Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Műhelyünk felszerelése, szerszámai
 
Témaindító: szamóca, idő: Jún 12, 2014
Téma, a műhelyünkben előforduló készülékek, anyagok, szerszámok, eszközök bemutatására, kitárgyalására.
Lapozás: OK   112 / 112
(#) SzervízMacska válasza rascal hozzászólására (») Aug 3, 2018 /
 
Bár nem tőlem kérdezted, de a weller pyropen piezohoz van a gyári készletben zsugorcsövező feltét. És a komolyabb conradosokban is láttam...
(#) Alkotó válasza rascal hozzászólására (») Aug 3, 2018 / 1
 
Beragadtál ebbe a parkoló-akkumulátoros energia körbe. Ne a hálózati feszültséget vidd a parkolóba, hanem az autót vidd olyan helyre, ami alkalmas a szerelésre. A parkoló nem ez a hely.
(#) freddyke válasza rascal hozzászólására (») Aug 3, 2018 /
 
Nekem Hozan P-706 fogóm van. Általános célra egészen korrekt. A TE multilock .040-hez (amire nekem kellett) csak kisebb szenvedés árán volt alkalmas (szerintem csak az aranyárú gyári fogó lenne a jó). Javaslom, hogy először gyakorolj más (lehetőleg azonos) csatlakozókon és ne forraszd. Ha jó a krimpelés, nem lehet vele baj.
(#) rascal válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 4, 2018 /
 
Bele hát! Ezek az előzmények: Bővebben: Link. Ki van pakolva az autó nagy része beleértve az biztosító táblát és a teljes műszerfalat. Majd ha átnéztem, megjavítottam és mozogni tud, akkor akár odaállhatok egy konnektor mellé is. Addig sajnos ezek a körülmények és a lehetőségek.
(#) rascal válasza SzervízMacska hozzászólására (») Aug 4, 2018 /
 
Köszönöm, megnézem milyenek vannak (és mekkorák az áraik )

Freddyke: gyakorlom és a vezeték átmérőkkel / keresztmetszetekkel is barátkozom közben, mert eddig még nem volt olyan helyzetem, ahol ennek a pontos ismerete fontos lett volna.
(#) Triger válasza rascal hozzászólására (») Aug 4, 2018 /
 
A pedál-kormányzár a védelem fő bástyája, főleg ebben a műszaki állapotban.
(#) rascal válasza Triger hozzászólására (») Aug 4, 2018 /
 
Ugye!
Időközben találtam egy videót az egyik, nem is legolcsóbb gázpákáról: bővebben: Link. 5:50-től mutatják a zsugorítást. Ugyan úgy megpörköli a zsugorcsövet, mint én régen az öngyújtóval. (Az első feketénél alul a szigetelésnél már buborékolt, a pirosak pedig feketedni kezdtek.) Első esetben még a felhasználó is tehet róla, mert volna lehetősége távolabbról használni, de a terelőlapos megoldásnál nincs sok mozgástere, fürgének kell lennie, ha jót akar. Valahogy hűteni kellene a levegőt, hogy a zsugorításhoz még elég legyen, de már ne süssön meg semmit (legalább is pillanatokon belül).
(#) Sanyi74 válasza rascal hozzászólására (») Aug 5, 2018 /
 
Szia! Kisebb gázállással szerintem hibátlan a Dremel....
(#) Alkotó válasza rascal hozzászólására (») Aug 5, 2018 /
 
Ne legyen igazam, de sok esetben egyéb hibák is adódnak, és elkerülhetetlen lesz egy műhely. Ez így ránézésre sokkal inkább esztelen kínlódás mint racionális javítás, de sok szerencsével akár még sikeres is lehet.
(#) velegiistvan hozzászólása Aug 6, 2018 /
 
Sziasztok!

Segítséget szeretnék kérni kompresszor vásárlásában. A lényeg, hogy legyen légtartálya, legalább 20 l, leginkább portalanításra lenne használva, vagy kerékfúlyásra, nagy ritkán festésre.
Árban 30000 és 40000 Ft között gondolkodom.
Ezeket néztem ki:
https://www.arukereso.hu/kompresszor-c3765/einhell/th-ac-200-24-of-...84811/
https://www.arukereso.hu/kompresszor-c3765/einhell/te-ac-230-24-p315453283/
https://www.arukereso.hu/kompresszor-c3765/hecht/2026-p306532587/
https://www.arukereso.hu/kompresszor-c3765/hyundai/hyd-24-p99452641/

Vagy ez, nagyon ócónak tűnik ahhoz képest, hogy 50 l-es:
https://www.vatera.hu/scheppach-kompresszor-50-literes-2652704645.html

Ti melyiket ajánljátok? ÉN a Hiundai-tól és a Hecht-től kicsit fázom. de nincs túl sok tapasztalatom ezekkel a márkákkal. Fűnyíróm volt hecht, de visszavittem, mert nagyon farnehéz volt, állandóan felborult, ha telelett a doboza. Így kicsit tartok ettől a márkától, de lehet, hogy alaptalanul.

Előre is köszönöm.
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) SALáta válasza velegiistvan hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Egy 50 literes hyundai látja el a műhelyem levegőigényét, ez is kicsi nekem de a feladatát ellátja már 4. éve. A kompresszorom olajos, a gyári olaját szinte azonnal cseréltem, átmostam mert az inkább már zsír volt,. Arra számíts picit eszi az olajat. Lassan időszerű megint az olajcsere. Sok rosszat nem tudok róla mondani, ritkán de a tehermentesítője nem akar működni. Azaz oda kell menni és lekapcsolni a oiros gombot hogy tehermenesítsen. Légszűrő része egy vicc, már 4 éve csinálom hozzá. Csoda nincs, sajnos kW os csavarkompresszor nem létezik .

Szerk: Az én hyundaion leeresztője idióta helyen van, de két kimenete van ami jó dolog. Át kell majd lassan néznem, van rajta hűtőspirál is, ez jó dolog lecsapja a kondenzvizet..
A hozzászólás módosítva: Aug 6, 2018
(#) baloghvl válasza velegiistvan hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Szia, én a Scheppach -ra szavaznék.
Kisebb helyen elfér.
Könnyebb odébb vinni (nem kell mélyre hajolni és nem húzod rá a sarkadra).
Könnyebben kijön belőle a kondenzvíz (vízszintes tartálynál gondot okozhat ha lejtőn áll).
További adatoknak is érdemes lenne utánanézni. Hány bárt tud? Stb. Gondolom egy hengeres, nagy csodát ne várj tőle, porolni viszont jó.
(#) ozpecs válasza baloghvl hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Ott az adatlapja is, 250l -es légteljesítmény szóval kicsit több mint a szokásos 20 literesek nem egy kétdugattyus kategória, de nagyon jó árban szerintem is megéri
(#) Alkotó válasza velegiistvan hozzászólására (») Aug 6, 2018 /
 
Ha a festés is szóba kerül, akkor oda egészen más elvárások vannak a levegővel kapcsolatban.
Részben a festéshez általában sok levegő kell (vagy amihez kevés oda nagyon drága a pisztoly). Másik részben a levegő minősége jelentősen befolyásolja a festett felület minőségét. Lehetőleg sem por, sem nedvességcseppecskék ne legyenek a levegőben. Ez azért lényeges, mert egy levegő-előkészítő egység ára vetekszik a kompresszoréval.
Ha esetleg még pneumatikus gépeket is akarsz működtetni (dugattyúk, szelepek), akkor még ráadásul bejön a kenési igény, ahol kimondottan olajpárát kevernek a levegőbe.
(#) velegiistvan válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 7, 2018 /
 
Köszönöm mindenkinek a hozzászólást. Megnézem ezt a Scheppach-ot, mennyi garanciát adnak rá.
(#) velegiistvan válasza velegiistvan hozzászólására (») Aug 7, 2018 /
 
Háát. Úgy tűnik, az eladó nem ad rá garit, így nem biztos, hogy megéri. Legalábbis a vateráról nem.
Még egy kérdés: olajos, vagy olaj nélkülit vegyek? Melyiknek mi az előnye/hátránya? Szerintem az olajos tovább bírja, mert van, ami hűti és keni, a logikám szerint kevésbé melegszik, de ez csak egy ötlet.
(#) kowi válasza velegiistvan hozzászólására (») Aug 7, 2018 /
 
Én az olajost ajánlom.
(#) Bakman válasza velegiistvan hozzászólására (») Aug 7, 2018 /
 
Az olajos sokkal tartósabb. Nem a hűtés, hanem a kenés maitt van benne olaj.
(#) KTobi válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 8, 2018 /
 
Újabban olajmentesen hajtjuk a szelepeket és dugattyúkat.
(#) Alkotó válasza KTobi hozzászólására (») Aug 8, 2018 /
 
Speciális helyeken (pl. élelmiszeripar, gyógyászat egyes helyei) valóban elvárás ez, de egyediségük miatt drágák az ilyen módon is működtethető egységek. Általános célú pneumatikus egységeknél hasznos az olajköddel kevert levegő. Ez valójában egészen kevés olajat jelent, ritkán kell a kis tartályt utántölteni.
(Pl. a fogászati "széket" is olajmentes kompresszor szolgálja ki.)
(#) 06smici válasza Alkotó hozzászólására (») Aug 8, 2018 /
 
Már a standard ipari automatizálásban se nagyon használják. Sőt, nem is nagyon találni már olaj "ködösítőt" a felszerelt levegő előkészítőkben. A mai munkahengereknek még rosszat is tesz. Nem emlékszek pontosan, de vagy a gyári kenést mossa ki belőle, vagy pedig a tömítésük nem szereti.
(#) Alkotó válasza 06smici hozzászólására (») Aug 9, 2018 /
 
Jó az irány, én támogatom. Csak a mozgás közben érintkező felületek kopása minimális legyen.
Következő: »»   112 / 112
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu