Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Orsós magnók
 
Témaindító: Rober_4, idő: Feb 6, 2010
Témakörök:
Lapozás: OK   51 / 113
(#) besi99 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Köszi
Kiskoromban 3 motoros mechanikánál az egyenáramú fékezéssel lehetett még elég jó eredményt elérni.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2013
(#) pucuka válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Igen, az SHR -ekben máshogy volt, azt csak kívülről láttam, nem is igazán érdekelt. Azok mechanikája sokkal inkább a szalagos adattárolókéhoz hasonlított. Ott szükség volt a marha nagy szalaghurokra, a sok start stop miatt.
(#) (Felhasználó 46585) válasza pucuka hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Hát én pont azon csodálkozom, hogy az SHR-ekben maximum 1...2 cm lehet a szalaghurok, mert többet ezek a karok nem tudnak mozdulni. Ebből szempontból komolyabb, mint bármelyik ML, vagy AKAI, vagy TEAC, stb. Ott sokkal hosszabb utak vannak.
Az SHR sorozat egyáltalán nem volt használatos sok start, stoppal, reggel elindították, aztán ment 24 órát egyhuzamban. Akkor kikapcsolták, kicserélték a szalagot és jött egy újabb nap. Ugyanis, 24 órás jelentéstároló volt.
(#) kristikoma válasza besi99 hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
A Philipseknek volt bajuk a gumi alkatrészekkel, általában a szíj kezdett felbomlani, kátrány állagúvá válni. Mindenesetre próbáld meg eladni, hátha. Ha nem sikerül, átvenném.
(#) pucuka válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Különösen ha tudjuk, hogy mindkettőnek ugyanaz volt az atyja. (Jánosi Marcell)
(#) (Felhasználó 46585) válasza besi99 hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Igen, én is használtam egy nagyon régi magnóban. Persze, akkor még nem sokat értettem a dologhoz... a relék szerettek beégni a DC miatt... de, valószínű most fogom használni, persze már teljesen máshogyan.

Az SHR-ben van mechanikus fék is, ez egy fonott textil szalag féleség, amit egy elektromágnes feszít rá, illetve old el a külsőforgórészes motorokról. Talán csak annyi a szerepe, hogy álló helyzetben fékezve tartsa a motorokat, így könnyebb befűzni a szalagot. Az ML-ekben ez fékez is gyorstekerés után, de ezt nem igazán szeretném, mert nem akarok beletenni mechanikus féket. Az kopik, állítgatni kell, stb. Éppen elég a 3 motor, meg a szalagfeszítők.
(#) (Felhasználó 46585) válasza pucuka hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Ettől még nem úgy működik az SHR, ahogy írtad.
De köszönöm a nevet, nem tudtam.
(#) pucuka válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 15, 2013 /
 
Tulajdonképpen nem írtam sehogy, csak annyit, hogy jobban hasonlított egy adattárolóhoz, mint egy stúdió magnóhoz. Egyébként követelmény volt a pontos helyen történő megállítás, mert az időmarker szerint is meg kellett tudni állítani, több típusnál ráadásul távvezérelve is. Ezért voltak a szalagfékek is.
De mondom, kívül esett az érdeklődési körömön, bár volt a közelemben ilyen "jelentés tároló" akkori nevén.
A hozzászólás módosítva: Jún 15, 2013
(#) coyote55 válasza szamóca hozzászólására (») Jún 16, 2013 /
 
Ronda, elavult, analóg, ráadásul fekete... (Így könnyebb lemondani róla, még jó, hogy az árát nem írtad be)
(#) pjg válasza szamóca hozzászólására (») Jún 16, 2013 /
 
Mint egy ékszer!
(#) (Felhasználó 46585) válasza szamóca hozzászólására (») Jún 16, 2013 /
 
Talán az expressz.hu-n van egy eladó ilyen M-es. Valahol olvastam, hogy 200 körül kérne érte a tulaj. Hát, azt még sokáig fogja árulni... pedig már jó régóta hírdet. De van 139-ért AKAI GX 636. Sajnos, az is fekete.

Azért ez egy igényes magnó. Nem farostlemezből van a hátulja, hanem plastikból.
(#) szamóca válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 17, 2013 /
 
Jól tudod, hirdeti egy ideje, minden ilyen jellegű oldalon.
A nagyobb Teac X-2000M ritkább, az 250-ért volt utoljára hirdetve.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2013
(#) coyote55 hozzászólása Jún 17, 2013 /
 
Hogyan működik egy ilyen óra:perc:mp számláló, ha gyorstekercselést kapcsolunk? Felvételt, lejátszást értem.
(#) zolika60 válasza coyote55 hozzászólására (») Jún 17, 2013 /
 
A szalag gyors tekercselés közben is ugyanolyan hosszú.
(#) CHZ válasza coyote55 hozzászólására (») Jún 17, 2013 /
 
Mind két orsó figyelésével oldják meg, két orsó sebességének különbsége a mérés alapja.
Gyors csévélésnél másodperc kijelzés nincs.
A hozzászólás módosítva: Jún 17, 2013
(#) coyote55 válasza CHZ hozzászólására (») Jún 17, 2013 /
 
Értem, köszi!
(#) marmolnar hozzászólása Jún 20, 2013 /
 
Et exierunt cito de monumento cum timore et gaudio magno, currentes nuntiare discipulis ejus.
Komolyra fordítva a szót: örülök a fórumnak, csdak mostanábasn bukkantam rá. Nekem is van: Philips csöves sztereó orsós magnó, Tesla B 100 és egy Akai GX400 D.
(#) kristikoma válasza marmolnar hozzászólására (») Jún 21, 2013 /
 
Idézet:
„és egy Akai GX400 D.”

Bocs, de nem GX 4000D? 400-asról sosem hallottam. GX 4000D-ről meg a Tesla B100-ról már igen. Van nekem is, de nem vagyok oda érte.
(#) kristikoma válasza (Felhasználó 13571) hozzászólására (») Jún 21, 2013 /
 
Elnézést Át kell túrnom a könyveimet, lehet, hogy megtalálom. (MÉ)
(#) marmolnar hozzászólása Jún 21, 2013 /
 
Lemaradt egy nulla az Akai típusmegjelölésnél. Elnézést. Ahogy már említettem, "cum timore et gaudio magno". Vagy az is eszembe jutott, hogy "Cuando magno se refiere a cosas materiales, les da cierta dignidad o nobleza".
További szép napot mindnekinek!
(#) szamóca válasza marmolnar hozzászólására (») Jún 21, 2013 /
 
Úgy gondolom, "martha hunjule tieste strato inle tet gurteval!
(#) (Felhasználó 46585) válasza marmolnar hozzászólására (») Jún 21, 2013 / 1
 
Látom, csak egy bizonyos réteghez kívánsz szólni...

Nekem az a véleményem, hogy a magyar nyelv már önmagában tartalmaz annyi nyelvi fordulatra lehetőséget, hogy semmi szükség idegen nyelven megszólalni. Valószínűsítem, hogy te, nyelvünk cizellált használatának nem igazán vagy mestere... Inkább csak magyarul írj és mielőtt elküldöd, olvasd végig. Tudod, nem mindegy a nullák száma...
(#) marmolnar hozzászólása Jún 21, 2013 1 /
 
Válasz Katt-nak: Te meg a nyelvi poént nem érted. Most elmagyarázom röviden: az első szöveg latin nyelvű, a második meg spanyol. Véletlenül a magno szó (azonos alakú, mint a magnó rövidités, de mindkettőnél mást jelent) megvan bennük, ez a poén. De ez már tényleg fárasztó lehet neked, aki csak magyarul veszi a lapot.
(#) (Felhasználó 46585) válasza marmolnar hozzászólására (») Jún 21, 2013 /
 
Kénytelen vagyok beismerni, hogy csak egy technokrata vagyok... de majd képzem magam latinból és spanyolból...
(#) zolika60 válasza marmolnar hozzászólására (») Jún 21, 2013 /
 
Ez nem egy nyelvi oldal polilingvisztikusoknak.
(#) pucuka válasza marmolnar hozzászólására (») Jún 22, 2013 /
 
Gyanítom, nem jó helyen jársz. Egy orsós (de akármilyen) magnó javításához, gatyába rázáshoz, legkevésbé van szükség az említett nyelvek magasszintű ismeretére. Pláne úgy, hogy a magyarral hadilábon állsz.
(#) (Felhasználó 46585) válasza kameleon2 hozzászólására (») Jún 22, 2013 /
 
Bejött!!!! Köszönöm az ötletet a Rádiórecorder kft-t illetően. Írtam nekik, aztán egy darabig nem történt semmi.

Egyszer csak kaptam egy mailt, hogy látja a feladó, hogy engem ez a magnó érdekel. Írt néhány dolgot, meg küldött rajzokat is. Aztán megbeszéltük, hogy mivel nem lakunk egymástól messze, inkább eljön, - egy kirándulásnak tekinti a dolgot, - és megbeszéljük a kérdéseket. Csak amikor már a laborban beszélgettünk, akkor derült ki, hogy a Rádiórecordertől jött... Nagyon sok információt kaptam, például, ebből a magnóból volt olyan is, ami oda-vissza tudott játszani.

Nagyjából, az összes rajz megvan. A csévélőmotorok elektronikája világos, a szalaghossz számláló is ( ezt megtartom úgy ahogy van ) és ami a legfőbb kérdés volt az a főmotor... Nagyjából ugyanúgy van megoldva, mint a tekercselőmotoroké. A motor tápfeszültsége van szabályozva. Ez nekem egy megfoghatatlan dolog, mivel ez egy egyfázisú motor indítókondival, szóval, ahogy a nagy könyvben van. Csak ugye az aszinkron motorok fordulatszámát nem a tápfesszel változtatjuk, hanem frekvenciával. ( és hozzá a feeszültséggel, de ez most mindegy ) A csévélőmotorokhoz képest annyi a különbség, hogy nem egy tirisztoros váltakozófeszültségű szaggató van felhasználva, hanem egyszerűen egy graetz hídágába kötött szilicium tranzisztor ( azért írom le külön, hogy szilicium, mert a magnó tele van pl: OA182-es germánium diódákkal... ) "ellenállását" vezérli egy szabályozókör. Vagyis a motorral sorba van kötve egy ellenállás, aminek úgy változik az ellenállása, hogy a motor fordulatszáma konstans legyen. Álmomban nem mertem volna ilyen megoldást csinálni, de hát ez működik.... ebből a magnóból csak a CCCP-be több száz darabot szoktak eladni évente... Kis hazánknak a stúdiómagnó gyártás, meg a jelentéstároló magnó gyártás jutott... a többit a tesók csinálták... Tesla, Unitra, stb. Az egy érdekes kérdés, hogy mit keresett a szoc. piac palettáján a BRG pl: az M20- és testvéreivel...

Tehát, a főmotor szabályozása annak a tápfeszültség változtatásával van megvalósítva.... Van egy fordulatszám jeladó, ez egy plexi tárcsa a hangtengelyen, sötét csikokkal, amit egy fototranzisztor, meg egy LED "olvas" le. Ez némi jelformálás után ki van átlagolva, amit egy diszkrét tranyókból felépített opamp fogad. Ennek a kimeneti tranyója van sorbakötve a motorral, persze egy graetz közbeiktatásával. Ennyi... és mégis jó, mégis működik, szóval el vagyok hűlve... Ezek alapján nem lesz nagy szám kicsit feltunningolni a szalagsebességet 19/38-ra. Esetleg kap egy másik plexitárcsát, vagy másmilyen alapjelet a szabályozókör.

És, hogy milyen precíz volt az egész? Az időjeladó, vagyis hogy vissza lehessen lépni időben a 24 órán belül bárhova, 1 perc pontosságú volt. Azért ez elgondolkodtató... És persze ezt egy LED-es számkijelző mutatta, programozható volt, stb. A lejátszás tudott 40-szeres sebességet is, tehát, már csak egy kicsit kell rásegíteni ahhoz, hogy meglegyen a 38 cm/s-os szalagsebesség.

Most már csak a két gumigörgő a problémám... mert vagy felkeményedtek az idők folyamán, vagy olyanok lettek, mint a kátrány...

Szóval, alakul a téma.

( Persze, az STM kft-nek is írtam a korábbi motort illetően, de a fülük botját sem mozgatták, nemhogy válaszoltaK volna...lehet, hogy azt hitték, hogy elveszítenek egy potenciális vevőt... pedig eszem ágában sincs STM 610-et venni, pláne nem tőlük.)
(#) kameleon2 válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Szia! Örülök, hogy összejött. Cserébe ha megörvendeztetnél majd néhány képpel, mert bár életem része volt ez a magnócsalád, de akkoriban a fényképezés kicsit nehézkesebb volt - nem sok képi emlékem maradt . Maximum a fejemben van néhány emlékkép a szalagtároló dobozokról, a rack szekrényről, amiben benne volt a két magnó... A naplóról, amibe naponta bejegyeztük a szalagcseréket.... Istenem de szép időszak volt! ...
(#) Szpisti válasza (Felhasználó 46585) hozzászólására (») Jún 24, 2013 /
 
Figyelgetem ám én is a fejleményeket, és nem feledkeztem el az ígéretemről, hogy lemásolom a rajzokat az SHR-hez. Már le is beszéltem a volt munkahelyen , azt mondják a rajzok még megvannak - csak még nem értem el odáig sajnos. Most lehet hogy be is előztél, ahogy olvasom sikerült már rajzokhoz jutnod?
Remélem sikerülni fog az átalakítás a kapcsolások ismeretében.

Gumialkatrész ügyben meg találtam egy ilyent: http://www.laczkogumi.hu/contact.htm
Próbáld meg felvenni velük a kapcsolatot, hátha!
A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2013
Következő: »»   51 / 113
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem