Fórum témák
» Több friss téma |
Kültéri nélkül is elindul némelyik FAN üzemmódban.
Egyébként van ilyen motorom, csak meg kell csapágyazni. Hálóztról csak akkor fog menni, ha az adattábláján is szereplő feszkókat megkapja. 280-315 DC a motor tekercseknek, 15 V DC a vezérlésnek és 0-6,5 V a fordulatszám beállításhoz.
Rendben, köszönöm szépen a segítséget
![]()
Szia!
Kérhetnék részletesebb infót ezzel kapcsolatban? (Paraméterek hasonlóak: tetőtér, stb) Milyen készüléket javasolsz? Mekkora ármérőjű bohóccsöveket? Érdemes hőszigetelni? A lyuk a mennyezetben télen nem okoz gondot? A kondenzvíz a csövekben? Legionella? Mechanikus pillangószeleppel minimal szabályozást lehet végezni? (Ha nem tartózkodunk az adott szobában, ne menjen, a többit viszont jobban hűti.) Vagy hogyan fog szabályozni? Vajon a közlekedőben történő beszívás hatékony? (Biztos, hogy csak a szobákból fogja beszívni a levegőt? Van küszöb!) Egy ilyen lényegesen alulméretezett rendszerre egyáltalán van jótállás? Nem fog drasztikusan csökkenni az élettartama? Köszi, és bocs a sok kérdésért! cs A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2016
Szia! Hú...
- az említett masina egy Fujitsu légcsatornázható inverteres modell. Nem ajánlanék konkrét típust, mindenek ugyanúgy kell működnie (most komfort meg egyebek tekintetében kissé hunyjunk szemet) - 3x 200 mm átmérőjű, szigetelt bohóccsövekkel van megoldva a dolog, de nyílván az átmérő függ a hossztól és a forgatni kívánt levegő mennyiségétől - hőszigetelni nemhogy érdemes, hanem kell, különben eláztatja a felületén kicsapódó kondenzvíz a mennyezetet + irgalmatlan nagy lenne a hőfelvétel a tetőtérben - a mennyezetben a lyuk nem probléma, ha rendesen vissza van körülötte tömítve - a csövekben nem láttam még, hogy képződne jelentős mennyiségű kondenzvíz (az is igaz, hogy annyira nem figyeltem, de a befúvóknál nem tapasztalható...) - legionella csak annyira, mint bárhol máshol - pillangószeleppel kell a légelosztást optimalizálni (beszabályozni), de vannak olyan légszelepek amelyeket a szobából is le tudsz zárni, ha éppen nem akarod, hogy hűtve legyen - alapvetően az egész tetőtér szépen visszahül egy kellemes 25 °C környékére, nincsenek nagy hőmérsékletkülönbségek - az említett rendszer esetében a közlekedőben törénő visszaszívás bevált, igaz a szobák ajtajai ritkán vannak teljesen zárva (nem biztos, hogy csak a szobákból fogja szívni a levegőt, de törekedni kell rá, hogy a java onnan forogjon vissza vagy frisslevegő) - jótállásra nem tudok mit mondani - alulméretezés: nem mindíg egyoldalról süt a nap, a tető irányából a mennyezet szigetelt (bár lehetne jobb is), nem tartózkodnak fent százan és nincsenek nagyméretű, jelentős hőt termelő eszközök sem. A kültéri nem mindíg megy 100 %-on és azért meg-megáll (nem hiba miatt). -élettartam: láttam már pár olyan gépet (légcsatist is), ami szinte a nap 24 órájában üzemel közel 100%-on már vagy 5-6 éve, és mivel technológiát hűtenek nem korlátozódik arra a 2-3 nyári hónapra az üzem nagy része. Mindenképp érdemes elvégezni egy hőterhelés számítást, hogy a szükséges teljesítményt illetően képben legyetek. Továbbá egy ilyen rendszert érdemes átgondolni, mert rendesen be lehet vele fürödni. Ha pedig szakcéget keresel vele meg, ők úgy is végigjárják a szükséges utat, mire ajánlatot adnak. Mindez persze csak szerintem! Remélem tudtam segíteni. A hozzászólás módosítva: Jún 23, 2016
Nagyon köszi a gyors és kimerítő választ! Csak annyit hozzá, hogy egy barátom apja egy hónap alatt patkolt el(!!!) a legionellától. Elkezdtem utánajárni, kiderült, hogy mindenhol van a levegőben, még ott is, ahol nincs légkondi. Egy szakember azt mondta, hogy a légcsövezett rendszereknél gyakori.
Bővebben: Link "Megisszuk, fürdünk benne, mégsem betegszünk meg. A Legionella vízszerető baktérium, mindenhol előfordul ahol pangó meleg víz van. A kórokozó megtalálható a háztartási melegvíz-rendszerek 90 százalékában, akár a zuhanyzófejben is. Lehetséges fertőző források a szökőkutak, a klímaberendezések, a hűtőtornyok, a párásító berendezések, a pezsgőfürdők, az akvárium, a kerti locsoló és a spriccflaskák. A betegséget a levegőbe porlasztott fertőzött vízcseppek okozzák. A betegség az esetek döntő többségében enyhe lefolyású, észre sem vehető. Nincs olyan egyéni jellege, amely könnyűvé tenné a felismerését. Enyhe változata, amely lázzal, fejfájással és végtagfájdalommal jár, többnyire spontán rendeződik. Súlyosabb esetben a tüdőgyulladás mellé tudatzavar, hasmenés is társul, a beteg aluszékony lesz, száraz köhögés gyötri, amelyhez társulhat nehézlégzés is. A legionellózist nem lehet megelőzni! 1998 óta, kötelezően bejelentendő fertőző betegség hazánkban a legionellózis, ennek ellenére nagyjából ötször-hatszor annyi a valódi beteg, mint a bejelentett. Mivel a fertőzés ellen nincs ellenszer, ezért nagyon fontosak azok a lépések, melyeket a Legionella terjedésének elkerülése érdekében lehet tenni: a klímaberendezések folyamatos ellenőrzése, mert azok komoly járványokat okozhatnak. 1976-ban, egy veterán legionárius gyűlésen 182 ember betegedett meg, 29-en meghaltak, mert a szállodai légkondicionáló párásítójában megtelepedett a Legionella baktérium; a nagy kiterjedésű vízrendszerrel rendelkező intézmények, létesítmények esetén (pl. közfürdők, nedves hűtőtornyok, kórházak, szociális intézmények) fontos a vízrendszer rendszeres ellenőrzése. Nagy kockázatú közegnek tekinthető minden olyan intézmény, ahol 20-50 °C hőmérsékletű víz van, amely a használat során vízpermetté alakulhat át, illetve azok a vízrendszerek, ahol fennáll a pangás lehetősége. Úgy tűnik, pusztán szerencse kérdése, ki betegszik meg a Legionella baktériumtól, azonban a 2016. február 4-én hatályba lépett szabályozás által jelentősen csökkenthető a légiós betegség kialakulásának kockázata hazánkban is." Már megint hosszú lett... A hozzászólás módosítva: Jún 24, 2016
Na, megrendeltem. Az első helyen azt mondták, hogy csak klímaszerelőnek adhatják el, tehát valami "kék kártya" felmutatásával vagy nyilatkozat elküldésével vehetem csak meg. (Ami elég fura, mert oldalfali split klímát a METRO áruházban is vehetek: feldobom a kocsira, 'oszt jó napot). A másik helyen nem kérték. Nord NFH18K3BI / NUHN18NK3AO légcsatornázható berendezés...
Rossz hírem van.. A Metróban sem veheted már meg
![]()
Te aztán igazán elszánt vagy! Bízom benne, hogy sikerrel jársz.
Klímásra viszont szükséged lesz a korrekt telepítéshez. Gyanús nekem, hogy megrendelték Neked a gépet, de átvenni csak akkor fogod tudni, ha viszed a végfelhasználói nyilatkozatot, amin az F-gáz számmal rendelkező klímás nyilatkozik, hogy ő fogja Neked beszerelni a készüléket. Igaz van néhány webáruház, aki tojik az egészre... Legionella fronton: nem véletlen, hogy - többek közt - oda kell figyelni a kondenzvíz helyes elvezetésére, ne legyen pangó víz. A modern elektronikus szabályozású vízmelegítőknél hiába állítod be 40 °C-ra a vizet, havonta egyszer 3 óra hosszán keresztül 60 °C-ra melegíti a vizet, hogy elejét vegye a fertőzésnek. Mondjuk én úgy tudtam, hogy 15 és 45 °C között életképes a legionella baktérium. A bohóccsöves szerelést illetően: nem tisztítható (ezzel foglalkozó cég vezetője mondta, hogyha beleengedik a forgókefét, akkor szétszakítja), viszont 4-5 évente viszonylag egyszerűen ki lehet cserélni (ha nem 300 méter ![]() Persze csak szerintem.
Webáruház, utánvéttel. Az ÁSZF-ben nem találtam erre vonatkozóan semmit.
Tudnál ajánlani alkatrészekhez (bohóccső, stb.) üzletet?
Üdv!
Nem igazán „Hobbielektronika” téma, de hátha valaki tud segíteni… Van egy Elnett ENAC 22 split klímám és beltéri egységnél csöpög a kondenzvíz. Persze lehetne szerelőt hívni, de gondoltam megpróbálom magam valamit kezdeni vele. Rögtön az elején ott akadtam el, hogy nem tudom leszerelni az előlapot. Megtaláltam az előlapot rögzítő 3 csavart, ezeket kicsavarva fel is lehet hajtani az előlapot, de valami még tartja fent és nem merem nagyon erőltetni, ne hogy eltörjem. Van valakinek tippje, hogy szedjem le az előlapot, hogy látható/szerelhető legyen a kondenzvíz elvezető cső? Előre is kösz, Gábor
A kondenzvíz kivezetés külső végét keresd meg és erősen fújj bele, majd ha megindult a víz akkor a beltéri hőcserélőjére lassan csorgass rá egy két liter vizet , ami átmossa a "rendszert" a kondenzcső dugulása miatt kár szétszedni az egész beltérit .
A hozzászólás módosítva: Jún 26, 2016
Szia csináld úgy hogy a visszatérő meleg vizet ne vezesd bele közvetlenül a vízbe hanem a kútba érve akár egy szórófejjel megoldva hagyjad hogy apró cseppekben hulljon lefelé a víz.
3-4 méteren sok hőt lead a vízcsepp. Hűtőtornyokban is ezt a módszert alkalmazzák.
Üdv! Szereztem egy Vestel Aircon D-12-es klimát. Van erről valami infótok, és ami aggaszt R22-es gázzal van töltve, ezt tudom töltetni még? Köszönöm.
Tölteni tudod ha tudsz beszerezni 22-t
Úgy értem klímás nem tölti már, nem lehet más gázt tenni bele?
Ha az információim nem csalnak az R422 a kiváltója a 22 nek
Köszönöm!
Üdv! Segitséget kérnék. Nem sok fogalmam van az elektronikához azthiszem ezt jobb tisztázni először is. A képen látható villanymotor egy vestel klíma beltériben van volt. Én ezt szeretném bekötni direktbe 240 v ra, a nyáklapot ki szeretném hagyni amúgy is volt valami baja. Mit hova kellene kötni hogy forgásra bírjam a motrot.
Remélem van köztete valaki aki le tudná irni nekem!
Nem kell magyarázni rajra van a bekötési rajz , 1db 1,5mikrofarados 450voltos kondenzázátor kell még hozzá .- A felső rajz a motor bekötés az alsóval ne foglalkozz (az a fordulatszám visszajelés az elektronika felé , neked nem kell .
A hozzászólás módosítva: Jún 29, 2016
Köszönöm!!( én mondtam hogy nem értek az elektronikához sajna)
Így már menni fog szerintem. Köszi
Sziasztok klíma szezon van !
![]() Segítséget szakmai tanácsot szeretnék kérni tőletek. Venni fogok külföldről egy split klímát teljesen új még nem volt beüzemelve. Első kérdésem mekkora szintkülönbség lehet a beltéri és kültéri között és melyok legyen magasabban? Magamnak szeretném felszerelni van peremezőm és van vákum pumpám is . Mekkora vákumot kell létrehoznom és mekkora ideig? Egyedül száraz nitrogénem nincs de olvastam hogy a co gáz is megfelelő lehet. A nyomáspróbát mekkora nyomással végezzem? Gondoltam arra hogy a gumisnál megszereltetek egy kereket nitrogénnel és azt ráengedem a rendszerre így 2-2,5 bárral le tudom próbázni és utána a vákumolás már menni fog.
Ha jó a peremezés akkor elég 30-40 perc vákuumolás a nyomáspróba elmaradhat , nem kell sem nitrogén sem más inert gáz ....
Ahogy kaqkk írja a nyomáspróba elmaradhat, ha a vákumolás vége felé a szivattyú csövének csapját elzárva, rányitva a nyomásmérő mutatója nem rezdül akkor oké.
Nekünk 2 lépcsős gép van erre a feladatra, ami 5 mBar alatt is tud. A vákumolási idő elvileg hőmérséklet függő melegebben kevesebb, hidegben több. Most nyáron, délben 30' is elég. A lényeg ne emelkedjen a nyomás a szívócső csapjának lezárása után. Ez nem tömör rendszerre, vagy pára jelenlétére utal a csőrendszerben.
Nos előszedtem a vákuum szivattyút (nagyon régen került hozzám akkor kompresszort akartam építeni belőle de nem tudott eleget nyomni.)
A vákuumszivattyú tökéletes állapotú Alcatel 2004A típusú elvileg 1x10-4 vákuumra képes. Erre kell szereznem egy vákuum mérő órát és szerkeszteni egy csatlakozót amivel a kültérire rá tudok csatlakozni. Ha jól értem amit írsz rakjak be egy csapot a szívó ágba és ha vákuumolás végén elzárom akkor a szivattyúnál nem szabad emelkednie a vákuumnak.
Igen. A cső készen szettben kapható. A szerviz csaptelephez szoktuk venni, sárga cső a szivattyúra csappal, Itt is nézegetheted. A szivattyúd 1 lépcsős kicsit tovább járasd. a csövek 1/4'-osak, kivétel a klíma felől, ha R410A van benne,(ez valószínű mostanában) akkor 1/2' a menet, fordító, vagy eleve olyan cső kell amin az van.
Tudok szerezni digitális nyomásmérőt ami tud mérni vákuumot . Tegnap kísérleteztem is vele vákuumkeltőket teszteltem ejektorokat. Az egyik egy picike darab volt -700 mBAR volt a tudása 7 bár levegővel.
A másik az egy brutálisabb darab volt -960mBárt tudott. Ha jól sejtem ez már elegendő lenne vákuumolásra is . A vákuumszivattyúmat nem tudtam lemérni még vele de hamarosan az is meglesz ![]()
Sziasztok, a lámpánál lévő sarokba kellene szerelnem egy multi kültérit. Jó lesz ott?
Olvastam egy fórumon, hogy a vákum tartását úgy is lehet ellenőrizni, hogy a szivattyú kimenetét olajba (vagy vizbe) vezetik egy csövön és figyelik a buborékolás intenzitását. Ha megszűnt, akkor hagyják fél óráig, majd újra beinditják. Ha buborékol, akkor nem tömör a rendszer. Ezt szokta igy csinálni valaki? Egy LT05 fantázianevű egylépcsős vákumszivattyúm lenne. Ha valaki ismeri esetleg; ezzel lehet ilyen buborékoltatást csinálni?
A csöveknél csak a csatlakozó menet, vagy az anyaguk miatt is figyelni kell a hűtőközeggel való kompatibilitásra?
Csatlakozás a kültéri szívó sarok szelepen. A sarokszelep csatlakozó a R410A hoz nagyobb 1/2", rég (összes többi) gáz 3/8".
Vákuumolásnál kompatibilitás? szabad levegő páratartalmát szívjuk ki. (Kifelé jön a gőz, na meg mind egyforma az a páratartalom, tehát kompatibilisnek kéne lenni.) A szivattyúba, meg az abba előírt olajat tisztát rakunk. A Vákuumolás befejeztével kerül a páramentes rendszerbe a hűtőközeg a kültériből a szivattyú lezárása, levétele után, ami az előírt típusú, mennyiségű olajat is tartalmazza. Tehát nem értem a kérdést.(Nem bántásból, de a felmerültekre) |
Bejelentkezés
Hirdetés |