Fórum témák
» Több friss téma |
Fórum » Hegesztőgép javítása
Témaindító: Szentgyörgyi Lajos, idő: Nov 25, 2008
Fogsz 5-6 m ~4-es vasdrótot és becsippented a földelőcsipesz és a munkadarab közé. Ha nem tudod kiteríteni, össze is tekerheted. Ha kevés az áram, rövidebbre fogod.
Mit akarsz 1,5-ös pálcával hegeszteni, mert rendkívül gazdaságtalan?
Aztán majd kapsz Te is képedre, hogy miért nem adsz normális választ: Méghogy vasdrót
A hozzászólás módosítva: Dec 13, 2016
Igen, köszönöm a segítséget! Bár úgy érzem az előtolás problémára még rá kell fordulnom.
Olvastam. Majd én is ellenállok, mint a vasdrót.
Nem ismerem az előtoló vezérlését, így látatlanban nem tudok tanácsot adni.
Köszi a tanácsod,megpróbálom.Beszámolok az eredményről.
Nem Téged kérdeztelek,nem tudod meg állni,hogy bele ne kotyogjál,szép napot neked.
Csinálsz egy triakos szabályozót a trafó elé. 1,5-es pálcát még nem láttam, 1,6-ossal szoktam én is dolgozni, annak a 45-55A az ideális.
Szia,tudnál erről valami rajzot föltenni,valószínű,hogy 1.6 a pálca,ha 1,5-ös nincs.
Ha már így direktben megszólítottál, akkor igen, beismerem, nem tudom megállni (szerintem valahol genetikailag kódolva van).
Próbálok nem kotyogni, de nehéz. Igyekszem azért leszokni róla. Szerencsére sok példa van erre a fórumon és próbálom követni példáikat. Csak ugye nem könnyű... A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2016
Tessék. Mindkettő valamelyik RT-ből van, az egyiknél lehet is tudni melyikből. Inkább azt ajánlom, fúrógépekben is általában ugyanez a szabályozó van, viszont kivitelét tekintve is elég combos triakot kell beletenni, a rajzon lévő nem lesz hosszú életű.
Üdv mindenkinek, először is kellemes ünnepeket így utólag is, a segítségeteket kérném. Van egy Fronius Fromig 300-as CO hegesztőm amit hibásan vettem. Nem működik a vezérlő. Megkapja a feszültséget de nem reagál semmire. Amire rájöttem hogy egy dióda zárlatos volt ami égette el a vezetősávokat, cseréltem és kijavítottam az elégett részeket. Most már semmit nem csinál és itt leblokkoltam. Eléggé leharcolt állapotban van és már volt elöttem javítva. Ha valaki tud valamit kérem segítsen, köszönöm előre is.
Sziasztok SCH-350 kapcsolási rajzot szeretnék kérni ,
a karakterisztika váltó kapcsoló bekötése érdekelne előre is köszi .
Hali!
Anno egy honvédségi műhelykocsival szert tettem egy hasonló gépre. Viszék, Budapest, gyártmány. Típus: CENTRUM SPEC 350 gyártási év: 1975 Teljesítmény felvétel: 20kVA Max. áramfelvétel: 30A Telj.tényező: 0,7 Üresjárási fesz: 70V Hegesztő áram: AHÜ100% bi 210 A SHÜ 60% bi 270 A SHÜ 35% bi 350 A Akkumulátor töltés Töltőfeszültség: 12-24 V Töltőáram: 100 A bi 100% Gépjármű indítás Indító feszültség: 12-24 V Indító áram: 800 A bi 10% 2 perces időciklus. Eredeti állapotában van, kábelkuplung lett utólag szerelve. Gépkönyv, és egyéb leiratok nélkül. Ha sikerült továbblépned ez ügyben, szívesen átvenném tőled, mivel az akku töltő nem működik. A netten nem találtam leírást. Jahhh.... a gépen belül, a trafón találtam egy adattáblát. HEGA 350 Alap 19kvA felirattal. Kapcsolón az akkumulátor töltőáramára 12-24-30-40-80V van jelölve.
Hali!
Anno egy honvédségi műhelykocsival szert tettem egy hasonló gépre. Viszék, Budapest, gyártmány. Típus: CENTRUM SPEC 350 gyártási év: 1975 Teljesítmény felvétel: 20kVA Max. áramfelvétel: 30A Telj.tényező: 0,7 Üresjárási fesz: 70V Hegesztő áram: AHÜ100% bi 210 A SHÜ 60% bi 270 A SHÜ 35% bi 350 A Akkumulátor töltés Töltőfeszültség: 12-24 V Töltőáram: 100 A bi 100% Gépjármű indítás Indító feszültség: 12-24 V Indító áram: 800 A bi 10% 2 perces időciklus. Eredeti állapotában van, kábelkuplung lett utólag szerelve. Gépkönyv, és egyéb leiratok nélkül. Ha sikerült továbblépned ez ügyben, szívesen átvenném tőled, mivel az akku töltő nem működik. A netten nem találtam leírást. Jahhh.... a gépen belül, a trafón találtam egy adattáblát. HEGA 350 Alap 19kvA felirattal. Kapcsolón az akkumulátor töltőáramára 12-24-30-40-80V van jelölve.
Hega 350
Ez ugyan nem az akkutöltős, de el lehet indulni vele. Biztosíték, hiányzó áthidalás,...?
Üdvözlet!
Szert tettem egy Wled impex portable TIG 160DC hegesztőere. Van-e valakinek rajza hozzá? Problémám az, hogy nincs benne a gázszelep, a főkapcsoló szerint 230/400v-os állás is van, de a kábel csak 5 pólusú (és nincs rajta a dugó). A vezérlő panelon lévő törött potit rajz nélkül is tudom javítani. Két nagy trafó van benne. Szóval szeretném rendbe tenni, ehhez kérek segítséget. Köszönöm.
Üdvözletem! Van nálam egy MIG 240-es gép, amit szeretnénk 230V-ról használni. 1 éve már volt egy buktám egy előtolóval, miután (naivan) azt hittem, hogy MMA inverterrel tudok CO hegeszteni. Hát nem! Megtudnátok mondani, hogy milyen trafókarakterisztikára van szükség karosszéria, ill. 4mm-es lemez hegesztéséhez? Másik kérdés pedig valami információ a fojtó , és (esetleges) puffer tekintetében? Köszönöm előre is!
A trafókarakterisztika az csak az azonos trafók (pl. mindkettő 50Hz-es) esetében megfelelő szóhasználat, egyébként nem. Azért nem, mert az inverter esetében mindenféle trafónak ugyanolyan karakterisztikája van, a pálcásnak és a Co-nak is, másféle szabályozással.
Csak mivel egy hagyományos trafónak nincsen szabályozó elektronikája, ezért abban különféle trükkökkel érik el azt, hogy mennyire essen terhelésre a feszültsége, aminek az egyik legegyszerűbb módja a szórás, azaz a csatolás megváltoztatása. Konyhanyelvre fordítva, minél távolabb kerülnek egymástól fizikailag a primer és a szekunder tekercsek, annál lazább lesz a csatolásuk, és annál jobban fog esni a szekunder tekercs feszültsége a terhelés hatására. A gyakorlatban a Co trafó hagyományos elrendezésű trafó, ahol a szekundert a primer tekercsre tekerik, a pálcás hegesztőtrafónál pedig mellé. A trafód 3 oszlopos, ahol mindhárom oszlopon van egy primer és azon egy szekunder. Ezt 1 fázisra úgy tudod bekötni, hogy mondjuk a két szélső oszlopot párhuzamosan kötöd, a középsőt pedig szabadon hagyod. A két szekundert külön egyenirányítod, majd közösíted. Ha kevés a feszültség akkor használsz még utána puffert, ha nagyon hullámos az áram akkor pedig fojtót.
Nagyon szépen köszönöm a segítséget, hétfőn kipróbálom! Van még egy kis gubanc a tolójával, de méréseim szerint egy 2N3055, és egy BD 241 cseréjével szerintem megoldódik. A karakterisztika tekintetében, arra gondoltam, hogy az MMA trafó "lágy" vagyis a 45-50V-os üresjárati, 22V ívfeszre esik. Az általad leírtak alapján, a CO trafó kis belső ellenállású, azaz tekerhetem E I-re. Még azt légy szíves írd már meg, hogy ?V-os szekunderekre méretezzek, és milyen fojtót javasolsz? Szép hétvégét kívánok! Üdv, Gyula
Az ívfeszültségben nincs nagy különbség, a Co ívfeszültsége is kb. akkora nagyobb áramon, de kisebb áramon is olyan 14-20V között van.
Ami miatt nem jó egyik a másikhoz az az, hogy a Co kisebb feszültségével nem, vagy csak nehezen lehet ívet fogni, emellett mivel jó a tekercsek csatolása, hegeszteni sem nagyon lehet, mert akkora lesz az íváram ami átégeti az anyagot. A pálcás trafó magasabb feszültsége meg azért nem jó a Co-hoz, mert a DC miatt megnő az ív hossza, ami az előtolás miatt káros, illetve laza a tekercsek csatolása, így nagyot esik a feszültség a zárlat pillanatában. A Co esetében nem klasszikus ív van mint a pálcánál, hanem az előtolás sebességének függvényében apró rövidzárak vannak a huzal és az anyag között, ami aztán a kialakuló nagyon nagy áram miatt leolvad, beolvad. A Co trafót fix szekunderrel készítik, a primeren vannak leágazások, úgy, hogy a szekunder feszültségek üresen kb. 25-35V közé adódjanak. De nem ez a mérvadó, mert ez erősen függ az adott trafó kivitelétől. Combosabb trafónál kisebb feszültség is elég, gyengusznál a 35V is lehet kevés. De a kérdésedet sem értem, mert azt írtad hogy van nálad egy MIG 240, tehát a trafó adott. Mit akarsz tekerni? A fojtóra nem tudok mit mondani, gyári gépekét kell megnézni, vagy szkóppal meg kell nézni a szekunder áramhullámosságát.
A hagyományos ív trafó az nem okozna gondot, hisz azt már 30 éve is csináltam, de mint írod (és a saját bőrömön meg is tapasztaltam) a CO más! Jelen elképzelésem, zárt E I-be 28V szek, 230-270V környéke a primer (kérdés a teljesítmény, ha biztonsági trafóról indulnák). Utána spekuláció a fojtóval. 1-2mm-es lemeznél milyen áram szükséges? Azért vagyok kénytelen trükközni a trafóval, mert nincs 3 fázisom. A marógépemet is úgy oldottam meg, hogy ki lett hozva a motorjának a csillagpontja, és tettem frekiváltót.
MIG. Star 400 3 fázisú Co2 hegesztőgép kapcsolási rajzotok van-e? Segítséget köszönöm.
Sziasztok! Tönkrement apu egy fázisú Hetra 100 típusú hegesztőjében a kapcsoló. 3 fokozata volt, plusz a nulla. Sajnos az 5-ös láb ki is égett, kimérni se nagyon lehet így. Valaki tudja esetleg, hogy kell bekötni, és milyen kapcsolót lehetne helyette használni? Mert ilyet nem hiszem, hogy kapok. Volt rá kötve egy 15 ohmos teljesítmény kerámia ellenállás is, mindent felírtam hogy volt kötve. De se kimérni, se rajz, de nem találok ilyen kapcsolót. Fényképeket mellékeltem. Előre is köszönöm!
Ha lehetne a gépről is egy képet mert több féle is van "hetra 100" névvel. Pontos tipus kellene.
Ez egy NDK gyártmányú fokozatkapcsoló, ilyent már nem kapsz. Villamossági boltban érdeklődjél! 6-8000.- Ft körül lesz az ára. Ha már tudjuk, milyent kapsz, a bekötéshez ki kell majd mérni a tekercsvégeket.
Kapcsolók GANZ 5 fokozatú A hozzászólás módosítva: Ápr 28, 2017
VGK 16-os (25-ös) pont ide való (bakelit, kamrás), villanyszerelőknél, javítósoknál, MÉH-telepen érdeklődj. Van néhány otthon, adnék is, de 200 km-re vannak, és 2-3 héten belül nem járok arra.
Sziasztok. Van egy javitásra váro, CO2 hegesztögép, einhell sga 175 turbo. Elötolást szabályzó áramkörőn ell durant egy alkatrész, ennek tipusát kellene megtudnom. Töltök fel képeket.
A hozzászólás módosítva: Szept 28, 2017
|
Bejelentkezés
Hirdetés |