Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Vitatkozzunk! / Beszéljük meg!
Moderátorok által fokozottan megfigyelt, és moderált topik! Kulturáltan, egymást észérvekkel meggyőzni vágyók témája!
Lapozás: OK   50 / 111
(#) Massawa válasza Skori hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Bizonyos helyeken meg a kétütemü illetve a busz büzlik nagyon. Az is gyakran érdekes ( nemrég jártam két ilyen nagyvárosban) - ki volt hirdetve a szmogriado - semmi büzt nem lehetett érezni.
(#) Massawa válasza Skori hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Ez nem egészen volt igy. A szabvány elöir bizonyos feltételeket a tesztekhez, ezeket kell teljesiteni, de nem mást! Márpedig, ha a szabvány csak ezt irja elö, akkor miért kellene mást teljesiteni?
Nézz be egy jobb autoszalonba és meglepödsz, hogy a sok millios drága autoban 25 literes a szabvány üzemanyagtartály (papiron), amikor meg akarod venni, akkor szolnak, hogy némi apropénzért egy normális üzemanyagtartályt is beépitenek (60-70 liteset). Utánna meg kitudodik, hogy miért is van 25 literes szabvány tartály. Azért mert a szabvány azt irja elö, hogy méricsgélni az autokat féltartálynyi üzemanyaggal kell. Igy a minösitést a 12,5 l üzemanyaggal kapják.
Szoval csalás van a dologban, csak nem lehet tudni ki is csalt. Senki sem kötelezhetö tele kofferral meg 100 liter üzemanyaggal minösitetni a jármüveit, ha ezt nem követeli meg semilyen elöirás.
Ezért is van ilyen nagy politikai zür a dologban, hiszen az autoipar csak a kiskapukat találta meg a szabványokban, és egyesek most azt hántorgatják fel.
Nemrégen egy TV vitában a német autoipar képviselöje kerek perec ki is mondta, hogy legyenek szivesek olyan szabványokat papirra vetni, amikben nincsenek kiskapuk.
(#) peti333 válasza Skori hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Menjünk egy másik témába, pl. a vitatkozósba, mert ez nagyon nem ide tartozik, és már sokszor kirobbant róla a vita.
Nem azt mondtam, hogy nem csaltak, hanem hogy a valós értékeket tekintve még mindig kevésbé szennyező a dízel, mint a benzin. Jelenleg egyik autó sem tudja a ráírt értéket teljesíteni, mert nem valós körülmények között mérték (nem volt megfelelő az előírás), a kipattant dízelbotrány sem szólt másról, hogy egy károsanyag csökkentő módszert 20 perc után lekapcsolt a kocsi (általában eddig tartottak a mérések), most így az újraprogramozás után ugyan azt tudják produkálni folyamatosan, amit az engedélyek kiállításakor a méréskor tudtak.
Egyébként érdemes ránézni az Euro normákra. Látható, hogy a dízelekre a CO norma fele, mint a benzinesekre, az Euro6 minősítésnél pedig mindössze ~25%-al lehet magasabb a mumusnak kikiáltott NO szint.
Újra hangsúlyozom, az újraprogramozás után a "csalós" dízelek képesek teljesíteni az előírt értékeket, a specifikált méréseken (amik még mindig nem valósak, de a benzines társaik esetében sem).
Az hogy az orrodat jobban bántja, az már ízlés kérdése, hogy olyan anyagtól szeretnél inkább rákot kapni amit nem érzel vagy olyantól, amit igen.
A probléma másik fele (szerintem) hogy a kipufogógáz csak az érem egyik oldala, a globális felmelegedés szempontjából mások fontos dolog a veszteséghő/hatásfok. Valahol már levezettem a hipotézist itt a fórumon, hogy szerintem (hangsúlyozom, szerintem) a globális felmelegedés legfőbb okozója az atomenergia, de főleg a fosszilis üzemanyagok. Könnyen belátható, hogy minden fosszilis üzemanyagban raktározott energia valamikor fény formájában érkezett a földre, ami ahelyett hogy hővé alakult volna, a növények és állatok felhasználták, és végső soron elraktározták, így a földre érkező energiamennyiségnél kisebb energia vált hővé, így állt be a viszonylag pár évezrede nyugodt klímánk. Most ezeket az évmilliók alatt fokozatosan lerakódott energiamennyiség egy jelentős részét az elmúlt ~100 évben robbanásszerűen felszabadítottuk, így nem is lehet csodálkozni a klímaváltozáson. Pár évtizede a CO-val hozzák összefüggésbe a felmelegedést, de belátható, hogy minél több szerves anyagot égetünk, annál nagyobb lesz a koncentrációja a levegőben, így a problémáért ugyan nem feltétlenül felelős, de a speciális szűrők megjelenése előtt jól indikálta a problémát. (Már csak azért sem 100%-ban megbízható, mert minél magasabb a koncentrációja, a növények annál nagyobb mennyiségben tudják hasznosítani.)
Ilyen tekintetből nézve amíg nem állunk át 100%-ban megújuló energiákra (főleg napenergiára), elektromos autókra, addig a dízelek lehetnek nagyon jó átmeneti segítőink, hiszen már azzal, hogy kevesebb veszteséghőt termelnek, kevesebb kell belőle (szállítása kevesebb energiát igényel), stb.
Valaki még említette, hogy europán kívül nem terjedek el, ennek inkább szerintem kulturális okai vannak, aki már találkozott ázsiai, afrikai, dél-amerikai emberekkel (én speciel minden héten, mert multinál dolgozom), az tudhatja, hogy teljesen más kultúrája van ott egy jármű fenntartásának, kevesen tartanak autót, ott nincs minden sarkon műhely, ahol összeraknak egy PDTDI motort. Még Európában is az a kép él az emberekben a dízelről, hogy traktorba, meg kamionba való, zajos, büdös, drága javítani, holott már 10-20 éve nagyon jó dízel személyautók vannak a piacon.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2018
(#) zolika60 válasza Skori hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Persze hogy csaltak, ha olyan norma van előírva ami technikailag nem tartható. Egyik gyártó sem és semelyik típus nem tudja teljesíteni valós körülmények között. A benzinesek sem különbek, csak most annak erősebb a lobbija. Át vagyunk verve sajnos.
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
"Ezért is van ilyen nagy politikai zür a dologban, hiszen az autoipar csak a kiskapukat találta meg a szabványokban, és egyesek most azt hántorgatják fel."

Az persze soha nem fog kiderülni, hogy azok a "kiskapuk" azért kerültek oda, mert... Ugye.
(#) pucuka válasza peti333 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Leginkább itt van a kutya elásva. A dízel traktorba, kamionba való. Miért is? Nálunk is megszűnt a fűtőolaj árusítása a dízel autók terjedése miatt, a traktor, a kamion üzemanyaga azért olcsó, mert ezek az élelmiszer előállításának, szállításának részei, sokkal kisebb az adóteher rajta, mint a benzinen.
(#) SALáta válasza peti333 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Vizsgáljátok meg a gyártási oldalt is. Azért egy benzines hajtást könnyebb gyártani. A dízelnél jó néhány alkatrészxés anyag másabb, ergo nagyobb a gyártási lábnyoma. Nem egy maró/fúró/kés kell hanem 3-4 x es mennyiség a jobb anyagok miatt. A "zöld" autók többsége is igen kifonomult dolgokat kíván, főleg akku szinten. Nincs 100% jó megoldás még ma. A "vizet" kipufogó autó még csak vágyálom, de a lábnyoma szerintem annak lenne a legnagyobb. Igen agresszív anyag a tiszta h2o.
(#) Massawa válasza pucuka hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Nemcsak az a baj, hanem a mennyiség is. Amerikában 3-400 km-ként mész tankolni ( még mindig olcsobban mint mifelénk, de a dizel autoval ugyanannyi üzemanyaggal simán elmész dupla annyi kilométert). A jelenlegi kocsim 960-1000 km-t megy egy tankolásra (67-68l). Ami miatt a dizel Europában elterjedt, az pontosan az üzemanyaghiány volt. Ide szinte minden csepp üzemanyagot importálni kell s igy nem mindegy mennyit. Aki még emlékszik a 80-s évekre, az tudja, hogy gyakran még le is kellett állni az autokkal, mert nem volt elég üzemanyag. Amikor elöször az USA-ba kerültem, 60-70 cent volt egy gallon benzin, manapság meg 3-4 dollár között van ( volt már 4 is). Europában erre a dizel volt a válasz. ( igaz ma már árban ugyanaz mint a benzin, de a fogyasztásban még mindig veri.).
Máshol nem terhelik annyi adoval stb az üzemanyagokat igy ott nem volt tul nagy a nyomás, hogy sporolos autokat gyártsanak.
Arra is sokan emlékszünk, milyenek voltak az elsö dizel autok, télen még indulni sem akartak, sokkal hangosabbak és nehezebbek voltak és gyakran volt traktor hangjuk. A mai dizeleket ezekkel össze sem lehet hasonlitani, sem tömegre, sem hangra, sem müködésre ( a jelenlegi kocsiban már elöhevités sincs ( illetve lehet, hogy van, csak nem látni, illetve nem kell rá várni még -20 C fokban sem).
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2018
(#) Robin2 válasza tbarath hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Számomra megmosolyogtató, mikor tükröt tartanak eléd, de nem látod meg magad benne. Mondjuk ezen nem is csodálkozom.
(#) tbarath válasza Robin2 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Á, már tudom ki vagy. Látom az értő olvasást nem sikerült elsajátítatod a legutóbb találkoztunk. Én továbbra se szeretnék galambokkal sakkozni, szóval kérlek hagyj békén.
(#) peti333 válasza SALáta hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
A "zöld" autóknál, (már ha valód zöld autót fognak valaha gyártani a gyártók) bőven meg lehet spórolni a váltót, differenciálművet, féltengelyeket, stb. Probléma nélkül rá lehet akasztani áttétel nélkül 4 villanymotort a négy kerékre, a gumin és féken kívül talán a csapágyak jelentik az egyetlen kopó alkatrészt, nem igényel olajcserét stb.
Egyáltalán nem kíván kifinomult dolgokat, teljes elektromos autóvá alakítást kiviteleztek már világszinten több ezren a sufniban is, jó minőségben, mert a bonyolultsági foka az egy tizede (de lehet hogy százada) egy robbanómotornak. Robbanómotort meg "otthon" maximum tuningolni szoktak, de már egy egyszerű motorgenerálhoz is több százezres (milliós) felszerelés szükséges.
Amennyiben kellő mennyiségű ilyen autó lesz forgalomban, akkor már az akkumulátorok újrahasznosítása is gazdaságos lesz, nem mintha gyakran mennének tönkre. Az első generációs priuszok még vígan futnak (pedig az hibrid, ahol a viszonylag kis kapacitású pakkot folyamatosan tölti-meríti menet közben, sokkal nagyobb a terhelése, mint egy teljesen elektromos autóé), általában max 1-2 cella cseréjére volt szükség a már 20 éve futó daraboknál is. Jelenleg nem ment annyi tönkre, hogy megbízható statisztikai adatot lehessen képezni, hogy mennyit is fognak ezek kibírni. (Főleg hogy ezekben még NiMH akksi van, nem is Li-Ion)
Mellesleg elég erős ferdítés a marószerszámok számával érvelni. A motorok gyártástechnológiájában nagyjából olyan nagyságrendű különbség van, mint hogy a kasznit 0,8-as vagy 1 mm-es lemezből hajtogatják, kivéve, hogy a dízelmotor sokszorosan visszahozza a ráfordított plusz energiát, míg pl. az elektromosan nyíló pohártartó, és az ehhez hasonló rengeteg energiát felemésztő, teljesen felesleges extrák meg nem, mégis telerakják vele az autókat.
(#) jimmi12 hozzászólása Márc 1, 2018 / 1
 
Sziasztok, sokáig olvasgattam ezt a topik-ot, de azt hiszem innentől feladom. Valahogy nem fér bele az elképzelésembe, hogy elektronikai portálon világos és sötét (na meg áttetsző) zöldek vitatkozzanak a benzin vs. dízel dologról. Uraim és hölgyeim (és a köztesek), lehet szidni mindkettőt, köztes út nincs, mint ahogy "ingyen energia" sem. Ki lehet tiltani a dízeleket, aztán ha 2000HUF lesz egy kiló kenyér, mert a benzines kamion hozta ami sokkal drágábban üzemel, nem kell csodálkozni. A gázolaj az olaj lepárlás egy terméke amit lehet hasznosítani vagy sem. Ha minden járművet kiváltanánk az "egészséges" benzines-re mihez kezdenének a gázolajjal? Ne is említsük, hogy ebben az esetben mennyivel emelkedne a benzin ára...
Ezt a kérdést hosszú órákon, napokon keresztül lehetne taglalni, de értelme nem lenne.
Záró mondatként: a Prius átlag fogyasztása 4.0l/100km, a 24 éves Astra-m elmegy 5.2-vel és nincs telepakolva istenverte elektronikával....
(#) zolika60 válasza jimmi12 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Mielőtt Diesel feltalálta a motorját, a ma gázolajként ismert kőolaj párlatot egyszerűen beleengedték a folyókba.
(#) Petyaa válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Irány a beszéljük meg topic.
(#) tbarath válasza jimmi12 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
A dízel kitiltás miatt nem lenne 2000 Ft egy kiló kenyér, ez hülyeség. Hatékonyabb a dízel, de messze nem ennyivel.

Dízelmotoros _személyautó_ Európán kívül gyakorlatilag nincs. Itt is elsősorban csak azért van, mert az idióta szabályozás leginkább a CO2 kibocsátásra ment rá, és ezt dízelmotorral volt a _legkönnyebb_ teljesíteni a gyártóknak. Gondolom Japánban és az USA-ban is csinálnak valamit a gázolajjal, nem csak személyautóban lehet azt elégetni.

Szerintem jogos elvárás az, hogy a legsűrűbben lakott és legnagyobb forgalmú területeken igyekeznek csökkenteni a szennyezést azzal, hogy a leginkább szennyező járműveket kitiltják.

Prius vs. F Astra: a Prius párszáz kilóval nehezebb, és még így is keveset fogyaszt. És gondolom az 5,2-es fogyasztás leginkább országúton igaz, a pesti közlekedésben az Astra enne 8-10 litert, a Prius pedig 4-et.
(#) nagym6 válasza tbarath hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Régen volt, de a Zil benzines 8 hengeres 5 tonnás teherautó fogyasztása 45L/100Km, vele kb. azonos szállítási teljesítményű 5 tonnás Ifa dízel teherautó fogyasztása 22L/100Km.
(#) nedudgi válasza tbarath hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Javasolhatom a vitatopikot?
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2018
(#) tbarath válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
yepp. Az egész miskulanciát át lehetne oda rakni.
(#) zolika60 hozzászólása Márc 1, 2018 / 1
 
A javaslat csak akkor ér valamit, ha megfogadják.
(#) zolika60 válasza nedudgi hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
A javaslat csak akkor ér valamit, ha megfogadják.
(#) Petyaa hozzászólása Márc 1, 2018 /
 
Most hogy elég ez a párlat sokkal kevesebbet árunk vele, mint hogy beleengednénk a vízbe. Valószínű már az összes vízi élőlény kipusztult volna velünk együtt.
Túl sok minden a dízelüzemre épült. Mozdonyok, hajók, daruk, nehézgépek, és persze autók. Nem lehet mindent kiváltani elektromos géppel. Rengeteg helyen több ezer vasúti km-en csak a dízel tud menni villany hiányában. De ezt a sort a végtelenségig lehetne folytatni.
Egyébként vicc hogy a vw egy négyzetes szűrővel egyből megjavította a kibocsátást. Persze a NEDC mérőpadon. De most nem is ez a lényeg.
(#) zolika60 válasza Petyaa hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Ez így van. Tulajdonképpen nem is a környezet védelemről szó ez a dolog egyébként, hanem a piacról. Most majd jó sok villanyautót lehet eladni. Ha felfutnak az eladások majd sorba következnek a benzines motorok is. Ha már azok sem futhatnak majd lesz valami más amit jobbnak találnak az elektromosnál is. Persze ez még sok idő én már nem érem meg. Lehet, hogy visszamennek a fára azok a kevesek akik megérik.
(#) nedudgi válasza Petyaa hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Sajnos a demokráciának megvannak a hátulütői. Ezért aztán a a sorsdöntő kédéseket is úgy kell meghozni, hogy a többség elfogadja. Ezzel az a gond, hogy az emberek olyan kérdésekben is állást foglalnak, amiből nem értenek semmit. Ezt nem is ragozom ovább, elég, ha a zöld különböző árnyalatai komoly tömegeket tudnak maguk mellé állítani, és ezzel a döntéshozókat (akik mindenáro hatalmo akarnak maradni) olyan döntésekre kényzerítik, ami józan paraszti ésszel elfogadhatatlan. Most hadd ne emlékeztessetek benneteket az üvegbe gazdaságosan belegyömöszölhető kabaktermésűekre.
Nagyot fejlődött a közlekedés, és mégis mindent elkövetünk a lassítására. Ezzel az a gond, hogy a biztonságos sebességhatárok megállapítsánál nem vették figyelembe a fizika jelenleg érvényes törvényeit. A levegő javításának érdekében dugók létrehozásával már a múlt században is próbálkoztak. Egy piros lámpánál álló, majd intenzíven gorsító jármű jobban sznnnyezi a levegőt. Az öntudatos biciklis, aki csúcsforgalomban egymaga feltart egy kocsisort, veri a mellét, hogy mennyi üzemangot megspórolt. Ő.
Tudom, nem kell mindenhova autóval menni. Ez szép gondolat, csak a tömegközlekedést kell egy kicsivel jobban igazítani az igényekhez. Egy átszállás többszázméteres sétát jelent. Ezt két cekkerrel a piacról meg kell gondolni. Tortát viszek a gyerek születésnapjára: laptop, szerszámostáska, torta. Nehéz ügy ez, kérem.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2018
(#) Massawa válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
No ne vegyétek azokat a villanyauto álmokat készpénznek. A dizeltiltás, ha egyáltalán összejön, Németország maximum 67 városának egy két utcájára vonatkozik, de szerintem ezt is ki fogják játszani, mert egyszerüen nem lehet kivitelezni. Az összes iparos és szállito kizárolag dizelautokkal rendelkezik, és senki sem hajlando beszálni a jutányos cserébe - meg nincs is benzinmotoros kisfurgon stb.. A rendörség már kijelentette, hogy nekik nincs modjuk az autokat ellenörizni, amit ráadásul kivülröl nem is látni, hogy milyen kocsirol/motorrol van szo.
A villanyautokbol 2017 végéig még 40000 darabot sem sikerült eladni, a sok tizmillio belsöégésü autohoz viszonyitva csak bolhákrol lehet értekezni az elefántcsordában.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2018
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Tényleg érdekelne, hogy honnan veszed ezeket a bődületesen elfogult és valótlan dolgokat.

Kezdjük a végén: "A villanyautokbol 2017 végéig még 40000 darabot sem sikerült eladni"
A valóság ezzel szemben az, hogy
- 2017 egyetlen (utolsó) negyedévében
- egy darab autógyár (a Tesla)
- adott el majdnem 40e elektromos kocsit.
És nyilván nem csak ők vannak a piacon, és ők csak a prémium szegmensben vannak jelen (1550 volt model3, ami még mindig nem népautó), bár tiszta számokat nehéz látni, mert az EV oldalon is kevernek mindent mindennel, hibrid, plugin hybrid, kínai belpiacos moped, stb.

Abban amúgy egyetértek, hogy az EV hype eltúlzott, egyrészt mert nincs akku, másrészt ha lesz akkor meg miről lesz töltve? És igen, jelenleg tényleg csak egy minimális az autópiacon az EV részesedése, és nagyon sok célra nem is alkalmas. Jelenleg legalábbis, és jósolni nehéz dolog, különösen a jövőre vonatkozóan.

Kitiltás: itt sincs még semmi konkrétum, de az az 1-2 utca barokkos túlzás. Van ahol csak a belvárosról van szó, van ahol az egész városról, a kijátszás pedig nem lesz olyan egyszerű. Sok helyen van a belvárosba behajtási díj, azt se sokan játszák ki, és nem hiszem hogy a rendőrség tartatja be.
Amennyire látom az se biztos, hogy minden dízelt kitiltanak (már ha), mert olyat is olvastam hogy csak Euro6-nál régebbit, ileltve a tömegközlekedésről/szállításról szó se nagyon esett. Elsősorban ugyanis a szennyező személyautókról beszél mindenki, aztán meglátjuk majd mi lesz.
(#) Petyaa válasza zolika60 hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Egy hibrid autó kellene, de teljesen más meglátásban. Lenne benne pl egy belső égésű motor, plusz villany is, de akkuk nélkül. Városban az áramot a földről sziporkáznák fel akár v.milyen vezeték nélküli technológiát alkamazva, ami könnyen / olcsón telepíthető. Így a város csak autóból származó szennyeződése eltűnne. A hirtelen nagy áramfelvételeket valamilyen szuper kondikkal lehetne egyenesre görbíteni. Persze fékezéses visszatermelés a rendszerbe is lehetne.

Városon kívülre és persze belülre is pedig rengeteg fát / növényt ültetni, olyanokat (esetleg kísérletezni) amik extra hamar lebontják a szén-dioxidot. Majd ügyelve arra hogy az az autó 20 évig autó legyen. Bár utóbbi lenne a legnehezebb szerintem, nem a technológia miatt.
(#) tbarath válasza Petyaa hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Én inkább a range extender-es megoldást támogatnám, azaz egy kisebb akkupakk, ami pártíz km megtételére elég (városban a fékezésekkel visszatöltene), és ahol kell/lehet ott egy kisebb benzinmotor a számára ideális fordulatszámtartományban töltené az akkukat.
Bár nyilván van annak is oka, hogy a Toyota nem ezt csinálta a Prius-nál, szóval lehet hogy a generátor+akkutöltés vesztesége annyival rosszabb hatékonyságúvá tenné, hogy megérte az a bolygóműves megoldás.
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Mielött válaszolok kapcsolj át a ZDFHD-ra, hogy legalább képbe legyél miröl is van szo, mert csak össze vissza beszélsz. Immár csak 20 német városrol van szo....
(#) Massawa válasza tbarath hozzászólására (») Márc 1, 2018 /
 
Ráadásul csakis Németországrol beszélünk, és ott van 38000 e-auto forgalomban.
A hozzászólás módosítva: Márc 1, 2018
(#) tbarath válasza Massawa hozzászólására (») Márc 2, 2018 /
 
Én beszélek összevissza? Ember, 1,5 napja öntöd itt a dízelpropagandát, miközben egyetlen állításodra se vagy hajlandó nem hogy hitelt érdemlő, de egyáltalán semmilyen bizonyítékot se felhozni. Massawa mondja 'sztessen elhinni, ennyike.

Egyébként nem "Immár csak 20 német városrol van szo",
hanem "Düsseldorf és Stuttgart mellett közel húsz német nagyváros, és további hetven kisebb városban van a levegő szennyezettsége az egészségügyi határérték felett",
és igazából ez se "immár", hanem már - a cikk szerint (Bővebben: Link) 2 napja így volt.

De mindez lényegtelen, mert nem 20 vagy 67 vagy 242 vagy 821,13 városról van szó, hanem úgy általában arról, hogy a német városok korlátozhatják-e.
És a bíróság úgy döntött, hogy igen.

És euro6-tól jobban szennyező járművekről volt szó, mert ugye összevissza beszélek.

És "a bíróság szerint az iparosok (mesteremberek) dízel kisteherautóinak nem tilthatják meg, hogy behajtsanak a centrumba.", mert ugye összevissza beszélek.

Ugyanmár...
Következő: »»   50 / 111
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem