Fórum témák
» Több friss téma |
A klónok CH340 Soros-USB illesztőjének drivere (Letöltés)
Villogás késleltetése változtatható!
Szóval ha megvan az alap ötlet, lehet javítgatni! A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Szia
Nézegetem a kapcsolásodat, a testet (-) nem véletlenül az AREF pin-ről veszed?
Húúú, de alaposan megnézted. Tényleg úgy tűnik!
Az LCD háttérvilágító LED-jének nem kell védőellenállást sorba kötni?
az is kellene, de itt most nem az a gond.
itt egy leírás a bekötésről (ott az ellenállás is amit említettél). A hozzászólás módosítva: Jún 4, 2015
Sziasztok,
Teszteltem az alábbi kódot, jól működik, a teljes leírás itt található.
Azt szeretném kérdezni hogy lehetne a két gomb mellett megjeleníteni egy DS18B20 által mért hőmérsékletet is, tehát például a hozzászólásban leírt kóddal kombinálni, a lényeg, hogy ne frissüljön az egész oldal, hanem csak az értékek.
Szia. Köszi. Eléggé amatőr vagyok az eddigi kódot is példákból raktam össze. Ezt hogy tudom be illeszteni az időzítésem helyett akár hogy próbálom mindig valami hibát ír fordításkor.
Rég nem próbáltam, de talán tudsz belőle valamit használni:
A megjelenítéshez a javascript GetArduinoIO() részbe kellene egy ilyen:
Köszi a választ, sajnos ilyen szinten nem értek hozzá. Egyenlőre el sem tudom képzelni, hogy a float temp = sensors.getTempCByIndex(0); hogyan kapcsolódik például a cl.print("<LED>"); hez.
Még keresgélek a neten, hátha találok egy AJAX-os példaprogramot DS18B20 -al.
Kipróbáltad? Persze hogy nem.
A LED-hez nem kapcsolódik sehogy. Ha jobban tetszik írd így:
Kérted:"mivel lehetne helyettesíteni ezt az időzítést?"
A kódod 78.-87. sorai helyébe beszúrod a fenti program részt. Én nem fordítottam le! Ha nem boldogulsz? Ide másolod az új kódodat. És majd megnézzük! Gyakorlás teszi a mestert! Próbáld a hibákat javítani! A hozzászólás módosítva: Jún 5, 2015
A védőellenállás rajta van az LCD-panelján. 100 Ohm szokott lenni, de én kicserélem mindig 470-680 Ohmra.
Nem tudtam, hogy gyárilag van ott ellenállás (én is mindig kötök be külön, a betáp felől).
Nos kipróbáltam külső ellenállással is, minden jó helyre van kötve csak a képen furán látszott, szóval a helyzet változatlan volt. Tegnap szereztem egy nem világítós, zöld LCD-t. Azzal meg se nyikkan semmi, lehet, a nem világítósokra nem is kellene potit kötnöm. Mindegy, most majd bekötöm az összes lábát és ha ki tudok íratni vele valamit, akkor nyertem, ha nem....akkor tovább töröm a fejem.
Igazándiból a háttérvilágító LED védőellenállásának nincs köze a fényképen látható problémához (nyilván ezzel nem mondok újdonságot). A kontraszt beállítása (azaz egy potméter alkalmazása) szerintem háttérvilágítás nélkül is szükséges, bár én ilyen LCD-vel még nem dolgoztam.
Olyasmi furcsaságot, amit lefotóztál, nálam kontaktusprobléma okozott: negyed/fél kijelző működött csak normálisan, de a kábelek ill. az LCD panel megigazításával megoldódott.
Köszönöm a tippet, most már én is ezen a véleményen vagyok. Ugyanis a kék kijelzőt már eleve ráforrasztott tüskesorral vettem a boltban. Viszont a zöldre magam forrasztottam rá a sort.
A háttérvilágítás nélkülire is jó a poti. Először le is teszteltem, ezúttal nemhogy teljes sorok változtak egyszerre, de még a második sor is változott szépen rendben. Aztán rendesen rákötöttem a többi kivezetést is az Arduino-ra és tessék, szépen megy rajta a Hello World. Annyi volt még a trükkje a kijelzőmnek, hogy a lábkiosztás máshogy van, balról jobbra: 14,13,12,.....1,16,15. Ez utóbbi két láb nálam irreleváns. A lényeg, hogy működik végre. Ezután ki fogom forrasztani a kék LCD-ről a tüskesort és én magam fogom újra beforrasztani.
Sziasztok!
Egy olyan kérdésem lenne, hogy az analóg pineket digitális bemenetként is lehet definiálni? Azt tudom, hogy kimenetként használható. Ha igen, akkor mekkora fesz. szint felett tekinti magasnak a bemenetet? Külső felhúzó ellenállást használok, mert nyomógombok lennének a kérdéses lábakon. Ha az A3 analóg pint digitálisként akarom használni, akkor 17-es pintként kell hivatkoznom rá? Azt olvastam, hogy amennyiben az analóg lábat digitális lábként használom, akkor a számozásuk folytatódik pl.: A0 a 14, A1 a 15, stb., jól olvastam? A segítségetek előre is köszönöm. Sanyi
Szia! Használhatóak bemenetként is, de én szerintem felesleges a külső ellenállás csak plussz macera, ha INPUT_PULLUP-nak definiálod, akkor alapból van felhúzó ellenállás. A számozásokat meg csak simán A0, A1... Ha gnd-os a vezérlésed, akkor nincs szint vagy rá van kapcsolva vagy nincs.
Köszi.
A szintet csak azért kérdeztem, mert 3 analóg bemenetnél kipróbáltam a digitalRead utasítást. Írtam egy külön progit ennek a kikísérletezéséhez. Mindhárom bemenetet megnéztem mind analóg mind, digitálisan beolvasva is, majd az eredményt serialprintel kiírattam a soros monitorra. Az analóg beolvasás mindháromnál nem nyomva 1023, nyomva 0, mégis digitális olvasásnál csak az egyik váltott 1-ről nullára. Ellenállást máshoz is használok és ellenállássort vettem, így szerencsére nem foglal sok helyet. Működik egyáltalán a digitalread az analóg lábaknál, vagy a 0-1023 közötti eredménnyel kell számolni? Digitális kimenetként használhatók? Hogy, milyen utasítással tudok róla ledet működtetni?
Elvileg mennie kéne a digitalRead-nek is, ledet meg csak simán output-nak definiálod, és digitalWrite.
Sziasztok
Oromomre elsore sikerult ket DS18B20 -at leolvasni, de akadt egy kis gond. A ketto (gondolom ez a tobbivel is elofordul) 0.5 Cfok elteressel mer, ezt hogy lehetne kompenzalni ?
Szia,
Véletlenül nem DS1820 -hoz készült kódot használsz? Mert annak +/-0,5 fok az eltérése. DS18B20 -nál már +/- 0,2 ºC kellene legyen az eltérés. olyan kódot kellene keress amiben nem 9 bittes a kódkiolvasás, hanem 12 bittes, ezzel a legpontosabb a mérés. itt foglalkoznak a témával A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2015
Idézet: „(Zavarvédelemere gondolj ill használd az Arduino/iWire library CRC-jét!)” Nem igazan ertem hogy ez mi is akar lenni, de Ha megnevezem kulon kulon az erzekeloket valahogy igy
az nem teszi meg az azonositast, illetve nem kuszoboli ki a hibakat ? A masik, mit akar jelenteni az a tavtaplalt mod ? (1) kulon tapegysegrol taplalomn, nem az Arduino 5V-jarol, vagy (2) ???
Nincsenek nalam az erzekelok, de ugy emlekszem DS18B20 -asok. 12 bites beolvasassal probaltam - „sensors.setResolution(Probe01, 12);” - igy.
A ket erzekelot fizikailag osszekotottem, illetve a labai ossze vannak forrasztva, igy a tenyleges homerseklet elteres szerintem kizart. Megis egy majdnem fel oran at kovetve pontosan 0,5 Cfok elteres volt a ketto kozott. Vagy csak pekhes vagyok es kifogtam egy hetfoi napon gyartottat ?
Úgy néz ki, hogy mindent jól csináltál, de azért nem ártana egy másik kódot is kipróbálni. Például az itt levőt, a szenzorok normál módba vannak kötve, öt vonalon mér, lehet állítani a mérési pontosságot, a példában 10 bites pontosság van beállítva.
Pont innen inspiraltam, a masodik koddal.
Ha itt tartunk, mit jelentsen Idézet: ez ?„if (tempC == -127.00)” Amikor nem kap jelet ?, nem olvas ? A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2015
szerintem itt egy változót (tempC) hasonlít össze egy konstanssal (-127.00), ha egyenlő akkor történik valami...
Azt irja hogy akkor „"Error getting temperature "” es ha nem - „else”, akkor megy tovabb.
Szoval az a -127.00 az a hibas beolvasast, vagy estleg a beolvasas hianyat jelentene ? A hozzászólás módosítva: Jún 8, 2015
az biztos, hogy -50 … +125 ºC tartományban mér, szerintem hibás beolvasást jelent....de, hogy miért van ott a mínusz jel ?
SD kártyát szeretnék kezelni arduino-val. Arduino MEGA2560-at és egy Ethernet+SD panelt használok.
Lényegében működik is a dolog, de akadt egy probléma: Ha ujratöltöm a programot az arduino-ba, vagy csak simán nyomok egy reset-et, akkor utána nem lehet elérni az SD kártyát. Ha kiveszem az SD-t és visszateszem, vagy ha a tápot megszakítom egy pillanatra, akkor ujra rendben működik. Nem lehet valahogyan szoftverből resetelni az SD kártyát? Az lenne a lényeg, hogy ne kelljen a tápot elvenni, vagy kivenni a kártyát a foglalatból! Találkozott már más is ilyen problémával? |
Bejelentkezés
Hirdetés |