Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kompresszor építés
 
Témaindító: saca2, idő: Feb 8, 2009
Lapozás: OK   130 / 180
(#) blasz válasza laacika hozzászólására (») Feb 8, 2019 /
 
A forgattyúsháznak kell szellőzés,ez nyilvánvaló.Az én ifa sűrítőmön is 8mm belső furatú cső van szellőztetésnek.De... a cső végére aminek a hossza kb.15cm,tettem egy 5cm olajálló gumicsövet és telenyomtam dörzsi mosogató fémmel.Az leválasztja az olaj majdnem teljes egészét.
De lehet simáűn forgás irány probléma is.Ha nem jó felé forog pont a cső felé pacskolja az olajat.
Nekem ez a dörzsi megoldás jó lett.
(#) szsrobert válasza laacika hozzászólására (») Feb 13, 2019 /
 
0,25 es 0,5mm a furat tulmeret.
Valszeg nem huzza le az olajtobbletet a hengerfalrol.
Kulso tartaly is lehetseges. Olaj alul be, felul ki. Olajlecsapato a kimeno levegobe.
(#) Gallay hozzászólása Feb 17, 2019 /
 
Üdv!

Az alábbi kompresszort sikerült beszereznem. Szeretnék segítséget kérni a beazonosításában, és abban, hogy honnan tudnék hozzá alkatrészt és robbantott ábrát szerezni, mivel az előző gazdánál felborult és a főtengely vége a szíjtárcsával együtt letört. Új tárcsa lett rá hegesztve, de így megnőtt a fordulatszáma.

Előre is köszönöm!
(#) erbe válasza Gallay hozzászólására (») Feb 17, 2019 /
 
Ez egy hermetikusan zárt hűtőkompresszor. A motoron túl nagy az ékszíjtárcsa. Ha már ráhegesztettétek a kompresszorra a kisebbet, egyszerűbb a motoron cserélni. Szerintem 1-1-ben is el fogja hajtani, de ha nagyobb nyomás kellene, inkább 2/3-1 áttétel jobb lenne.
Nem hiszem, hogy találsz adatot, mert talán '69-es lehet az öntvény, a kereséshez meg a komplett hűtőegység adatlapja jobb lenne.
Nem látok rajta levegőszűrőt. Nem ártana.
A hozzászólás módosítva: Feb 17, 2019
(#) EDanido hozzászólása Feb 18, 2019 /
 
Sziasztok!
A következő problémám van: örököltem Norvégiából egy noname 24 literes kompresszort, ami működött is egy ideig szépen, de aztán felborult egy rézsűn, és azóta nem igazán építi fel normális nyomást.
Bekapcsolás után 1-1,5 barig felmegy a nyomás a tartályban, de tovább nem megy, bármennyit is várok. Sajnos mivel itthon ismeretlen márka, ezért a szerviz nem szeretne foglalkozni vele, én viszont nem dobnám ki csak úgy - hátha itt találok segítséget.
Amit észrevettem: az általam tehermentesítő szelepnek vélt szelep irányából szelel erősen (a tartályba vezető csőről ágazik le ez a szelep). Szét- és leszereltem, megpróbáltam simán befogva elindítani, lássuk mi történik - ugyanaz. A tartály tartja a nyomást, nem esett vissza.
Van esetleg ötletetek, mi lehet, vagy merre induljak el a hibakereséssel?

Köszi a segítségeteket!
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2019
(#) mj620 hozzászólása Feb 18, 2019 /
 
Szaisztok! Érdeklődnék hogy lenne egy (szerintem ) csepel 2 hengeres kompresszor ,100 as tartályal,1,5kw os háromfázisú motorral.
Ez így jó összeállítás? Kb mennyit tudnak szállítani ezek a kéthengeres csepel kompresszorok?
Ilyen fajta mint a képen van:
A hozzászólás módosítva: Feb 18, 2019
(#) pipi válasza EDanido hozzászólására (») Feb 18, 2019 /
 
Hali!
Ha felborult esélyes hogy valahol rmegrepedt, görbülésből szelel.
Megkérsz egy dohányzó ismerőst fújkálja körbe füsttel, hátha látszik
(#) EDanido válasza pipi hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Megpróbálhatom, de nem gondolod, hogy ha annyira szelelne, hogy nem bír normál nyomást felépíteni, akkor tudná tartani az 1,5 bar nyomást legalább egy fél óráig (később már nem ellenőriztem)?
(#) elektroncso válasza EDanido hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Pedig elképzelhető, 1,5bar-ig még aránylag zár a "törés" ezért a sűrítő át tudja termelni a levegőt a visszacsapó szelepen keresztül a tartályba. 1,5bar felett viszont kitágul a rés és ereszteni kezdi a levegőt ezért nem tud nagyobb nyomást. Az, hogy a tartályban viszont marad a nyomás azt bizonyítja, hogy a visszacsapó szelep ép és előtte kell keresni a hibát.
(#) dezso1959 hozzászólása Feb 21, 2019 /
 
Kedves Kollégák! Teljesen új vagyok a szakmában, némi elektromos és gépész előképzettséggel. Hozzám került egy kicsi orosz légsűrítő. Barkácsoló emberként hasznosítani szeretném. Épített-e valaki a csatolt képeken szereplő kompresszorból működő technikát? Ha megosztja velem tapasztalatait, tanácsait, megköszönöm. Minden tanácsnak, ötletnek örülnék.
Üdv mindenkinek, Dezső
(#) VIM válasza EDanido hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Szia! Szerintem nem a nyomáskapcsolónál kellene keresgélni a hibát ha az nem kapcsol le az említett 1.5 báros értéknél, hanem a kompresszor fejszelepénél. Ha a fejszelep nyomó oldali szeleptányérja elmozdul a helyéről és azt esetleg rugóterhelésű, akkor az nem fog zárni tökéletesen, így nem fog tudni visszazárni és a nyomás nem fog emelkedni ebből kifolyólag. Ha tudsz, mutass képet a komprinak arról a részéről ahol a hengerfejen vannak kialakítva a hozzáférési lehetőségek. Lehet, hogy le kell venni hozzá az egész hengerfejet, hogy a szelephez hozzá lehessen férni.
(#) Moderátor hozzászólása kompriment hozzászólására (») Feb 21, 2019
 
Az apróhirdetésnek van saját rovata. A használati feltételek között szerepel, hogy a fórumban az üzletelés szigorúan tilos, ezt a fórumba regisztrációkor el kellett olvani, és mindenki kötelezően elfogadta. A jószándékú figyelmeztetésre pedig nem így illik reagálni!
(#) VIM válasza mj620 hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Szia! Valami hasonló összeállítás van nálam is kilátásban a megépítéshez Bővebben: Link és a behajtó motorja ez lenne. Sikerült szereznem egy autógáz tartályt ami 55 literes és arra építem majd rá. A szíjtárcsa átmérője nálam 160 mm ami legalább 250 mm felfekvést biztosít a 13 mm-s ékszíjnak (1:1 áttételen), így átvihető vele az 1.5 kW.
(#) witi válasza dezso1959 hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Hali!
Ez egy orosz gyártmányú kompresszor link .Ennek nyomott olajozás kell (mint a belsőégésű motorok kenése), siklócsapágyas a hajtókarja.Így keress rá: a29.03.000
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2019
(#) dezso1959 válasza witi hozzászólására (») Feb 21, 2019 /
 
Üdv witi!
Köszönöm! Ezt megtaláltam már én is. Várom további kollégák tapasztalatát is, hátha épített már valaki ebből valamit.
(#) fulesdugo hozzászólása Feb 23, 2019 /
 
Sziasztok !
Homokot szeretnék szórni hobbi szinten egy megvásárolható kínai homokszóró pisztollyal. Ahogy olvasgatok a témában a homokszórás sarkalatos pontja a levegő mennyisége. Raba TK-200 kompresszort hajtanék meg 4 Kw motorral 2400 fordulattal. Az adat tábla szerint 2200 a névleges fordulatszáma ennek a kompresszornak. Szerintetek jól működő hűtés és olajozás mellett bírnia kell ezt a fordulatszámot?
(#) zolika60 válasza fulesdugo hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Igen.
(#) velyron hozzászólása Feb 23, 2019 /
 
Sziasztok ! Csavarkompresszor építése után érdeklődnék valaki épített e már és mik kellenének hozzá. Köszönöm
(#) witi válasza velyron hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Hali!
Szerintem házilag felejtős, sok speciális kiegészítő cucc kell hozzá, amik nem olcsók.Maga a kompresszor is aranyárban van a kialakítása miatt.Mivel a két csiga között olaj(köd) tömít ,ehhez kell egy olaj adagoló rendszer (szivattyú, porlasztó,szűrő stb. nagy vonalakban).A kompresszor után közvetlen kell egy olajszeparátor, ami az olajködöt kiszedi a levegőből a maximális légáram és nyomás mellett.Nem is beszélve a teljes rendszer szabályozásáról és elemeivel.A spec olajról nem is szólva, ami szintén nem olcsó, mivel ez az olaj nyomás alatt nem emulgál a beszívott levegő víztartalmával és bírja a a tartós magas üzemi hőmérsékletet is.Röviden ennyi

Itt az oldal közepe táján van egy sematikus ábra.

A cégnél van egy Fiaac kompresszor, a szabályozását számítógép végzi...Működés közben nézi a környezeti és belső hőmérsékletet,a légszűrő állapotát (vákuum),a kimeneti nyomást, a termelési ciklusok hosszát, számát, üzemórát stb. Ezek alapján határozza meg a szervíz időszakot és ha szükséges "visszaveszi" a teljesítményt is...
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
(#) velyron válasza witi hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Szia! Ez valamikor Skoda kompresszorba volt csak kivették belőle motort mert az kellett, de én ebbe nem láttam ilyen túl bonyolult dolgokat.Köszi
(#) mj620 hozzászólása Feb 23, 2019 /
 
Sziasztok!
Tk200 as csepel kompresszorba mennyi és milyen olaj kell? Ill hogyan lehet szintet nézni benne?
Plusz olajtartálynak ki mit használ erre a célra? Most egy festékes doboz van rajta, felül be megy alul meg vissza folyik a kompresszorba belőle az olaj ,ez jó megoldás csak valami normálisabb tartály kéne rá.
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
(#) witi válasza velyron hozzászólására (») Feb 23, 2019 /
 
Hali!
Kíváncsivá tettél, tudnál feltenni képeket?Esetleg típus vagy adattábla?
A hozzászólás módosítva: Feb 23, 2019
(#) velyron válasza witi hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
Itt van remélem látszik
(#) erbe válasza velyron hozzászólására (») Feb 24, 2019 /
 
(#) witi válasza velyron hozzászólására (») Feb 25, 2019 /
 
Ahogy Erbe kolléga is megállapította, valóban csavarkompresszor.A kinézete alapján elég mostohán bántak vele, a törött szíjtárcsa és az összevert szívócsonk alapján.Ami nagyon nem tetszik, az a kosz lerakódás a szívócsőben, ha ez a kiszereléskor is benne volt, akkor esélyes a légszűrő nélküli üzemeltetés.Akkor viszont a csigák tuti hogy kopottak, rosszabb esetben sérültek is. A tetején az a zárószelep, ez zár le ha elérte a gép a beállított nyomást.Mögötte, -nem látszik rendesen- az lehet egy levegős szeleptömb, vagy az olaj adagoló egység (is).
Idézet:
„Ez valamikor Skoda kompresszorba volt csak kivették belőle motort mert az kellett”
Akkor elméletileg megvannak a kiegészítői is, egy kis agyalással ki lehet totózni hogy mi hová való.

Én leszedném róla a szelepet, és nagyon megnéz(et)ném csigákat.Ha a "fogak" felülete nem tükör sima, akkor szerintem a gép kuka.
(#) velyron válasza witi hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Az a baj hogy a többi részét láttam ezt kimentettem , de a többit bezúzták láttam L alakú szeparátort megy csöveket de ennyi , a csigát néztem szerintem jó de megnézem még egyszer az olaj akkor folyt ki belőle mikor kivettem.
(#) EDanido válasza VIM hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Sziasztok! Sajnos még nem volt időm foglalkozni vele, de ettől függetlenül köszönöm a válaszokat, tippeket!
(#) puyszi hozzászólása Feb 26, 2019 /
 
Sziasztok. Mai nap hoztak haza szüleim egy ilyen kompresszort. A probléma az lenne, hogy pontosan nem tudjuk mit hova kéne kötni. Esetleg tudna valaki segiteni benne? A kapcsoló és az inditórelé nélkül szeretnénk megcsinálni.
(#) erbe válasza puyszi hozzászólására (») Feb 26, 2019 /
 
Egyfázisú motort mutatsz, de mit akarsz 5 eres kábellel? Kapcsoló helyett tehetsz nyomáskapcsolót, amivel kézzel is lehet ki-be kapcsolni.
Nyomáskapcsoló
(#) puyszi válasza erbe hozzászólására (») Feb 27, 2019 /
 
Az a kábel hozzá volt gondoltam lefényképezem. Nem értek annyira hozzá. Nem is nekem kell. Apum csinálja én csak felraktam helyette egy olyan fórumra ahol látom értenek hozzá :/ .
A hozzászólás módosítva: Feb 27, 2019
Következő: »»   130 / 180
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem