontra, amit a keringő víz üzemszerűen hűt, így a hőmérséklete időjárástól függetlenül nagyjából állandó, de ha eltűnik a víz, akkor elsők között melegszik, és erre lehet szintén reagálni. Belőni, üzem közben az adott pont mennyire melegszik fel, és pár fokkal felette már lehet jelezni, ha gond van. Valahol a hengerfej aljára gondolok, talán a szelepek környékén kellene agyalni.
Igazából a klíma rajzán láttam a ventilátorokat, mert általános elektromos rajzot nem találtam hirtelen. A klímáén volt így feltűntetve. Ha a tiéden nincs klíma, akkor viszont fogalmam sincs, mi lehet.
A dolognak, ez a lényege
![]()
Az úszó mellett eltűnik a nyomás, mert olyan a fékolajtartályban nincs. Tehát maga az úszó okozna hibát. Azonkívül nem biztos, hogy szeretne 100C° körül főni. Nem arra van kitalálva. A gyári rendszerek (amiket én láttam) Vagy úgy működnek, hogy bele lóg a folyadékba két elektróda és közte ellenállást mérnek, vagy úgy hogy egy mágneses úszó kapcsol egy reed relét.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |