Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Klíma beszerelése, fűtés-hűtés házilag
Lapozás: OK   66 / 104
(#) habazutty válasza Busz hozzászólására (») Dec 26, 2016 /
 
Sajnos erre nem fogsz H tarifát kapni. Te nem fogod tudni tanúsítani, a gyártó pedig 2004-ben mêg biztosan nem foglalkozott ilyesmivel. Ráadásul ez egy R407c hűtőközeggel üzemelő on-off klíma (ha jól gondolom), szinte tuti, hogy nem is tudja hozni a kötelezőt.

Egy próbát megér az importőrrel felvenni a kapcsolatot, hátha.
(#) jameswagner hozzászólása Feb 19, 2017 /
 
Sziasztok kedves szakik!

Költözés előtt állok. Van egy Midea on/off klímám, 3,5kW-os. Jelenleg a két egység közel azonos magasságban van egymáshoz képest. Szeretném magammal vinni, viszont panel lakás révén, csak az erkélyre tudnám a kültéri egységet elhelyezni (így nem engedély köteles a buli). Így a két egység között max 3m szintkülönbség lenne (értelemszerűen a kültéri lesz lejjebb).

Kérdésem tehát az lenne, hogy ez esetben kell-e plusz gázt rátöltetnem majd a rendszerre, illetve szükséges-e 3m-en olajcsapdát kialakítani a csövezésnél?

Ezen felül még azt szeretném megtudakolni, hogy a gáz visszaszívása a kültéri egységbe miként történik pontosan?

Köszi a válaszokat!
(#) Joe_001 válasza jameswagner hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Van benne annyi, általában 10 m csőhossz nem gond.
Visszább több helyen leírták, de :
1 Bekapcs vár egy kicsit. Közben a kültérin nyugodtan leszedi a sarokszelep sapkáit, ennyit kb.
2 Elzárja a nyomó oldali szelepet imbusz kulccsal, vár míg a gép hangja megváltozik, ez a hang állandósul.
3 Ekkor elzárja a szívó oldali szelepet imbusz kulccsal.
A csőrendszer bontható.
(A szerviz csaptelep felrakása opcionális.)
Lehet bekapcsolás nélkül is lefejtővel, de azod valószínűleg nincs, ilyenkor olyan szakembört hívunk akinek van.
(#) jameswagner válasza Joe_001 hozzászólására (») Feb 19, 2017 /
 
Ezer köszönet!

Csak a leszerelést fogom én elvégezni, illetve az egységek új helyen való kiépítését. A csőrendszer kiépítését és szakszerű beüzemelést egy szakember fogja elvégezni. Csupán azért kérdeztem meg ezeket a dolgokat, hogy esetlegesen menyi plusz helyet hagyjak az olajcsapdának, és hogy kb ilyen összköltségre számíthatok.

A visszaszívást is köszönöm!
(#) terka hozzászólása Feb 19, 2017 /
 
Tavaly tavasszal szereltek nálunk egy Daikin klímát. Teljesen elégedettek lennénk vele ha nem zörögne amikor a szél fúj. Ha nem nagyon fúj akkor csak monoton zúgás hallatszik, de minél jobban fúj a szél annál hangosabb. Szendvics módjára van felszerelve, vagyis belül a beltéri, a fal külső felén közvetlenül mögötte a kültéri. Szerelési hiba, vagy azért mert huzatos helyen van a kültéri. Megoldás??
(#) Deta hozzászólása Feb 21, 2017 /
 
A hétvégén szereltettünk fel egy használt hűtő-fűtő klímát. Nagyjából 15 percig fűt, utána leáll Defrost hibaüzenettel. Ilyenkor nem megy benne semmilyen ventilátor, de a beltéri sistergő hangot ad!
Köszi a válaszokat! deta
(#) Joe_001 válasza jameswagner hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Nincs mit. (Ja a vékony cső a nyomó oldal.) Mivel ha nincs különösebb faxni a szerelésben, általában a kültériig lejt a cső, és az nem túl hosszú. az olaj visszafolyik a kültériig. tehát nem gond.
Sok sikert a szereléshez!
(#) habazutty válasza Deta hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Szia!
Az nem hibaüzenet. Alapvetően minden klíma fűtés üzemben a következőképp működik:
- bekapcsol a kompresszor, bent világít a defrost led, de nem megy bent a ventillátor (vagy csak éppenhogy)
- amikor eléri a kb. 40 °C-os hőmérsékletet a beltéri hőcserlő, akkor elkezdi fújni a meleglevegőt
- eközben (mivel ilyenkor a kültéri hőcserélő az elpárologtató) kockára fagy a kültéri, ez erősen függ a páratartalomtól és a hőmérséklettől
- ha úgy gondolja a berendezés, hogy ideje a kültérit leolvasztani, akkor leáll a kompresszor, bent a ventillátor, világítani kezd a defrost led, hallasz egy nagy szisszenő hangot (ez a váltószelep hangja, ahogy visszaáll hűtésbe)
- beindul a kompresszor, de bent nem megy a ventillátor
- kicsit recsegő hang is lehet ahogy bent a hőcserélő elkezd lefagyni (hőt von el a leolvasztáshoz a szobából)
- ha befejezte, akkor kezdődik előlről

Ha tudjuk milyen klímáról van szó, akkor a service manual alapján a konkrét idők és hőfokok is kideríthetők.

Első blikkre a 15 perc kicsit kevésnek tűnik, de nem biztos, hogy hiba.
A hozzászólás módosítva: Feb 21, 2017
(#) jano65 válasza terka hozzászólására (») Feb 21, 2017 /
 
Még úgy is nehéz diagnosztizálni látatlanban, de jó lenne tudni, hogy milyen a zörgés jellege. Lehet laza alkatrész, kihagyott burkolat csavar, ilyesmi.
(#) Deta válasza habazutty hozzászólására (») Feb 22, 2017 /
 
A klíma típusa YORK, fűtési teljesítménye a 5,57 KW, hűtési teljesítménye 5,3 KW.
Eléggé kiszámíthatatlan a megállása. Többször próbálva negyed- és háromnegyed óra közt változik.
Tegnap az egyik távoli műszerteremben dolgoztam több órát. Klímával van megoldva a fűtés. Nála nem tapasztaltam ilyen leállásokat, igaz az jóval fiatalabb, inverteres klíma, de csak kb. 3 KW-os
(#) habazutty válasza Deta hozzászólására (») Feb 22, 2017 /
 
Értem. Az összehasonlításnak semmi alapja, mert ég és föld a különbség a két gép között. Az inverteres több mindent képes figyelni a leolvasztás szabályozásához. Tuti, hogy az is megállt, csak kevésbé észrevehetően, meg ritkábban.

Az, hogy YORK még elég kevés info. A beltérin ott van a típusszáma. Ha elárulod, akkor megpróbálok utánanézni.
A hozzászólás módosítva: Feb 22, 2017
(#) Deta válasza habazutty hozzászólására (») Feb 23, 2017 /
 
A teljes típusszám RACK 18FS-AAR
(#) habazutty válasza Deta hozzászólására (») Feb 23, 2017 /
 
Sajna nem találtam hozzá manual-t. Viszont egy hasonló gyártmányét igen. Nagy különbség valószínűleg nem lesz.
E szerint akkor kezd leolvasztani:
- ha a kompresszor már legalább 40 perce megy és a beltéri hőcserélő és a szoba hőmérséklete között (ventillátor fordulatszámtól függő) hőmérséklet különbség meghalad egy adott értéket
- az előző leolvasztásból kalkulál és, ha a beltéri hőcserélő "magas hőmérséklet" védelem alatt van, akkor kikapcsolja a kültéri ventillátort, de a kompresszort nem. Ezzel elvileg még 90 perccel kitolhatja az üzemidőt.
- ha van hőérzékelő a kültériben, akkor arra is indulhat a leolvasztás, de ez esetben is hosszabb időnek kellene eltelnie, mint amit tapasztaltál

Ezek fényében érdemes lenne megnézeti egy klímással. Lehet, hogy hiányzik belőle egy kis hűtőközeg.

Meg tudod mérni a legmagasabb ventillátor fokozaton, max-ra vett hőfok mellett a szívott (tetején a rácsnál mért) illetve a kifújt (terelőlamellánál) mért hőmérsékletet kb. 5-10 perc üzem után?
(#) Deta válasza habazutty hozzászólására (») Feb 24, 2017 /
 
Felhúztam 28 Cfokra a kért hőfokot, a beltéri keringető ventilátort a maximum teljesítményre. Így a beszívott levegő hőfoka 27Cfok, a kifúvott levegő hőfoka pedig 45 Cfok.
Tegnap 45 perc után állt ki leengedésre, de több tesztre nem volt időm.
Volt a kültériben egy fordulatszám szabályzó kis áramkör utólag beépítve, gondolom valami modernizációs célzattal. A ventilátor fordulatszámát tudta csökkenteni a rendszerben lévő nyomás alapján. Lehet valami értelme?
(#) habazutty válasza Deta hozzászólására (») Feb 24, 2017 /
 
Picit karcsúnak tűnik a lefújt levegő hőmérséklete...
Az a fordulatszámszabályzó azért került bele, mert használták a gépet alacsony környezeti hőmérséklet mellett is hűtésre. A kondenzációs nyomást tartja állandó értéken (ameddig tudja). Fűtés üzemben áthidalja egy relé, ilyenkor nincs rá szükség, mert a beltéri úgyis kikapcsolja a kültéri ventillátort, ha kell.
Ha nem akarod a gépet mondjuk 15-20 °C-os külső hőmérsékletnél használni hűtésre, akkor nyugodtan kösd ki belőle a szabályzót.

Aki felszerelte nem nézt meg beüzemeléskor, hogy megfelelőek-e üzem közben a nyomások?
(#) Deta válasza habazutty hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Összeszerelte, megkompresszorozta, célzott rá, hogy van leolvasztási üzemmódja!
Kompresszorozás közben többször figyeltem, de nem láttam egyik manométert sem, hogy változott volna a mutatott értéke. Max 15 perc míg rajta volt a gép, pedig a csövek elég hosszúak, a két egység kicsit több, mint 4 m-re van egymástól.
(#) habazutty válasza Deta hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Az vákuumozás volt valószínűleg. Miután azt befejezte kellett volna rajtahagyni a manométert és bekapcsolni a gépet, majd ellenőrizni az értékeket.

Egyenlőre használd, de ha nem leszel nyugodt, akkor úgyis meg fogod nézetni.
(#) Deta válasza habazutty hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Köszi a segítséget!
Deta
(#) habazutty válasza Deta hozzászólására (») Feb 25, 2017 /
 
Nincs mit!
(#) terka válasza jano65 hozzászólására (») Feb 28, 2017 /
 
Olyan a zörgés mintha forgatná a szél a kültéri forgó részét, és az hallatszana be. De lehet, hogy a beltéri lamelláit fújja? Nem értek hozzá. Bocs, a szakszerűtlen szövegért. Működés közben ez a zaj nem hallatszik.
A hozzászólás módosítva: Feb 28, 2017
(#) viton1 hozzászólása Ápr 3, 2017 /
 
Sziasztok.Inverteres klímám vezérlőpanelje nincs meg.Át lehet alakítani on-off üzeműre,ill valaki csinált már ilyet?Erről a beltéri ről lenne szó.Genex Gold GG5W MGR45G,Ill ha valaki tudná hol lehetne szerezni hozzá.A magyarországi szervizt már kérdeztem,nincs alkatrészük hozzá.
(#) kaqkk válasza viton1 hozzászólására (») Ápr 3, 2017 /
 
Sajnos el kell hogy keserítselek , nem lehet átalakítani .
(#) cimopata hozzászólása Máj 7, 2017 /
 
Üdv.

Kaptam ingyen egy leszerelt klímát, elég régi fajta sima ki-bekapcsolós típus.
Arra gondoltam kísérlet képpen csinálok hozzá egy 1 fázisú invertert és napelemről járatva attól függően mennyi energia jön a táblákról alacsonyabbra veszem a betáp frekit alapban 50Hz így vesz fel kb 900-1000W-ot. Ha lecsökkenteném 20-30Hz-re akkor kevesebbet fogyasztana plusz egyenletesebben is hűtene.

Szerintetek? Csinált már valaki hasonlót?
(#) kaqkk válasza cimopata hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Szerintem nem valószínű hogy jót teszel a frekiváltóval . Az on of os klímák úgy vannak tervezve (a folytóelem- kapilláriscső) a kompresszor maximális (állandó) teljesítményénél jó az elpárolgási nyomás-hőmérséklet. Ha csökkented a fordulatszámot csökken a szállított gázmenyiség , ami az elpárolgási hőmérséklet csökkenését hozza magával , ezért egyszerűen lefagy a beltériegység ,és ha kicsit okosabb az elektronika akkor kiáll hibára (letilt)
(#) habazutty válasza kaqkk hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Javíts ki, ha tévednék, de az első inverteres klímák is kapillárcsöves adagolással rendelkeztek (legalábbis jópárat láttam belőlük).
Nem lennék benne teljesen biztos, hogyha lecsökkented a szállítási teljesítményt, akkor csökkenni fog az elpárolgási nyomás, hiszen kevesebb gőzt szívsz el.

Egy próbát megérne, már csak a kíváncsiság miatt is, de nem tudom az egyfázisú, segédfázisos kompresszormotor mit kezdene a lecsökkentett frekivel. Egyáltalán egyfázisú kimenettel frekiváltó...

Szerintem.
(#) cimopata válasza habazutty hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
az 1F invertert megoldom. Csak módosítanom kell a szoftvert.
(#) kaqkk válasza habazutty hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Szerintem halott ügy , az elpárolgási nyomás-hőmérséklet sőt a kompresszor hűtése (szívógázhűtées) minden borul ha nem 50hz-ról jár . (én nem láttam kapcsöves invertetest ) Szerintem a váltószelep csövezését nézted kapcsőnek ( hasonló csak kicsit vastagabb) Az inverteresek azért tudják tartani és szabályozni az elpárolgási hőmérsékletet mert a kompresszor fordulatszámánának csökkentése mellett egy elktronikus adagoló is dolgozik a rendszerben .
(#) habazutty válasza kaqkk hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
A legnagyobb tisztelettel csatolok két képet egy Service manual-ból.

A hűtőköri vázlaton sincs elektronikus adagoló elem és a kültéri panel csatlakozásai közt sem. Viszont a gép DC inverter.
(#) kaqkk válasza habazutty hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Igen ebben tényleg kapillárcső van , de ha jobban megnézed két részre van osztva és az egyik fél át van hidalva egy mágnesszeleppel . Ez kb úgy működik hogy 2 féle fordulatszámon megy a kompresszor és ahhoz vagy a szimpla vagy a dupla méretű kapcső van a rendszerben (ez nem szabályzás)
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
(#) habazutty válasza kaqkk hozzászólására (») Máj 7, 2017 /
 
Úgy gondolom, hogy az nem mágnesszelep (nincs neki stekker sem, oda van írva - check valve -), hanem egy visszacsapószelep. Hűtésben a szelep nyit, így csak az egyik kap. cső üzemel, míg fűtésben a szelep zár és mindkét kapilláriscső részt vesz az adagolásban (nagyobb folytás, mert alacsonyabb elpárhőmérséklet kellhet).

Az eredeti kérdés arra irányult, hogy működene-e a dolog.
A hozzászólás módosítva: Máj 7, 2017
Következő: »»   66 / 104
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem