Fórum témák
» Több friss téma |
Úgy azért nem világít egysarkúnak bekötve, mert nincs ahol záródjon a jelzőfény áramköre. Alternatívként a másik kapcsoló zárná a kört, így viszont csak lebeg. Az is csoda, hogy világít, hiszen a glimm egyik fele lóg a levegőben. mps megoldása a jó, a kapcsoló "L" jelzéséből kell egy átkötés a "2"-es pontra,
Tapasztalataim szerint ,ha van az illető szerkezetben védőföld,akkor valószínűbb ,hogy nélkülem is működésbe lép beázás,egyéb hiba esetén.Ha nem muszáj nem szeretek hibaáram vezető lenni (az a 30mA nekem kicsit már sok, ha lehet menjen másfelé) .Persze működik védőföld nélkül is,de azért védőfölddel az igazi.
Lehet ez nem alternatív kapcsoló.Ha az volna ,egyik állásban a készülék működik,a másik állásban pedig az általatok hiányolt összekötést valósítaná meg.Így a glimm a kapcsolón és a fogyasztón keresztül világítana.
A FI relé működéséhez továbbra sem kell a védőföld, nincs is lehetőség az alkalmazására, sőt nem is szabad a FI relé áramkörébe bekötni. Én csak egy példát írtam, de a beázás is hasonlóképpen működteti a relét, a nedves falon keresztül a földbe folyik, és a nulla vezető áramából hiányozni fog.. Ha a fázisból "kifolyó" áram nem "folyik" vissza bármilyen okból a nulla vezetőn, és a hiba meghaladja a 30 (10, 100) mA -t akkor leold. Mindíg a helyzetnek megfelelő érzékenységűt kell használni. .A 30 mA es pedig éppen megfelelő, mert megsérülhetsz ugyan, de nem halálos, mert kicsi az esélye, hogy mind a 30 mA átfolyik a szíven. Mondjuk nem kellemes, és nem is kívánatos, de védelemnek megfelel.
Hello!
Szerintem mindenki érti amit írsz. Nem a FI reléhez kell védőföld, hanem a berendezés védelméhez. Hogy hiba esetén ne csak akkor oldjon le a relé, mikor megtapizod a készüléket. Vagy is a hibaáram ne rajtad keresztül távozzon, hanem a védővezetőn keresztül. üdv! proli007
Megoldódott, nem hozzáértő révén amikor cseréltem a kapcsolókat a szerint kötöttem vissza a vezetékeket ahogy a régi kapcsolónál volt bekötve.
A halványan világító kapcsolónál egyértelműen kötési hiba volt, nem tudom egyáltalán hogy világított eddig. Ja és megfelelő a visszajelző fény erőssége is már, tehát működik az alternatív kapcsoló normálisan egypólusú kapcsolóként is. Amikor a 2-esre kötöttem akkor volt felkapcsolva a lámpa amikor a kapcsoló alsó pozícióban volt. Az 1-es-re lett bekötve a kapcsolt rész és működik. Köszönöm.
Glimmlámpának elég pár méter vezeték utána, hogy világítson.
Szia!
Íme a képek. Igazából nem Ikarus kapcsoló ez, csak ahhoz tudtam leginkább hasonlítani. Vadonat új. Üdv: Balázs
Nekem tökre ugyanez van, csak glimmel. Több éve megy 230V-ról. Ugyanígy néz ki a Kontaset kapcsoló is. De Akár, ha bizonytalan vagy - be is teheted a Kontaset-ét, mert az biztosan jó és a mérete is ugyanaz. Én könnyen beszélek, most örököltem 1-200db-ot ....
Szia!
Köszönöm a segítséget! Max 3-4A fog átfolyni rajta, biztosan kibírja. Üdv! Balázs
Igazad van!
Villanytűzhely nem lesz,csak egy:mikró,tv,kv főző.Esteleg Ddvd lejátszó,vagy valami magnó..... Majd a későbbiekben egy mobilklíma.
Sziasztok lenne egy kérdessem az a megoldás menyire szabályos, hogy pl. egy adott X pontig a földben vezetem a 3*1.5mm2 mt kábelt és symolan csőbe húzzon bele és a tetejére jelző szalagot teszek köszönöm a válaszokat
Sziasztok!
A tegnapi vihar után felmerült bennem a következő kérdés: mitől van az, hogy egy villámcsapáskor az áram "elmegy" egy pillanatra? Villámcsapás ér egy hálózati vezetéket, és a túlfeszültségvédelem kikapcsol? Vagy csak az elektromos térerősség? Üdv! Balázs
Sziasztok.Lenne egy olyan kérdésem Vásároltam egy 5-ágú csillárt bele a tesoban led izzókat E14 foglalatút 2W-os 120 lumenes.Felszerelés és izzok becsavarása után lekapcsolt állapotban mind az öt igaz nagyon halványan világit. Mitöl lehet eddig sima energiatakarékos izzóva üzemelt csillár nem világított.ez most mitől lehet?
Szia!
Itt olvass!
Összeszed valamennyi feszültséget a drótokon keresztül.
Na hol máshol kérdeznék, mint itt - villanyszerelés ügyben
![]() A mai napon elérkezettnek láttam, hogy kicsiny házunk villanyvezetékeit felújítsam. A ház jellemzően 1970-es évekbeli, 1,5mm-es aluvezetékkel, kartonpapír kötésdobozokkal, TESA-szalag kötésszigetelésekkel, ami elég nagy gáz. Sajnos életvédelmi /FI/relé sincsen ![]() Ma megmozgattam egy fali lámpát, és az sercegett. Szóval ideje felújítani. El sem merem képzelni, milyenek azok a falusi házak, ahol textilszigetelt aluvezetékek vannak még, leukoplaszttal szigetelve a kötéseket. Az egész házban van kb 10-15 villanykapcsoló, meg 10 konnektor, szóval nem túl sok. Ezeken növelni nem szeretnék, nem lesz rá igény sem. Van kb. 2 konnektor ami földelt, de annak is hibás a földelése, elég nagy potenciál van rajtuk a null (80V) és fázisvezetékhez (140-150V) képest, tehát szerintem életveszélyesek. Villanyszerelőre viszont nincs 150-200 ezrem. Értek az elektronikához, csináltam régen 1200V-os elektroncsöves kapcsolásokat is, így tudom, hogy nem vicc a dolog. A négy napos hétvégeken tervezem az összes vezetéket kirángatni a falból, és elkezdeni szabvány és kiemelt biztonság szerint a felújítást. Szóval van 1-2 kérdésem, amire hátha van itt tapasztalt szaki, akinek gyakorlata is van, nem csak kommenthuszár. ![]() - 2,5mm2-es rézvezetékekhez milyen kötőelemet használjak? Ezek pattintósak, vagy olyanok, mint a sorkapocs? Használhatok rézlemezelt sorkapcsot? Pattingatós megoldásokban egyszerűen nem bízom. - Szabad-e a null és fázissal együttfutó földvezetéket megszakítani, és kötőelemezni leágazás készítése céljából? Vagy inkább folyamatosan vigyem, blankoljam, és kötőelemezzek rá a gerinc megszakítása nélkül? Olyat is olvastam, hogy egy pontból induljon az EPH csatlakozástól minden konnektorhoz külön földvezeték. Ez azért durva lenne mennyiség szempontjából. - Központi fűtésünk, gázcsövünk, vízcsövünk mind full fém. EPH-csomópontra kell /érdemes/ kötni mindet? - A villanyórát ki kell köttetni átalakítás előtt? Kell engedélyeztetni? Mert ugye ha az otthonodban átalakítod a gázrendszert, új csövet heggesztesz be, le kell szereltetni ideiglenesen még a gázórát is... Mégegyszer kiemelném, hogy Pistike módszerek nélkül, felelősségteljesen szeretnék eljárni. Tudom, hogy ennek legnagyszerűbb módja a hivatásos villanyszerelő ![]() Ha esetleg tudtok nem kontár villanyszerelőt Eger környékén, akinek a válság miatt még ez a munka is elmenne áron alul, szóljatok nekem róla.
Elég az 1,5 mm2 -es rézdrót. Olcsóbb is és az is kibír 16 A-t.
Kötőelem: KF1-es vezetékösszekötő. A bedugós, összepattintós dolgok nem érnek sokat. Így néz ki: Bővebben: Link Ott kell sorkapocs, ahol réz alumíniummal találkozik. Szabad földvezetéket megszakítani leágazás szempontjából. A lakásokban sem húznak minden konnektorhoz külön vezetéket. EPH jó. Sőt, gázvezetékeket kötelező is EPH-ra kötni. Villanyórát nem kell kikötni, az óra utáni rész a tiéd. Azt csinálsz, amit akarsz. Ha az óra előtti (általában alatta van) kismegszakítót lekapcsolod, nem szabad, hogy a lakásban legyen áram. Viszont, írod, hogy nem vagy otthon ilyenekben, azonban kell a biztonság. Ha nem vagy biztos a dologban, inkább villanyszerelőt hívj. olcsóbb, mint egy élet. Az is lehet, hogy a földeléshez kelleni fog egy új földelőszonda. Sőt, szinte biztos. Fi-relét is tegyél/tetess a rendszerbe. Ha van villanybojler, annak is. Ha a meglévő szerelvényeken nem akarsz változtatni, gyorsan a dolgok végére lehet érni. A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2012
Köszi a választ
![]() Magában a villamos szerelésben otthon vagyok, bár többet foglalkoztam kisfeszültségű de nagy áramú technológiákkal mostanában. A vezetékek szétosztásához, húzáshoz, összekötésekhez, konnektor és kapcsoló bekötésekhez nem fogok villanyszerelőt hívni, de a földelés beméréséhez, és EPH-ra kötési tanácsokhoz feltétlenül igénybe fogom venni egy komoly szakember segítségét. Természetesen földszondát is szeretnék újat, csak elfelejtettem írni. Sajnos a mostani földszonda elég régi, és a villanyórától kb. 8 méterre van, egy szál 1,5mm-es mcu-val csatlakozik be. ![]() Igazából nagyra értékelem a szakembereket, de a konnektorok bekötéséhez, kapcsolóhoz teljesen felesleges villanyszerelőt hívnom, de a villanyórához már Ő fogja bekötni a kész rendszert a FI relével együtt, és bemérni. A 2,5mm mcu-t szobákig szeretném elvinni, és onnantól szeretnék átmenni 1,5mm-re a konnektorokig és a kapcsolókig. Remélem a régi, barna bergmann cső nem lesz az ősi ellenségem a 2,5mm-es drótoknál, bár ettől félek egy kicsit.... Szerelvények közül a konnektorokat kell cserélnem, mert sajnos azok jó része földeletlen. Na meg lesz 1-2 élvilágítós, glimmlámpás kapcsoló is. Írtad ezt az összekötőelemet. Ez valami ráhúzós műanyagcucc? Ez alatt csavarni kell, és ráhúzva ez tartja stabilan a csavart kötést? A hozzászólás módosítva: Okt 7, 2012
A KF-1 kötöelem belsejében egy kúpos ruggó van melyet a müanyag kupakja segítségével jobb irányban összetekert vezetékekre tekerünk, ezzel egy önfeszítő kötés jön létre. Tehát elöbb összetekerendő szorosan a vezetékek, utánna még rá a KF1. Egyébként a ruggólemezes un. WAGO kötöelem is nagyon jó. Ott nem lehet rossz kötést csinálni mert adott a ruggó erő . Akár feszültség alatt is hozzádugható további vezeték ha van még szabad férőhelye. Én inkább ez utóbbival kötnék.
A 1,5mm2 kersztmetszetű réz vezeték a szabvány szerint 10A-rel biztosítható max. Tehát szabványos szerelés esetén 16A-hez 2,5mm2 réz vezeték tartozik. A földelő szondán lévő heggesztett köracélhoz kell kötni a 6-10mm2 vezetéket földfelszín feletti kötődobozban, ha ez nem volna egyértelmű. Az EPH összekötések is legalább 6mm2-es vezetékkel legyenek, kaphatóak jó minőségü EPH bilincsek a csövezetékek csatlakozásához. Földelés, EPH szétosztásánál a sínre kötéskor egy csavar alatt csak egy vezetéknek kell lenni mert ezzel van biztosítva az,hogy esetleg egy földelő kör lekötése esetén nem bontódik a mellette lévő kör is.
HI!
Először is minden alu vezetéket kirángatsz a csőböl.A villanyóránál a mért vezetéket megnézni , hogy milyen keresztmetszet ha nem 10mm2 cserélném 10es re. Beraknák egy kiselosztót/sűlyesztett/amibe berakom a firelét és automatákat.Majd egy pár db áramkört lefűznék, ha nem megy el a vezeték ,akkor csőcsere. A földelést az óránál kiépíteni. Nagyából enyi.Ha gondolod vedd fel a kapcsolatot velem. Üdv!
Szia! Én azért megpróbálnám a régi vezetékkel behúzni az újat, mielőtt kirángatnám. Tudom, hogy az alu gyenge, de mégis.. Emlékeim szerint volt, hogy sikerült.
![]()
valahol sikerül valahol nem.Folyékony szappan sokat segít.
Ja a könyökökön sokminden múlik. Régi szakik ugy hajtották meg a csövet ,hogy már benne volt a csőben a vezeték. az a hajlítás kaka.
Itt az alkalom a villanytűzhely, mikrosütő,mosogatógép , meg egyéb konyhai gépek áramellátásának kiépítésére.A fürdőszobáról (mosógép,szárítógép ) se feledkezz meg,(gyorsan kevés lesz a cső.) udvarra szivattyú (előbb utóbb kút is lesz hozzá)...A legfontosabb a pontos igényfelmérés. Későbbiekben riasztó ,TV antenna ,számítógép hálózat (tudom van WIFI a világon ,de a védőcső sem drága.
Üdv!
Van két darab Telemecanique 3~ kapcsolóm. Az egyik AC 21 25A-es a másik AC 21 12A. Külsőre tök egyformák gondoltam szétszedem megnézem, hogy legalább az érintkezők méretében különböznek-e. Hát nem (kép csatolva). Akkor most alul van méretezve vagy 12A-esként adták el a 25A-es kapcsolót? Igazából én csak 3X16A-en szeretném használni a 2 darabot, akkor megfelelőek lesznek?
Leírnám milyen hibákkal találkozom lakástűz alkalmával, áramszolgáltatós vagyok.
Ha bármilyen kötőelemet használsz réz-réz összekötésre, ha netán melegszik a kötés meglazul! Ha kb 6-7 centire megblankolod az összekötendőket, jó erősen összesodrod, majd ezt a kötést a felénél visszahajtod és háromsoros feles átlapolással szigszalagozod "örök élet". Ahogy írtad a szobákig, konyháig 2,5-ös, annyit helyesbítenék, hogy a gerinc 2,5-ös. A villanybojlernak általában 5-6 méter távolság felett 2,5-ös, a konyharésznek az olajsütő, kávéfőző, micró stb miatt 2,5-ös, az automata mosógép 2,5-ös vezetéket igényelnek! Az EPH-ba minden fém szerkezeti elemet be-kell kötni: lépcső vasszerkezet, korlát, gázcső, fűtéscső, vízvezetékcső. Ha ennek elkészítésében nem vagy biztos bízd szakemberre! Ha a mérőből az áramköri biztosítóhoz menő vezetéket vékonynak találod akkor írok egy két tippet felénk hogyan csinálják: a hivatalos útja: az áramszolgáltatónál regisztrált iparos plombát bonthat és kicserélheti ezt a vezetéket, majd bejelentést tesz plomba pótlására. A nem hivatalos: keresel valaki ismerőt aki áramszolgáltatós, esetleg valakin keresztűl és ő " hibacím" gyanánt kicseréli, leplombázza, ez szerintem olcsóbb lesz felénk 5000-ből megvan, hivatalosan: az iparos 10000, plombázás 14500, add össze és gondolkodj! Remélem tudtam segíteni: üdv, Tomi A hozzászólás módosítva: Okt 8, 2012
A felépítmény többi része is egyforma?
A sorozatgyártásnál csak 1-2 alkatrész szokott különbözni.
A réz-réz összesodrást a vázolt technikával támogatom és ajánlom! Teljesen jó és erős kapcsolatot hoz létre a két (vagy több) vezeték között.
Igen teljesen kompatibilis. Csak más névleges áramértékkel lett eladva, gondolom más árba. Egyébként csak főkapcsolóként funkcionálnának szóval terhelésmentes állapotban lenne kapcsolgatva.
|
Bejelentkezés
Hirdetés |