Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » MIG/MAG/Co2 hegesztő készülékek házilag
Lapozás: OK   195 / 276
(#) Honda130 válasza kila hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Ezt nem írtam ugyan le, de ha csakis egyedül a natúr motort kötöm rá az áramkörre, akkor is szakaszosan működik. Nem a huzal akadozik. Szétszedtem a kis fogaskerekes áttételt és csak a motorral kipróbáltam. Szakaszosan működik. Alapvetően szakaszosan érkezik rá a feszültség.
(#) Honda130 válasza Phile80 hozzászólására (») Dec 13, 2017 /
 
Rendben. Én igazából arra voltam kíváncsi a legelső hozzászólásommal, hogy látogatott-e még a fórum, vagy ez is kihalt már mint sok egyéb fórum amit nagyon szerettem?
Sorban próbálok válaszolni a felvetésedre, bár az előbbi hsz-emben megírtam, hogy konkrétan szakaszosan érkezik a motorra a feszültség.
Aa dobon annyora nem látszik hogy szakaszos a működés, mert csak kicsik a szünetek és lendületben van a motor. A görgő szerintem nem csúszik el, mert viszonylag szorosra állítottam. Két alkalommal mikor a pisztolynál rásült a drót vége, be is gyűrte, de akkor is tolta. Bevallom, nem figyeltem eléggé.
Hogy szennyezett a spirál? Nem tudom mi az a spirál?
Az áramátadó sem tudom mi.
(#) kila válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 14, 2017 /
 
Szia!
A spirál az amibe a huzalt tolja a tolómű, és az áramátadón (menetes vörösréz) bukkan ki a pisztolyon, arra "sült" rá a drót vége...
Át kell nézni a motort, a motorvezérlőt és a tápját, a sebesség állító potmétert, -nem találni erről a típusról kapcsolási rajzot, de nem lehet túl bonyolult.Kép róla sokat segíthet...
(#) Honda130 hozzászólása Dec 14, 2017 /
 
Kép a belsejéről egyenlóre csak ennyi van. Ezt is csak azért készítettem hogy lássam hogy szedtem szét . Sajnos magáról panelról nem csináltam még. Talán jövő héten el tudok menni és lefényképezni a panelt is. Bár kiméregetni nem igazán biztos hogy én tudni fogom.
(#) Honda130 hozzászólása Dec 14, 2017 /
 
Sziasztok!
Újabb kérdésem lenne. Ha nem szenvedek a mostani huzal előtoló elektronikával, hanem simán csak kiváltom egy PWM áramkörrel, az szerintetek működő képes lehet?
A gép Power kapcsolójával tervezek kapcsolni egy 24Volt 5Amperes tápot, ami után kötnék egy PWM áramkört és erre kötném a motort. A pisztolyban lévő kapcsoló jelét két kis relé működtetésére használnám. Az egyik kapcsolhatná az eredeti áramkört, hogy elinduljon a hegesztés, a másik pedig a kész PWM jelet engedné a motorra. ...Szóval? Nagy marhaságot írtam?
Köszönöm!

s-l1600.jpg
    
(#) GPeti1977 válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 14, 2017 /
 
Jó ötlet.
(#) Phile80 válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 14, 2017 /
 
Jó esély van rá hogy jó lesz, mert ezeknek kis fogaskerekes hajtású tolómotoroknak nincs semmi lendülete, így nem szükséges fékező tranzisztor a huzal túlfutás erkelülése miatt. De lehet hogy csak a potmétered kontaktos...Ha teszel kondenzátorokat az egyenirányítóra, akkor sokkal szebben fog hegeszteni.
A hozzászólás módosítva: Dec 14, 2017
(#) Honda130 válasza Phile80 hozzászólására (») Dec 14, 2017 /
 
Köszönöm a biztató szavakat. Ma már sajnos nincs időm írni, mert le kell feküdnöm a lányaimmal és mesélnem is kell nekik. De holnap mindenképp írok majd erről a témáról. Ez a fékező tranzisztor mindenképp új dolog nekem, ez érdekelne. Valamint a kondik is . Teszek én bármit, csak jobb legyen a kis szörnyeteg. Bevallom, én már elkezdtem a tuningot. Úgy látszik, kicsit újra felébredni látszik bennem a hobbielektronikás hajlam. Vagy hogy mondjam. Majd leírom mit csináltam eddig a gépen?

Addig is köszönöm az igét!

Sziasztok!
(#) kila válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 15, 2017 /
 
Én is hasonló motorvezérlővel oldottam meg a Lorch -nál, ott a pisztoly kapcsoló egy nagy mágneskapcsolót kapcsol, ami viszi a gázszelepet, és a motor felé kapcsol 24V-ot.
A PWM- szabályozó ha jól emlékszem 10-60V 20A-es, ha elejt a mágneskapcsoló, akkor egy -NC- érintkezőpár rövidre zárja a tolómotor forgórészét. Gyárilag is így volt a motorfék, csak a forgórészt a hegesztőáram kapcsolóval párhuzamosan külön trafó megcsapolásai vitték.
(#) Honda130 hozzászólása Dec 15, 2017 /
 
Szia! Mi az az NC érintkező pár?
Nekem egy kis kefés villanymotor viszi előre a huzalt. Annak 2 db kivezetése van. Plusz-minusz. Azt ha rövidre zárom, akkor hogy fékez? Vagy neked más motorod van?
(#) Phile80 válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 15, 2017 / 1
 
NC-Normally Close, tehát nyitó érintkező, ami alaphelyzetben zárva van.
Ha forgatod a motor tengelyét feszültség fog indukálódni a forgórész tekercsében (dinamó), mert az állórész egy állandómágnes, tehát ha röveidrezárod miközben forog, a tekercsben folyó áram olyan mágneses teret indukál, ami fékező hatást fejt ki a forgórészre. Képzelj el egy generátort, amit egyre nagyobb nyomatékkal kell hajtani a terhelés függvényében. Ebben az esetben rövidzár, tehát maximális terhelés és mivel csak a tehetetlenség hajtja, így azonnal megáll.
(#) mpisti válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 15, 2017 / 1
 
A fékezés a motor kapcsainak rövidre zárásával történik. Ez megvalósítható tranzisztorral is, de sokkal egyszerűbb-és hatásosabb- egy nyitóérintkezővel,ami célszerűen a főtrafót kapcsoló mágneskapcsolón lehet. Ami nagyon fontos,hogy a motorra feszültséget kapcsoló érintkezőpárt kellene felhasználni fékezés céljára is azért,hogy a motor szabályzókör feszültségének zárlatát mindenképpen elkerüljük.A fékezés azért történik meg, mert a forgórészben indukálódott feszültséget rövidre zárva a forgórész egy pillanat alatt megáll. Ez így történik minden állandó mágneses motornál. Az ok a Lenz törvényben keresendő,ennek taglalására az internet bőséges forrással szolgál, kár lenne itt erre időt pazarolni.
(#) mpisti válasza Phile80 hozzászólására (») Dec 15, 2017 / 1
 
Szia Tamás!
Miközben én írtam, te megadtad a motorfékezés fizikai magyarázatát. Így legalább még kutatni sem kell a törvényszerűségek után.
(#) kila válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 15, 2017 / 1
 
Igen, a Lorch-ban nagyon masszív a tolómű, a motor állórész külön 48V-os trafó+egyenirányítóról kapcsolt feszültséget kap, maga a motor is hatalmas.
-De ha a te villanymotorod két kivezetését leálláskor nyugalmi érintkezővel rövidre zárod, annak is fékeződnie kell...
(#) Honda130 hozzászólása Dec 15, 2017 /
 
Uraim! Nagyon szépen köszönöm a segítségeteket! Néhány hozzászólásban nagyon sokat tanultam. Ezt a fék dolgot nem tudtam. Ha tudnátok hogy mennyit gogyóztam hogy miképp tudnám megfékezni a kis motort amit ráépítettem az eredeti huzal előtoló hajtómű helyett. Jesszus! Már meg akartam oldani, hogy egy elektromos működtetésű mechanikus fék fogja mindig a motor tengelyét. Délelőtt olvasom ezt a rövidre zárást és kerekre nyilt a szemem. Ilyen egyszerű??
Hogy érthető legyen minden amit írok, leírom ennek a hegesztőnek a kis történetét. Elnézést ha kicsit unalmas lesz!
(#) kila válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 15, 2017 /
 
A rajzok között találsz példát a leírtakra...
Például mpisti által közölt gyári kapcsoláson.
(#) Honda130 hozzászólása Dec 16, 2017 /
 
Köszönöm szépen a rajzról a linket! Hát...Az az igazság, hogy ehhez a rajzhoz picit kevésnek érzem magam. Vagyis inkább egyenlőre nem tudom mire használjam. Úgy tervezem, hogy a saját gépemen jól átgondolom mit hogyan kellene és megjegyezve az eredeti állapotot, megcsinálom az átalakítást. Ha ott a rajz, akkor lehet hogy nekem ez nehezebb.
Egyébként ez egy nagyon olcsó hegesztő, de rég keresgéltem már egy CO hegesztőt, amivel otthon el szüttyöghetek. Ezt-azt meghegesztek vele. Aztán érdekesen alakult az élet, mióta megvan. Először a huzalt nem bírta tartani, megoldottam. Csapágyaztam és ki is támasztottam a tengelyt, hogy ne fityegjen hegesztés közben. Utána a hajtómű nem tetszett rajta, mert olyan hangja volt a gyári huzal előtolónak, mint a kávé darálónak. Megoldottam azt is frankón. Most következik a "szakaszos működés" kiküszöbölése. Utána még nem tudom hogy mi lesz, de ne higyjétek hogy ez a folyamat nálam kínos. Egyszerűen felébredt bennem az alvó oroszlán és kedvem támadt kicsit buherálni szabad időmben. De csakis jó irányba szeretnék változtatni a cuccon. Pár képet felteszek, hogy lássátok eddig mit csináltam a gépen. Ez a gép pont olyan értékű, hogy nyugodtan kiélhetem magam rajta. Ha valami nem sikerül, akkor újra nekifutok, vagy simán kidobom a kukába. Természetesen nem az a cél.
(#) kila válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 16, 2017 / 1
 
A kép jobb felső sarkában látod azt amiről mpisti írt -a relé váltóérintkezőt.A közepe a motorra-(c) a nyugalmi adja rá a rövid zárat, vagy fékellenállást, a kép szerint,-(nc), és a munkaérintkező kapcsolja rá a motorvezérlő elektronikádat -(no). Ez a RL1-es relé. Az RL2-es a gáz mágnesszelepét kapcsolja, 22µF-30 Ohm R-C taggal, ami ad egy kis időzítést gáz után futást.
Hasznos és eredményes buherálást!
(#) szulek hozzászólása Dec 16, 2017 /
 
Sziasztok!

Hozzájutottam egy hegesztő trafóhoz. Sajnos elég leharcolt állapotban kaptam meg. A szekunder oldala félig aluminium huzallal volt, félig pedig szigetelt réz vezetékkel. A trafót eddig hegesztésre használták, de azt mondták, hogy át lehet kötni 400V-ra is, mert hogy van olyan kivezetése. A szekunder oldalt letekertem, mert elég összevissza volt aztán láttam, hogy a bal oldali tekercs mintha meg lenne égve. A primerkör huzalátmérője: d=2,4mm. És van rajta elég sok kivezetés amelyekről nem tudom mire valóak. Szeretném megcsinálni a bal oldali tekercset is, és a szekunder oldalt is tekerném rá utána. Co hegesztő trafónak szeretném későbbiekben használni. A jobb oldali biztosan működik mert kipróbáltam. Olyan kérdésem lenne, hogy hogyan indulhatnék neki?

Segítségeteket előre is köszönöm!
(#) Gafly válasza szulek hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Kérlek döntsd el, hogy melyik topic-ban szeretnéd feltenni a kérdésedet.
Sokkal több okosságot akkor sem fognak mondani a hozzáértők, ha ugyanazon a fórumon belül több helyen kérdezed.
Meg ott meg is válaszoltad bizonyos szinten magadnak a kérdést:
Idézet:
„Készítettem már egy Co hegesztőt, azonban abban egy hetra 200sve trafója volt benne úgy, hogy a megfelelő menetszámot letekertem róla a kellő feszültség elérése érdekében . Azonban a vasmagos szabályzója nem volt jó ezért gondoltam, hogy kicserélem másra.”

Ugyan én nem értek hozzá, de úgy hallottam, hogy más igények vannak a kétféle hegesztési áramforrással szemben...
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2017
(#) Honda130 válasza kila hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Köszönöm az eddigieket! Nagyjából értem a történetet. Nálam annyi változás még van, hogy a gáz továbbítása nincs bele véve a rendszerbe. A pisztolyban egy záró érintkező található és egy mechanikus működtetésű szelep. Mindkettőt egyszerre nyomom meg mikor azt szeretném hogy elkezdődjön a hegesztés. Elég gagyi megoldás, mert ha nem nyomom meg eléggé a ravaszt, akkor csak a hegesztés kezdődik el, a gáz kiáramlása nem. Először azt hittem elfogyott a gáz. Mondjuk ezt szívesen kiváltanám és lehet ki is fogom. Mágnesszelep nem probléma, mert ott lesz a 24 Volt. Max egy relével többet használok.
Viszont Lenne még kérdésem mielőtt nekiállnék akárminek. Ez az első hegesztő amit csinálok. Valójában nem pontosan áll össze a kép vele kapcsolatban. Komolyabban még nem nézegettem meg hogy pontosan honnan hova mennek a vezetékek a hegesztő belsejében. Eddig a hajtóművel és a többivel voltam elfoglalva. Azt látom hogy van egy nagyobb és egy kisebb trafó a gépben, de azt nem hogy miért? Azt nem hinném hogy ez a két rtafó egymásra dolgozik, max annyit képzelek, hogy az egyik hegeszt, a másik meg esetleg tápegység a vezérléshez? Lehet hogy marhaság, mert végül is az a trafó sem irreálisan kicsi a nagyhoz képest.
Azt sem értem, hogy miért van két kapcsolóm? Mármint a főkapcsolón kívül. Van egy 1-2 megjelöléssel és van egy min-max. állású. Ha ezek fokozatok, akkor miért nem egy fokozat kapcsoló van beépítve? Addig rendben hogy a vastag anyagokat max. 2-esen tudom hegeszteni, de ha mondjuk visszább akarom venni, akkor mit kéne kapcsolni? min-2, vagy max-1? Nem tudom érthető-e amit leírtam?
Meg ugye nem tudom, hogy kezdődik a hegesztés? 220 Voltot ad egy relé az előre beállított trafónak? Gondolom hogy magát a hegesztő áramot már nem kapcsolgatjuk semmivel igaz?

nyillal.jpg
    
(#) kila válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Gondolom hogy a fojtóra érted a második trafót...
A két kapcsolós erősség szabályozás előfordul, nekem egy magyar gyártmányú akkutöltőm ugyanígy kapcsolja a trafó primer megcsapolásait, gyakorlatilag 4-állást így megvalósítva.
Érthető amit írtál, valahogy így működik sorban 1 -min1, 2- min2. 3- max1. 4- max2.
A főtrafó primer tekercse un. megcsapolásos a min-max, 1-2, -kapcsolókon állítod be hogy hány menetes legyen a primer tekercs...
(#) JZoli hozzászólása Dec 16, 2017 /
 
A napokban hozzájutottam egy 150-180A-es CO hegesztőhöz. Elvileg semmi baja.Kipróbáltuk azért hegeszt ugyan a gázhiány miatt most elég jól fröcskölt. Viszont nincs rajta nyomáscsökkentő, és nincs hozzá palack sem. Hol lehetne ezeket viszonylag elfogadható áron beszerezni?
(#) szendi001 válasza szulek hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Merő életveszély. Valójában az egyik megoldás az lenne, hogy szétszedve újra meg lenne tekerve.
Problémák: Fa nyirkos lehet. Az egész átüthet. Meghalni nem érdemes. Ha legalább egy Fi reléd van, neki lehet állni...végül is. A primert teljes menetszámmal bekötve meg kellene mérni a szekunder feszt. Ugyanezt tenni több primer beállítással. Az áramot az is szabályozza, ha a primer az egyik oldalon több menetszámmal van bekötve mint a másikon, így a csatolás csökken a tekercseken. A leégett részeket le kéne venni. Ha a primer jó állapotban, van akkor áttekerni megfeleleő hőálló polimer szigeteléssel és ráküzdeni egy új szekundert. Annak tudatában, hogy egy használt Tescos trafó egy tízes, nem biztos hogy megéri.Bővebben: Link Itt vannak referencia számok.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2017
(#) szendi001 válasza JZoli hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Bővebben: LinkA reduktor újan sem drága. Palackot töltve érdemes venni pl Jófogásról. Utána a Linde vagy a Messer simán cseréli. Ha bérled a palackot drága. A nem ad el, hanem béreltetni akar. A tulajdonlás olcsóbb.
A hozzászólás módosítva: Dec 16, 2017
(#) szendi001 hozzászólása Dec 16, 2017 /
 
Kész lett a CO hegesztőm. Párszor eldurrant a BDW83, aztán meguntam. Vettem bele MJ11015 MJ11016 párost. Most működik. Ma meglett a pajzsom is, teszteltem is a rendszert.
(#) Honda130 válasza kila hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Folytó? Am meg mi? Mit csinál az?
Akkor ezek szerint 4db kicsatolás van a nagy trafó primer körétől és ahogy egyre nagyobb állást kapcsolok, annál több menetszámon folyik áram és így egyre nagyobb feszültségből állítja elő a szekunder feszültséget? Ennek arányában a szekunder tekercsén ugyanazon menetszámnál nagyobb feszültség indukálódik, ennek megfelelően nagyobb áram tud folyni? Ha jól írtam, akkor értem.
És mi indítja el a hegesztő áramot? A Nyomógombal vezéreltetek egy relét és az bekapcsolja az adott primer kört? Gondolom ez is le van relézve igaz? Nem hinném hogy a fokozat kapcsolókon menne át a primer áram. Akkor elképzelhető hogy mindegyik fokozatnak külön reléje van?
(#) kila válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Igen, csak fordítva az áttétel a primer menetszám csökkentéssel kisebbedik tehát nő a kimeneti feszültség, a primer áram "átmegy" minden aktív fokozatkapcsoló érintkezőn, a 16-20 A-t bírniuk kell. A relével a trafó betáp minkét ágát kapcsolod, a fokozatok a trafó előtt vannak...
Javaslom frissítsd fel emlékeid az alapokkal kapcsolatosan...
(#) Honda130 válasza kila hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Ja? Igen. Valóban. Mivel 220voltról "le" tranzformáljuk a feszültséget, ezért a primer tekercsnek a menetszáma kisebb mint a szekunderé. Tehát ha ...Érdekes. De abszolút logikus. Értem. Bevallom, az általános iskolai fizika óra óta nem igazán emlékszem hogy a tranzformátor áttételei szóba kerültek volna. Konkrét szakmám Autószerelő és azt sem szakmunkásban végeztem, de ha szó is esett a tranzformátorról a 4 év alatt, akkor max annyi, hogy az akkumulátoros gyújtást és az elektronikust(kondenzátorosnak kategorizáltuk) hasonlítottuk áramfelvétel szempontjából és szekunder feszültség nagyságát illetően. De ebbe nem mentünk bele, hogy hogy lesz nagyobb a kimentei feszültség. Simán elfogadtuk, hogy azt úgy csinálták meg.
Az emlékeim? Igen. Amit megtanultam azt nagyjából tudom, amit nem, azt a sok év alatt beszippantottam. Persze felejtettem is biztosan. Na erről a frissítésről és tudásszerzésről is szólnak nálam az ilyen dolgok.
De hadd legyek kicsit szemtelen és mielőtt minden tanult dolgomat felfrissítenék, hadd kérdezzek tovább. Hogy legyen mit megtanulnom az elfelejtett ismereteim helyett.
Akkor végül is mi az a folytó?
(#) erbe válasza Honda130 hozzászólására (») Dec 16, 2017 /
 
Idézet:
„vagy simán kidobom a kukába.”

Nem inkább ezzel kellett volna kezdeni?
Következő: »»   195 / 276
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem