Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
 
Témaindító: szamóca, idő: Jún 12, 2014
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Lapozás: OK   117 / 117
(#) freddyke válasza Triger hozzászólására (») Nov 9, 2018 /
 
Idézet:
„Kicsit túlliheged ezt a dolgot. Veszel egy közepes fogú fafűrészt. Bejelölöd és odafigyelve levágod. Ha nagyon precizkedni akarsz, fogass oda egy vezetőlécet.”
Sosem tudtam egyenesen fűrészelni, csak sablonnal (otthon csináltam magamnak). A vezetőléc az első néhány centin segít, alatta egyre kevésbé. Ettől függetlenül jobb ötletem nekem sincs, mint amit adtál.

Idézet:
„Nem egészen értem mi a probléma. Fenyőlécet vágni sima kézifűrész is jó, összecsavarozod a léceket, berajzolod a szöget és vágsz. A lehulló darab meg mehet a kazánba”
Ha lenne kazán.

Idézet:
„Mekkora kocsit állítasz te 45° szögbe? Majd 70cm kerékátmérőjű kocsinak egy 10*10cm es gerendát kicsit szögben meggyalulva csavaroztunk le, hogy addig kell parkolni a garázsban (nem marad mögötte 5cm). Előfordul, hogy kicsit rámászok, akkor sem gurul le, jól tapad rajta a gumi. Fogsz egy gerendát , meggyalulod az élét, vagy amelyik éle hiányos azt használod, ez lesz a kocsi mögött keresztben. Két megfelelő hosszú gerendával kitámasztod a faltól. Majd, alá dobsz a keresztgerendának két téglát, hogy magasabban feküdjön föl a kerékhez, ennyi. Nagyon extrém dolog kell, hogy ez ne legyen elég.
(Nem gondoltam más gépét használni, megkérni egy szívességre; megfizetni gondoltam)
Mellékeltem rajzokat (bár nem akartam ennyire részletesen). Szabvány 195/60 R15-ös kerék, 615mm az átmérő. Az aszfalt lejtése 6.1° (kb. 11%-os emelkedőnek felel meg). 10cm magasság kevés, ott kezd el érintkezni a gumi a deszkával. Fix megoldás kell, ami nem mozdul el a helyéről, nem ugrik át rajta a kerék, bármikor biztosan megtartja az autót kézifék nélkül és ami a legfontosabb, nem terheli a gumit egyenletlen nyomással (mint a játék műanyagbakok, amelyeket jelenleg használok). Tömörfából akartam, de nem képesek kivágni sehol ekkora fából. Az Iváni fűrészüzemben egy egész nagy rönköt meg kellene venni elég borsos áron, egyébként kivágnák.

A gép bérléshez: Ma mentem egy autószervizbe és megkérdeztem még előzőleg, hogy a művelet után félreállhatok-e egy fedett helyre, ahol nem zavarok senkit és ügyködhetek-e az autón. Azt mondták nem, mert ha valaki meglátja feljelentik őket fekete munkáért. (Nem beszélve, ha baleset történik.) Baleset veszélye miatt nem vállalnék más gépével vágást. Ahol van gép, ott folyamatosan megy. Mire tudnék vele vágni, ők 30-at levágnak, de ők sem vágják le, mert mindenhol csak nyavajognak, hogy kevés az ember és túl vannak terhelve.

Idézet:
„A műhelyasztalom 10x10-es gerendáit egy ehhez hasonló fűrésszel vágtam: Bővebben: Link. Drágább fűrész ehhez a munkához szerintem nem kell. Két párhuzamszorító azért nem árt, hogy leszoríthasd valamihez a gerendát. Bővebben: Link. Ha nem sikerül tökéletesre a ferde vágás, akkor összeállítás után egy durva smirglivel kiegyengetheted a síkot és a sík és a védő deszka között maradó réseket valamilyen szilikonnal kitöltheted. Talán egy tubus FBS is elég.”
Talán megpróbálom így.

Köszönöm mindenkinek a gyors és hasznos hozzászólásokat.
A hozzászólás módosítva: Nov 9, 2018
(#) Zeusz1212 válasza freddyke hozzászólására (») Nov 9, 2018 /
 
Húzd be a kéziféket, tedd sebességbe és rakj a gumikhoz két téglát.
(#) freddyke válasza Zeusz1212 hozzászólására (») Nov 9, 2018 /
 
Idézet:
„Húzd be a kéziféket, tedd sebességbe és rakj a gumikhoz két téglát.”
Ideig-óráig elmegy, de évekig tervezek ott állni. A kézifék folyamatos terhelése egyáltalán nem tesz jót. Kimondottan ártalmas a vezérműláncos motornak az ilyen jellegű terhelés, mindig üresben hagyom a váltót. Tégla helyett rendes bakot használok, de bevág a (vadi új) gumiba, szintén nem tesz jót. Nagyon kényelmetlen minden parkolás előtt elvenni a bakokat, beparkolni tövig húzott kézifékkel, kiszállni, bakokat elhelyezni, rágurulni, tövig húzni a kéziféket.
(#) nedudgi válasza freddyke hozzászólására (») Nov 9, 2018 /
 
Esetleg megérhet egy kis tanulmányozást a tréleres autószálítás megfigyelése. a kocsi rögzítése úgy történik, hogy a felnibe akasztott kampó és egy heveder rögzíti - nem a kocsit, hanem a kereket. A kerék elfordulását akadályozza meg. Másik lehetőség a vontatószembe akasztott kampó és egy lánc. Ha a garázsba tolatva szoktál beállni, a vonóhorogra akasztott lánc is könnyen kezelhető. Ha van leselejtezett gumid, az a meredekségtől függően simán a kerék mögé bedobva, szintén rögzítheti a kocsit. Utolsó ötlet egy gumiból negyed ívdarab rögzítve fém, vagy fa gerendához, az autó gumiját kímélve rögzít.
(#) KTobi válasza freddyke hozzászólására (») Nov 9, 2018 /
 
Az autónak nincs kéziféke, azt rögzítőféknek (nem képes megállítani a járművet, régen igen, de most másképp van megoldva a biztonsági tartalék) nevezik és azért van, hogy használjuk. Szinte minden újabb kocsi elektromos rögzítőfékkel van és automatikusan aktiválódik.
Motort nem terheljük! akármilyen vezérlésű újabban elég hitvány minőségű, ezért tud bajt okozni. Kerék kifordítás sem játszik a kormányszervó világában, túlmelegszik. (Középállásban nincs nyomás nem tud melegedni, csak forgatja az olajat, ha eltekered megjelenik a nyomás, és ezzel az energia, ami hővé válik)
Az ék jó megoldás, a kerékátmérőnek megfelelő még jobb. A gumi terhelésétől ne félj, a talajjal érintkező rész is terhelve van. Gond akkor lehet, ha több évig nem mozdítod meg.

Nem tudom honnan vetted ezt a szöget(51,1°). Ilyen lejtő mellett 2T kocsit 220kg-al kell ellentartani. Ez még mindig nem túl nagy érték.
Két gerenda elég a kitámasztásra, több nem kell (felesleges). Levágod valamilyen szögben, lehet 45° az egy kerek érték. Ha körberajzolod a gerendát és elkezded minden oldalról bevágni, akkor kevésbé mászol el. Egy vaskeretes kézifűrész is elég, nem kell kapkodni. A gerenda elé csavarozol egy deszka darabot, legyen ~30cm széles, ez elé teszed a végigmenő deszkát, apró csavarokkal összefogod több helyen, ekkor a terhelt részen eléggé meg van erősítve. Ha ez lerakod a földre, akkor ez még elmozdulhat oldalra. Ha lecsavarozod, csak akkor nem mozdul meg.
Ez neked alacsony, ok. Tegyünk alá téglát, fakockát (hozzácsavarozható), bármit, amivel megemeled. A gerendák végei alá teszel, a fal előtt és a kerék előtt is, ezzel megkapod a megfelelő magasságot. Ha fakockát használsz, azt ajánlom, akkor a fal mellett egy kisebb (5*5cm) is elé, még a keréknél tehetsz alá nagyobb darabot (10*10cm elég, ez a gerenda mérete, érdemes ebből kiindulni).
Ha biztosra akarsz menni, hogy ne mozduljon el, akkor lecsavarozod. Ezt meg bírod tenni, akkor is, ha meg van emelve, célszerű az alátámasztás közelében csavarozni. (Célszerű betontiplit az aszfaltba /fém!/ tenni, ezt csavarral befeszíted, kihajtod a csavart, tekersz bele menetes szárat (összekontrázott anyákkal meg tudod húzni), ez elég hosszú, a gerenda fölött elvágod, és anyával lehúzod rá a gerendát.)

Hosszútávra tervezel, számolj vele, hogy a következő kocsinak lehet nagyobb lesz a hátsó túlnyúlása. Ellenőrizd, hogy a hátsó lökhárító alatt elférjen a kitámasztás.
Látom nagyon megtervezted, próbáld meg megrajzolni amit javasoltam, had lássuk jól megértettük-e egymást.
(#) rascal válasza freddyke hozzászólására (») Szo, 1:14 /
 
A gerendának ne csak a "tetején" rajzold be, hogy hol kell elvágni, hanem az oldalsó lapjain is rajzold be, hogy hol kell mennie a vágásnak. Így látod ha eltérsz. Nem kell a fűrészt erősen rányomni, a fenyőt könnyen fogja vinni. Az első pár mm-t csak a fűrész húzásával szoktam "belekarcolni" a fába, tolással már csak ezután fejtek ki erőt. Ha a kezdő árok megvan billentheted a fűrészt egy darabig előre, aztán hátra, hogy ne a teljes 10 cm-t vágja egyszerre, így kisebb erő kell. Ha fontos volt a pontosság akár 2-3 mm-enként megálltam, hogy megnézzem minden rendben van. Ha nem, akkor még lehetett korrigálni.
(#) Zeusz1212 válasza freddyke hozzászólására (») Szo, 6:47 / 1
 
Ha évekig tervezel ott állni, akkor inkább szedd le a kerekeket és bakold fel az autót.
Behúzod a kéziféket. Ezzel maximum a két visszahúzó rúgót és a bowdent terheled (rendszertől függően). A kuplungot kinyomod, sebességbe teszed. A kinyomott kuplung eleve tehermentesítette a rendszert, a fokozatba rakás a második biztonsági lépcső. A vezérműláncnak mi köze ehhez? Az csak egy kényszerkapcsolat a főtengely és a vezérműtengely közt. Ha elfordítod a főtengelyt elfordul a vezérműtengely is. Nem a vezérműtengely akassza meg a motort és nem azért nem gurul el az autó.
Mindig üresben hagyod a váltót. Akkor megkérdezhetem, hogy alapból hogy biztosítod az autót elgurulás ellen? Pl. az utcán, vagy bárhol.
A gumit így is úgyis nyomni fogod. De akkor faragj le két téglát ívesre. Kalapácsod csak van.
(Ennyi idő alatt már rég levághattad volna azt a pár lécet, amúgy ez a téma nem tartozik a mühelyünk felszerelése, szerszámai témába.)
(#) adapter válasza freddyke hozzászólására (») Szo, 8:32 /
 
Esetleg valami ilyesmi mögé a kérdéses gerenda rögzítve?
(nyilván van ilyen műanyagból meg még ezer más helyen más áron....)
(#) hg6dab válasza freddyke hozzászólására (») Szo, 8:37 /
 
Az ív hozzávetőleges másolásához különböző szögben vágd el az alsó és a felső gerendát és két deszkát használj.
(#) freddyke válasza nedudgi hozzászólására (») Szo, 13:39 /
 
Hasonló gondolataim nekem is voltak, de nem praktikus egy használatban lévő autónál vontatószembe vagy vonóhorogba (ha lenne) akasztgatni (a garázsban sem engedélyezett semmilyen átalakítás). A selejtes gumiból kivágott ív jó ötlet, de most hagytam két garnitúrát a gumisnál.
(#) freddyke válasza KTobi hozzászólására (») Szo, 13:55 /
 
A lejtő 6.1°-os. A deszkát 45°-os szögben szeretném a vízszinteshez képest, így jött ki az 51.1°. Ha 45°-ra vágom, akkor 38.9°-ot zárna be a vízszintessel. Nem értem, hogy a terhelés értékek nálad hogyan jöttek ki, de azért egy gerendára nem bíznám (elrepedhet, meglehet a baj). Sok más szempont is van, amihez kevés ez a fórum, hogy leírjam (másrészről az off off-ja). Ez vonatkozik az autós részekre is, de máshol szívesen megvitatom. A garázst tilos átalakítani, lefúrni. Csak a falnak támaszkodhat. A két rész talán nem lesz összekötve, mint a rajzon, hanem önállóan támaszkodnak a falnak. Ahhoz támaszkodási felület is kell, hogy önmagában ne mozduljon el. Sok különböző darabból összerakott valamit sokkal nehezebb megtervezni, legyártani és összeszerelni (főleg erre alkalmatlan helyen). Amit terveztem a lehető legegyszerűbb, csak az anyagigénye több. Értem, hogy mit írsz, de nem látom értelmét tovább gyúrni a dolgot, mert az idő megy és nem biztos, hogy bármit is nyerek vele.
(#) freddyke válasza rascal hozzászólására (») Szo, 14:08 /
 
Idézet:
„A gerendának ne csak a "tetején" rajzold be, hogy hol kell elvágni, hanem az oldalsó lapjain is rajzold be, hogy hol kell mennie a vágásnak.”
Köszönöm, hasznos amit írtál. Fémkeretes vasfűrészem van, talán azzal is le lehet vágni nagyon lassan. Egyre inkább azon vagyok, hogy a szobában fűrészelés csak kínszenvedés. Kivágatom az Iváni fűrészüzemben olyan fából, amilyen van nekik készen (és nem kell egész rönköt megvágni 25 ezerért). Összecsavarozom a fákat, ha elég pontos a vágás, deszka sem feltétlenül kell. Durva csiszolópapírral leszedem a szálkát, letörést csinálok az élekre és mehet a helyére.
(#) freddyke válasza Zeusz1212 hozzászólására (») Szo, 14:12 /
 
Évekig, de az autót közben azért használnám is... 6.1° közel 11%-os emelkedő. Jelentős terhelés a kéziféknek és a sebességben hagyott motornak is. Egyébként mindig behúzom és sebességben hagyom, de ott a garázsban csak egy "játékbak" és a teljesen behúzott kézifék fogja.
(#) freddyke válasza adapter hozzászólására (») Szo, 14:14 /
 
Ez egy kicsit komolyabbnak néz ki annál a műanyagnál, amit jelenleg használok. Ezek általában nem elég szélesek még a gumihoz sem (a műanyagom a fele a gumi szélességének). Nem tudok kétszer egymás után ugyanúgy beállni, hogy pont a kerék középvonalába essen. Az állandó felszedés és igazgatás nagyon fárasztó. Sajnos így nem alkalmas a célra.
A hozzászólás módosítva: Szo, 14:22
(#) freddyke válasza hg6dab hozzászólására (») Szo, 14:19 /
 
Idézet:
„Az ív hozzávetőleges másolásához különböző szögben vágd el az alsó és a felső gerendát és két deszkát használj.”

KTobi írta:
Idézet:
„Az ék jó megoldás, a kerékátmérőnek megfelelő még jobb. A gumi terhelésétől ne félj, a talajjal érintkező rész is terhelve van. Gond akkor lehet, ha több évig nem mozdítod meg.”
A tökéletes megoldás a keréknek megfelelő ívű ék lenne, de ennek a legyártása bajos. Lehetne variálni többpontos érintkezéssel, de mindössze egy teljesen sík felületet szeretnék, ami nem terheli jobban a gumit, mint a talaj egyébként is. A jelenlegi ék "bevág" a gumikba, egyáltalán nem jó.


Köszönöm szépen mindenkinek a tanácsokat és az ötleteket. Most már van elég ötlet, összehozok valamit. Ne off-oljuk tovább a fórumot autós témákkal.
A hozzászólás módosítva: Szo, 14:19
(#) Ricsi89 válasza freddyke hozzászólására (») Szo, 19:11 / 1
 
A rögzítőfék azért van, hogy rögzítse az autót elgurulás ellen emelkedőn is. Kb 20 éve már minden esetben a hátsó üzemi fékszerkezet egyben a rögzítőfék szerkezet is, tehát nem terhelődik az. Jobban terhelődik a rendszer mondjuk egy 90-ről 0-ra megállás közben. Ha pedig a rögzítőfék be van húzva, akkor nyugodtan lehet sebességben hagyni, hiszen akkor már nem gurul, tehermentes a rendszer, nem lesz semmi baja a vezérműláncnak. Amúgy pedig ha mondjuk a hátragurulás veszélye van, akkor nem egyesbe, hanem hátramenetbe kell tenni és nem visszafelé forogna a motor, ha csak sebességben lenne hagyva, így a lánc sem tudna visszafelé esetleg megugrani, a feszített oldala a láncnak mindig feszes marad.
(#) VIM válasza freddyke hozzászólására (») Szo, 21:32 /
 
Szia! A legolcsóbb megoldás ha kimész egy tüzép telepre ahol tűzifát fűrészelnek és kuglizzák, mert ott kemény farönkökből lehet válogatni amik kb. egy méter körüli hosszúak és elég egyenesek is vannak közöttük. Ha találsz megfelelő átmérőjűt, amit ha középen hosszában kettéfűrészeltetsz és a magassága így elfér a kocsiszekrény alatt, már meg is vagy a támasztékkal. A rajz csak szemléltető volna, hogy a félbe vágott rönköt hogyan lehet "megakasztani" az elmozdulás ellen, persze minimális legyen a felületből való kiállása a dűbeles csavarnak. Semmit nem kell lerögzíteni, így mobil a támaszték. A rönköt persze leháncsolva, hosszméretre vágva tetszés szerinti helyre teheted le a lejtőn.
(#) erbe válasza freddyke hozzászólására (») Szo, 21:44 /
 
Évtizedek óta ilyen lejtőn állok, de mindig háttal lejtőnek, hátramenetbe kapcsolt váltóval. Egyszer gurult le az autó, de az akkor még Trabant volt. Saját figyelmetlenségből. Üresben volt a váltó és nem húztam meg eléggé a kéziféket. )
(#) kaqkk válasza freddyke hozzászólására (») Vas, 7:22 /
 
(#) vision61 hozzászólása Kedd, 15:15 /
 
Sziasztok!
Mi a véleményetek az olajmentes kompresszorról, konkrétan ezt a Haina HM6335 típust néztem ki.
Nálam szempont a kis súly és helyigény, illetve a halk működés. Nem pneumatikus gép működtetéséhez kell, főleg "takarítás", esetleg WAD 101 meleglevegős forrasztóhoz
Nem sok mindent találtam a gyártóról, leginkább autóipari célszerszámokkal kapcsolatban van találat, elvileg németországi cég.
(#) Bakman válasza vision61 hozzászólására (») Kedd, 19:29 /
 
Ismerőseim szerint sokkal gyorsabban tönkremennek, mint az olajos társaik.
(#) fastaction válasza vision61 hozzászólására (») Sze, 13:26 /
 
Ilyen árkategóriában szerintem tökéletes . Az olajosnál figyelni kell az olajra nagyon , és vásárlás után cserélni is illik . Roppant egyszerű szerkezetek . Napi több órás használatra egyik sem alkalmas sokáig . Azért látni 20.000.- től 80.000.- ig kompresszorokat , aztán a következő lépcső 200.000.- . Azokban , már van anyag . Nem kell elkeseredni , könnyen javíthatóak .
Üdv.
(#) freddyke válasza VIM hozzászólására (») Sze, 20:34 /
 
Idézet:
„A legolcsóbb megoldás ha kimész egy tüzép telepre ahol tűzifát fűrészelnek és kuglizzák, mert ott kemény farönkökből lehet válogatni amik kb. egy méter körüli hosszúak és elég egyenesek is vannak közöttük.”
Nagyon ötletes, egyszerű, olcsó megoldás. Sajnos több szempontból sem ideális. Domború helyett inkább sík felületet szeretnék. Ha találok is tüzépet, a válogatás és egyenes fa találása kétesélyes. Egy rönk megmunkálása, kéreg leszedése, egyenletlenségek eltüntetése nagy munka (lakásban kizárt, máshol nem tudom elvégezni).

Idézet:
„Gyári megoldásra nem gondoltál?”
Fentebb írtam, hogy miért nem túl alkalmasak a célra a gyárilag kapható kerék kitámasztók. Az enyémnek még az íve is túl kicsi, egyenletes felfekvés helyett "beszúr" a gumiba. Rövidtávon sem jó a guminak és tartok tőle, hogy a műanyag előbb-utóbb elpattan.

A többi tippet köszönöm, de azért mégis jobb az autónak nem sebességben és nem behúzott kézifékkel.

Találtam embert tömörfa vágására (nem volt egyszerű). Egy másik munkából megmaradó maradék anyagból pont kijön a két kerék kitámasztó.
A hozzászólás módosítva: Sze, 20:35
Következő: »»   117 / 117
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu