Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Kapcsolóüzemű tápegység
 
Témaindító: Rendszer, idő: Feb 18, 2006
Témakörök:
Lapozás: OK   98 / 117
(#) erbe válasza Pali79 hozzászólására (») Dec 30, 2020 /
 
Eredetileg tantál kondi volt? Hány voltos? Sima elkók szoktak ott lenni.
Miért nem robbant fel, mikor nem volt benne az IC? Lehet, hogy már átvezetett, csak a műszer mérőfeszültségén még nem.
(#) Pali79 válasza erbe hozzászólására (») Dec 31, 2020 /
 
Az IC-t vissza tettem... Nem kellett volna?
Szerintem tantál volt, csak a képről tudom már...
(#) Peter65 válasza deebo hozzászólására (») Dec 31, 2020 /
 
Csak a pontosság kedvéért; az adatlapok szerint tipikusan 0,5mA, maximálisan 1mA az UC384x család áramfelvétele indulás alatt (Bővebben: Link). 230Vac hálózati feszültséget feltételezve az indító ellenállást nem célszerű 300kohm fölé választani, ha biztos indulást akarunk.
Az újabb klónok között van olyan, aminél már lényegesen kisebb az indulási áramfelvétel.
(#) szikorapéter hozzászólása Jan 22, 2021 /
 
Sziasztok. Szedtem szét 12V jó nagy áramú szerver tápegységet. Primere csak 1 huzalos, szekunder dettó. Hogyan tudom ezt a fajta ferrit trafót meghajtani? Nincs visszacsatolásnak külön kimenet.
Pont hegesztőhöz gondoltam felhasználni amennyiben alkalmas lehet.
(#) szikorapéter válasza szikorapéter hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
Egy másik kérdés. Vannak ezek az ultra olcsó DC-DC converterek (pl. ebay).
Erre az egyszerű sémára egyszerű ic-vel épül.
Ha én a chip LX lábára teszek egy ellenállást, majd egy FET gate-jét, a többit is a helyére kötöm, mivel a feedback láb a helyén marad elméletileg mennie kell ugyan úgy mint DC-DC converter, annyi különbséggel hogy az áram áthajtásának szerepét rábíztam egy külső FET-re ami jobban terhelhető igaz?
Adatlap az ic-hez:

https://www.uugear.com/doc/datasheet/SDB628.pdf

file.png
    
(#) ferci válasza szikorapéter hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
A gond az már, hogy ellentétes fázisban működne az egész. Amikor az LX gnd-re húz, a külső feted éppen lezárna. Próbáld ki, módosítva a FB osztót.
A hozzászólás módosítva: Jan 22, 2021
(#) szikorapéter válasza ferci hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
Sajnos balga módon berendeltem belőle jó párat (10db) egy projecthez, gondolván 4-et legalább megfőzök belőle.
A gond nekem a 2A határ, jobb lenne 5A-es így utólag belegondolva , ezért erősítenék rá-e szinten.
(#) ferci válasza szikorapéter hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
A másik a kapcsolási frekvenciája.
1,2 MHz...ide találj fetet. Aztán még jobban meg kéne nézni az egyéb belső korlátokat.
A nyák terv se lenne egyszerű az előző miatt.
(#) szikorapéter válasza ferci hozzászólására (») Jan 22, 2021 /
 
Akkor lehet maradok a vásárlás mellett.
Ezek meg jók lesznek valamire később.
Az a gond hogy hordozható csőmérőt építek és annak szántam volna a fűtést előállítani, viszont rendesen bebicsaklott egy szimpla 6L6-tól ami 6,3V 900mA-t vesz fel.....
(#) Villanymozdony hozzászólása Feb 11, 2021 /
 
Sziasztok!
Tudnátok ajánlani egy lehetőleg bevált, rezonáns kapcsolóüzemű táp rajzot, ami kb. 12 V-ról 460 V-os, tartósan kb. 250 W-al terhelhető kimenettel rendelkezik?
(#) ferci válasza Villanymozdony hozzászólására (») Feb 11, 2021 /
 
Szia!
Oda tartósan kb. 25-30 amperrel terhelhető 12 volt is kell..- nagy a veszteség ilyen kis feszültségen.
(#) Skori válasza Villanymozdony hozzászólására (») Feb 11, 2021 / 1
 
A rezonáns tápok kimeneti feszültsége többnyire nem stabilizált. Azaz függ a bemenő feszültségtől, és a terhelő áramtól is. Ez nem probléma?

Amúgy a primer oldal lehet egy jobb autós erősítő táp (ebben a kategóriában 250W nem is olyan sok) csak a trafót kell másképp megtekerni, és másmilyen egyenirányító kell a szekunder oldalra (460V-ra pl. már érdemes lehet kétszerező egyenirányítót építeni).

A rezonáns változatot tettem fel én is, de nem 460v-ra (csak 200V-ra) és csak egy kísérlet volt. Bár volt aki megépítette nagyobb áramú FETekkel, igen nagy teljesítményre is. Ennek a megépítéséhez kell némi kísérletező hajlam, meg saját trafót méretezni stb... Bővebben: Link
(#) Villanymozdony válasza Skori hozzászólására (») Feb 11, 2021 /
 
Igazából azért írtam, hogy rezonáns lenne a legjobb, mert erősítő tápja lenne, így elvárás a minél kevesebb zavar a kimeneten.
Az is lehet, hogy veszek egy gyári 12/450 V 70W tápot, (ennél nagyobbat nem találtam elérhető áron) és trafót cserélek, meg nagyobb áramú FET-eket kap majd.

A viszonylag stabil kimenet fontos, mert a bemenő feszültség ugyan terhelhető, de ingadozni fog.
Autóban azért eléggé függ a terheléstől, lámpáktól, gázadástól, akksi töltöttségétől, stb.
(#) tothbela válasza Villanymozdony hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Autós elektroncsöves végfok van betervezve? Adok egy 1000W-os szinuszos UPS-t. 9-15V között teszteltem, stabilan tartja a kimeneti 230V szinuszt. 300W terhelést folyamatosan bír akár a nap 24 órájában.
(#) tothbela válasza Skori hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Szia. Le a kalappal. Ez a topológia nekem is bejött. A fetmeghajtó fokozatért meg külön dicséret. Kicsit játszani kell a gyűrű magokkal, de utána atomstabil. 200W-os autós táptól 1-2W-os 9/9V-os izolátoron keresztül (gitár effekt táp földfüggetlenítő), hordozható buli hangsugárzóig 12V/7Ah akkuról 26V a TPA3116 végfoknak, mindenhol megállja a helyét.
(#) Johnny0004 hozzászólása Feb 12, 2021 /
 
Sziasztok! Vettem egy 36V DC tápot, a kimeneten megfelelő a tápfeszültség, viszont bekapcsolva 10-15 másodperc alatt 60 fokos a diódák bordája, mérve minden alkatrész jónak tűnik, .
Találtam hozzá egy hasonló rajzot, egyszerű nagyon, még sem értem mi okozhat ilyen problémát. Van esetleg ötletetek? Köszi.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2021
(#) deebo válasza Johnny0004 hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Ha 35V-os kondik vannak bee és 36V a kimenő fesz, akkor a melegedés papírforma, majd persze a robbanás is.
(#) Johnny0004 válasza deebo hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
50V-osak a kondik. A diódák bordája melegszik. Ez a rajz egy 12V-osé, de ugyanez a táp csak 36V-os verzióban, csak a sémája miatt tettem fel..
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2021
(#) pipi válasza Johnny0004 hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Terheletlenül, vagy terhelve?
Mekkora árammal terhelve? A diódán esik valamekkora feszültség, megszorzod a terhelőárammal, és máris látod a bordát fűtő teljesítményt...
Tegyél rá egy pici lassúbb fordulatú ventillátort, sokat számít
(#) Johnny0004 válasza pipi hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Az a baj terheletlenül csinálja ezt, bocsánat ezt nem írtam oda.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2021
(#) tothbela válasza Johnny0004 hozzászólására (») Feb 12, 2021 / 1
 
Ha terheletlenül melegszenek a diódák, akkor a letörési feszültség közelében dolgoznak. Széles (85-250V) bemeneti feszültség tartományban üzemelő tápoknál elég nagy a diódák feszültség terhelése. 110V-ról simán megy, 230V esetén pedig már szenved. Meg kellene nézni szkóppal.
(#) Johnny0004 válasza tothbela hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
2db MBR 20200 dióda van benne, a bemenete 220V-ra van rajz szerint. Egyébként kettő ilyen táp van, mind kettő ugyanezt produkálja.
A hozzászólás módosítva: Feb 12, 2021
(#) Epu2 válasza Johnny0004 hozzászólására (») Feb 12, 2021 / 1
 
A 36V-nál vannak az MBR diódák. Elvben elégnek kellene lennie. 200 V-os. A melegedést valami parazita áram okozhatja.
(#) Johnny0004 válasza Epu2 hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Persze a kisfeszültség egyenirányítását végzik. Milyen parazita áramra gondolsz, amitől 15 másodperc alatt 60 fokos a borda?
(#) pipi válasza Johnny0004 hozzászólására (») Feb 12, 2021 / 1
 
Hamis MBR? lehet hogy csak átszitázott 40V-os schottky? vagy nem is schottky?
Ha ennyi idő alatt felfűt, ott nem kevés teljesítmény megy a levesbe/fűt..
A trafó nem meleg?
(#) Johnny0004 válasza pipi hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Az nem, bár 1 percnél tovább nem hagytam, mert akkor már a borda égeti a kezet. Mindegy akkor elengedem, visszaviszem a tápokat, köszi a segítséget mindenkinek.
(#) pipi válasza Johnny0004 hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Hol vetted? Link esetleg?
(#) Johnny0004 válasza pipi hozzászólására (») Feb 12, 2021 /
 
Jófogásról vettem, az illető meg nyílván kínából rendelte.
Akár innen.
(#) ferci válasza Johnny0004 hozzászólására (») Feb 13, 2021 / 1
 
Nagyjából hasonló váltófeszről próbáld ki külön-külön egyutas ( hasonló ) egyenirányítással, 1-2 amperrel ( 3x12 voltos izzókkal), hogy jobban lásd is. Kis hűtést tegyél rájuk.
Ha itt nem tapasztalsz semmi különöst ( jó, ha sacc fél fénnyel világítanak ), akkor teszteld egyenfeszről, 1 amper terheléssel, mekkora a nyitóirányú feszültségesés rajtuk, hasonlítva az adatlapihoz ( 0.45...0.5 V ).
Utána ha van mivel, tápláld meg a rajzon lévő fojtó bal oldalán lévő ponton ( c14+) 30-34 volt egyenfesszel, látsz-e bármekkora fogyasztást.
Ezekből talán kiderül a hiba forrása.
Ha nem viszed vissza a tápot..
(#) Johnny0004 válasza ferci hozzászólására (») Feb 13, 2021 /
 
Kipróbáltam labortáppal c14+ pontján kb. 30mA áram folyik csupán (van egy led ellenállással, meg 1kOhm lezárás a panelon), akkor igazatok lesz a schottky diódákkal lesz a baj. Köszi.
Következő: »»   98 / 117
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem