Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Villanymotor bekötése
 
Témaindító: kozmaj, idő: Jún 28, 2006
Lapozás: OK   348 / 348
(#) albinolynx válasza zosza18 hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
A három felső csavar teljesen független. Egy 6G kábel (ha jól írom, 1-5-ig számozott + PE) van ide behúzva. Ebből 1-2-3-PE bekötve úm. a "motorhoz". A 4-5-6 pedig az elektromos fékhez van felhasználva. Csak mivel a szekrényben lévő része a levegőben lóg és nincs semmi feliratozva, így kikötöttem a fényképezéshez.
(#) VIM válasza zosza18 hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Szia! Én ezt gondoltam előzőleg, hogy ezt a panelt így lehetne bekötni.
(#) zosza18 válasza VIM hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Nekem is ilyen tippem van, ha csak a nyákot vesszük alapul és a józan paraszt ész mellett maradunk. A 6G kábel igazolná az állítást is, mert a maradék 4 - 5 számú vezeték a fék vezérlő feszültsége.
A trafó használata is leválasztás céljából volt valószínűleg és annak is a 0/220V-os kimenete volt használva szerintem. Ki kell próbálni, de legyen megfelelő biztosíték betéve .
A hozzászólás módosítva: Ápr 8, 2025
(#) albinolynx válasza VIM hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Bocsánat, fénykép jellege miatt lehet nem látszik - az a nagy piros alkatrész a nyákon nem inkább egy varisztor?
(#) VIM válasza albinolynx hozzászólására (») Ápr 8, 2025 /
 
Nincs miért bocsánatot kérjél hisz igazad van, én írtam és rajzoltam hülyeséget de ettől eltekintve működnie kell a bekötésnek. Ha jobb szögből készült volna a felvétel ahol látszana is aminek kellene de láthattam volna, hogy a korong alakú alkatrész az inkább varisztor.
(#) user1914 válasza albinolynx hozzászólására (») Ápr 9, 2025 /
 
A csillagpontra nem lehet kötni semmit mert felborul a szimetria. (hacsak nincs behúzva a 0 szál)
De egy 3 F motornál nem biztos, hogy szükséges.
Ha a trafón van 380 a primeren, akkor azt kell a 2 F-ra rákötni, és a szekundert meg az egyenirányítóra és a fékre.
Üdv. M.
A hozzászólás módosítva: Ápr 9, 2025
(#) albinolynx válasza user1914 hozzászólására (») Ápr 9, 2025 /
 
Idézet:
„és a szekundert meg az egyenirányítóra és a fékre.”


Ezen rész miatt kértem a segítséget.
(#) user1914 válasza albinolynx hozzászólására (») Ápr 10, 2025 /
 
Egy ilyennel próbálkoznák.
Üdv. M.

Egyenir.png
    
(#) albinolynx válasza erbe hozzászólására (») Ápr 11, 2025 /
 
Idézet:
„Középkivezetéses a trafó. 1-es = 0. 2-es = 110 V, 3-as = 220 V.”


Ez alapján kötöttem be, tökéletesen működik. Köszönöm szépen a segítségeteket!
(#) ötös műhold hozzászólása Csü, 13:11 /
 

egyfázisú villanymotor bekötése kondenzátorral

Bizonyára volt már a történelemben ilyen kérdés feltéve, de most nincs időm mind a 300+ oldalt elolvasni, ezért kérdezek: van egy egyfázisú, 400 wattos villanymotorom (nem új, de biztosan jó). 3 db vezeték jön ki belőle, tehát semmi sorkapocstábla, meg ilyesmi, sima 20 cm-es "kanócok". Ezek küzül az egyik vezeték sárga-fekete, a másik barna, a harmadik fekete (ha ez jelent valamit). Van hozzá egy kondenzátor is, de nem tudom, hogy indító, vagy üzemi (mindenesetre működik, mert a bekötési próbálkozások során jól *** többször is). Laikus vagyok a villanymororok bekötésében, mivel a faiskolában, és a tánciskolában nem ezt tanultam - ezért kérdezek most itt.
Tehát a kérdés: melyik "kanócot" hova kell kötni? Eddig bármit is próbáltam, háromféle eredmény volt: 1. leverte a villanyórát, 2. búgott a motor, de nem indult, 3. nagyon lassan elkezdett forogni.
És még egy kérdés: ha sikerül elindulnia, de nem megfelelő a forgásiránya (ami most nem mindegy), akkor azt hogyan lehet megfordítani?
Tudom, hogy ez szakmailag egy nagyon nehéz kérdés, de azért reménykedem benne, hogy valaki nem bikkfanyelvű szakzsargonnal, hanem ÉRTHETŐEN meg tudja válaszolni. Előre is köszönöm a KONSTRUKTÍV válaszokat.

A fgalmazásod módján finomíts, légy szíves! Ezen felül a kereső használata sem egy agyműtét bonyolultságú...
A hozzászólás módosítva: 5:18
Moderátor által szerkesztve
(#) rezsici hozzászólása Csü, 15:42 /
 

csillag - delta bekötés

Üdv Mindenkinek!

Egy kis segítségre lenne szükségem 2 kérdés erejéig.
Van egy 3kW-os 220/380V-os EVIG mocim, ami 230V-al lesz használva. Egy saját készítésű téglaszeletelőn 6db 230-as vídia korongot kell meghajtania, szóval lesz terhelés.

1. Akitől vettem a mocit, állítja, hogy 230V-al lehet használni csillag kötésben, nem lesz baja. Bekötöttük 1db 160-200µF-os indító és 1db 20µF-os üzemi kondival (kép) és tényleg gombnyomásra szépen indul és forog, jó hangja van. De én azt olvastam itt a fórumon, hogy 230V-al csillagban nem lehet terhelni és folyamatosan használni a motort, mert leég.
A kérdés, hogy lehet csillagban terhelésen használni vagy sem.

2. Át lett kötve deltába is (kép), de akkor csak 2db 160-200µF-os indító kondival volt hajlandó elindulni, és kellett a 20µF-os üzemi is, hogy szép hangja legyen.
A kérdés az, természetes-e, hogy 2db indító kondi keljen az induláshoz, vagy van valami jobb megoldás.
Tudom, hogy a frekvenciaváltó lenne a legjobb megoldás, de azt nem szeretnék használni.

Előre is köszi a segítséget.
(#) erbe válasza ötös műhold hozzászólására (») Csü, 23:44 /
 
Ha nagyon lassan forog meg a korábbi tüneteket produkálja, gyanús, hogy menetzárlatos.
A továbbiakhoz mindenképpen műszer kell. Ki kell mérni a három szál ellenállásait. Ellenőrizni kell a kondenzátor kapacitását. Minderről rajzot és listát feltenni. Utána folytathatjuk a tanácsadást.
(#) Johnycorp válasza rezsici hozzászólására (») 0:05 /
 
Üdv.

Ott van az adattábláján: 380V delta, 220V csillag.
A 230V bekötés esetén kell mindenképpen, hogy deltában legyen, a tekercsekre kell a megfelelő feszültségszint, azaz munkára is fogható legyen a motor.

Másfelől azonban a 3kW motor egy fázisra kötve már nem lesz 3kW, inkább "másfél" de még inkább 1kW.
Egyetlen fázist kap, a másikat a kondi általi eltolással. De az is csak 90 fok és nem 120.
Célszerűbb lenne egy frekvenciaváltó.
A lényeg, hogy olyan kell, aminek 1x230V a bemenete, azaz egy fázisú.
A kimenetén 3x230V fog megjelenni, tehát ezt a motort szépen deltába kell kötni rá.

Persze remélve azt, hogy valóban nem menetzárlatos.
A durva menetzárlatot éppen ki is lehet mérni. Ellenállásmérés vagy feszültség két pontra és áram mérés majd ugyanezt másik két pont között és végül összehasonlítás.
A hozzászólás módosítva: 0:07
Következő: »»   348 / 348
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
XDT.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem