Fórum témák
» Több friss téma |
Koszi, az atalakitassal jaro elonyok/hatranyok - ez hadd legyen az en gondom.
Esetleg utananezhetsz a 2012-es ev autoja hajtaslancnak. Udv.
Bocs a késői válaszért! Remélem a képen látható minden.
A Graetz 40 volt 8 amper, a trafó 24 voltot ad ki váltóban, másik tápban tökéletesen bírta a tartós 6 ampert.A kimeneten a kondi tantál ( 1mikró). Az az érdekesség, hogy a hálózat ki-be kapcsolásakor néha megtartja a feszt, és terhelhető is. Aztán pakk. A potival (ide helipotot raktam a pontosabb állítás miatt),2-30 volt között lehet állítani a kimenő feszt.
Két problémát látok. A 40 V -os Greatz egy kicsit karcsú, inkább egy 70 V -ost, a 20 000 uF, meg egy kicsit sok a 8 A -es diódának, bár nem írtál típust (adatlap!). A nagy puffer elkónak igen nagy a bekapcsolási áram lökése, lehet egy -két alkalommal túléli az egyenirányító, de sokszor biztos nem.
Nem is értem, minek kell ekkora puffer, mikor úgyis van utána stab IC. A hozzászólás módosítva: Márc 29, 2018
Az látszik, hogy nem sürgős.
Graetz legyen hűtőbordán vagy lemezekkel és min. 80 V 10 A. Nem tudom, miféle kiviteled van, mert a műag. tokos ( kis pogácsákkal belül ) nem valami nagy eresztés és elkel neki pl. kétoldali alulemez hűtés. Nagy terhelésnél 6-8 watt is melegíti. Puffer elég 4700 µF is a bemenetnél, inkább 50-63 voltos. Előterhelés legyen a kimeneten 10-15 mA, beleértve pl. egy ledes jelzést. Az LM338 5 amperét azért ne közelítsd meg, elég lesz 4 amper is és az Ube-Uki ( dropout ) tartalékra is figyelj oda. A kimeneten azért legyen egy nagyobb elkó is, az 1 µF kicsike.. A trafóról nem írtál semmit sem, mégis milyen teljesítményű, van-e 120 wattos legalább.
A mai tapasztalatom: bekapcsolás után terhelve tartotta a beállított feszültséget-13.4 volt
majd pár másodperc múlva az IC elkezdett rendesen melegedni és gondolom a túlhevülés elleni védelem lekapcsolt. Hát ennyi mára.
Köszönöm a válaszodat. a Graetz is hűtőbordán van. A kimeneti elkót kicserélem nagyobbra.
A bekapcsolást a kimenetre kötött LED jelzi.
Ha a kimeneti elkót nagyobbra cserélted, ne felejtsd el a visszáram diódát is beletenni, ahogy az adatlapján is láthatod. Egyébként is szükségtelen az ajánlott 0,1 - 1 µF -os kondenzátornál nagyobbat beletenni. Erre csak akkor lehet szükség, ha impulzus szerű a nagyáramú terhelés a kimeneten, akkor azonban szükség van a visszáram diódára, ami megszünteti azt az állapotot, hogy a kimeneti feszültség nagyobb legyen, mint a bemeneti. Ezesetben a szabályzó eszköz fordított tápot kap, amitől tönkremegy.
Remélem, az LM338 is hűtőbordán van.
Sziasztok
Egy olyan kérdésem lenne, hogy adott egy Step-Down converteramiből tápegységet csinálnék. Álltalában kapcsoló üzemű tápot kötnek rá de én trafóról szeretném. Ugyan úgy fog működni ha egy trafót egyenirányítok és rákötöm? https://www.ebay.com/itm/DC-300W-20A-CC-CV-Constant-Current-Adjusta...VaL7gG A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2018
Igen, használhatsz transzformátort is. Az egyenirányítás után viszont kelleni fog egy-két nagyobb kapacitású kondenzátor is.
Természetesen.
Arra viszont gondolni kell, hogy - egyéb trükkök nélkül - max 24V 20A lehet a beállítható kimeneti feszültség. Ez abból következik, hogy 24V AC 20A-es trafót egyenirányítva és legalább 10000µF elkóval szűrve a nyers DC 40V közelében lesz - terhelés nélkül - ami a bemenet tűrésének felső határa. A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2018
Bakman és Sebi köszönöm a válaszotokat.
Egy majdnem 27 V-os trafót kötnék rá ami egyenirányítva nem közel 38V lenne számításom szerint? Akkor a kimenő feszültség is a maximum lenne, ha jól láttam 36V. Kondi az egy talpas csavaros végű 10000u 80V-os kondi lenne. Azon kívül akkor semmi mást ne kösek be az egyenirányításhoz?
Ez terheletlen állapotban túl fogja lépni a 40V-ot! (Gondolj a hálózati fesz megengedett ingadozására is.)
Ha elkezded terhelni, annak függvényében a pufferfeszültség csökken. 20A 36V kimenőfeszhez 20 amperrel terhelhető min. 38V bemeneti fesz kell.
Ha a kimeneten 20A 36V kell, akkor a bemeneten 20A-nél 38V-ra van szükség.
Ha 20A 38V AC lesz egyenirányítva, azt nem bírja a bemenet. Ha 24V 20A-es trafó van egyenirányítva, akkor 20A-nél nem lesz több a fesz 24V-nál. Vagy átkapcsolható szekunderű trafót kellene használni, vagy tirisztorral egyenirányítani - amit vezérelni is kell az üzemi körülményeknek megfelelően... A hozzászólás módosítva: Márc 30, 2018
Értem. Lenne egy 24V-os trafóm ami kb 8a-t tud leadni (nem létfontosságú a 20a, 8 is elég) csak az elég nagy darabb, nem fér be a dobozba azért is zártam ki. Na majd még kitalálok valamit rá. Köszönöm a választ.
Egy kérdés még ami lehet, hogy buta lesz. Adot egy pár kapcsolóüzemű tápegység, de ezek mind 100-110V a bemenet. Meglehet buherálni a bemenetet, hogy 230ról menjen vagy csak feszültség átalakító jöhet szóba?
Hello! Általában nem, csak ha csak erre nincs külön képezve. Vagy átkapcsolható, vagy bementi feszültség tartománya 85..240V. A feszültség átalakítónál pedig leginkább csak a trafó jöhet szóba.
Mindent lehet csak az a kérdés, hogy megéri-e. Valószínűleg értékben több alkatrészt kellene bennük cserélni, mint amennyit érnek a tápegységek. A legegyszerűbb egy transzformátor, már ha kéznél van. Ha nincs, szintén többe kerülhet a kelleténél.
Keress olyat, ami 230 -ról megy.
Egyébként a kapcsoló üzemű tápok elég széles bemeneti tartományban működnek pl. egy 230 V -os táp 90 - 240 V között működik. De ha az van ráírva, hogy 110V, akkor a bemeneti eszközök (Greatz, diódák, kondenzátorok, félvezetők sem bírnak nagyobb feszültséget. Az átalakítás majdnem egy új táp építésével egyenlő.
Köszönöm a válaszokat. Akkor ez felejtős, csak gondoltam hátha ha már van.
Szakik !
Az alábbi tápegység működését nem értem. Kicseréltem a zölddel jelölt alkatrészeket, a darlingtont az eredeti helyett 2N3055-re. A jelenség : - üresjáratban minden ok - terhelve 5V ok, 12V leesik 9V köré Ennyit számítana a darlington? Fordítva még megérteném, de így nem.
Szia!
Rajz szerint a 12V-nak semmi köze a stabilizátorhoz, mert az a betáplálás. Kicsi a trafód és/vagy a pufferkondenzátorod, vagy a 12V-os ág túl van terhelve.
Köszi a választ.
Van egy másik ugyanilyen tápom, emlékeim szerint azzal gond nélkül ment (2 napja). Tehát a teljesítmény betáplálás hibáját kizárom.
Ha az 5V OK. és a bemenet - teljes terhelésnél - 9V, akkor minden rendben működik.
Ha eredetileg darlington volt benne - nyilván nem véletlenül - akkor most izzadni fog a 723, mert csak 150mA-rel terhelhető a kimenete. A 2N3055 - legrosszabb esetben 10-es - bétájával számolva 1,5A folyhatna a kimeneten...
A graetz előtt 9.5 V AC a kapcsifeszültség.
Ugyanebből jön a -12V, a gr után ami teljesen rendben van. Ezért nem értem. Lehet hogy jobban meg kell nézni a terhelésoldalt, hátha hétfő este óra bedobta a kulcsot.
Ebben az esetben nem beszélhetünk Graetz-ről, bár fizikailag ez egy tok, de kettő db kétütemű egyenirányítóként üzemel.
A negatív ág nyilván nincs akkora árammal terhelve, ezért emeli meg a kisebb kondi is 12V-ra. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2018
Visszaraktam a másikat.
Ott "csak" 10.5 V-ra esik le terhelés esetén, ami nem okoz reset problémát.
A hFE értéke 4-6A körül egyiknek 20 a másiknak 750, van kis különbség..
Darlingtonnak meg a nyitófeszültsége magasabb. Túl kicsi a táptrafó.
Akkor Darlingtont kellene tennem bele.
Erre gyanakodtam. A hozzászólás módosítva: Ápr 4, 2018
|
Bejelentkezés
Hirdetés |