Fórum témák

» Több friss téma
Fórum » Akkumulátoros fúró
 
Témaindító: gabee, idő: Feb 5, 2007
Lapozás: OK   16 / 22
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Sajnálom, a gondolkodás menetünk ellentétes, bármit is írnék, nem fogadnád el. Pl. a fogaskerekes példánál a kisebb áram... Én a motor üresjárati indítási áramát hasonlítottam össze a csavarbehajtóban levő motor indítási áramával, ami után még terhelés is van, és köztudott, hogy a legnagyobb erő mindig az első megmozduláshoz kell, ha valami mozgásban van, könnyebben mozgatható. És itt most a fogaskerekekre gondoltam.
Találtam valamit: Bővebben: Link
Itt az indulási áram 12A. Áttétel nélküli motort mértek, áttétellel még magasabb az áram értéke. Sajnos nem írja, milyen motort teszteltek, úgyhogy ebbe bele.tudsz kötni.
Itt egy másik: Bővebben: Link
29A indulási áram, 2A mikor forog, a motor típusa is meg van adva. A szabvány 540-es motor valahol ez a kettő grafikon között van. Ha van kedved, keresgélj kicsit ( brushed motor current measure with scope). Nincs kedvem többet linkelni.
(#) Kovidivi válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 19, 2019 /
 
Az indulási áram ideje 1-8ms, ezt multiméterrel sajnos nem lehet mérni. Talán ha van min. max. funkció benne, de annak is elég gyorsnak kell lennie... Szkóp mutatja meg igazán a pontos értéket.
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Folyamatosan elfelejted, vagy én nem írtam le elég világosan:
-Túlterheléses indítási áramot is mértem, állóra lefogott tokmánnyal. 12A-t. Két másodpercig csak, az igaz, de a multi ekkor nem kellett átlagoljon, miegymás.
Nem látom be továbbra sem, hogy ellenben az "üres" (azaz terheletlen) tokmány megindításához miért kellene 15-25A...
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) Kovidivi válasza szs hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Az állóra lefogott tengelyű motor árama megközelítőleg az indulási árammal egyenlő.
De ha ezt az áramot ismét a multid vékony és hosszú kábelével mérted, a 200VA-es 17VDC transzformátoroddal, akkor nem a maximális áramot mérted, hanem ami ki tudott alakulni. Ha én 10A körüli áramot mérek, akkor 15cm-es vezetéket használok, 2.5-4mm2 átmérőjű vezetékkel.
A hozzászólás módosítva: Feb 20, 2019
(#) szs válasza Kovidivi hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Ok, olyat be is fogok szerezni akkor a (remélhetőleg a héten-jövő héten) és akkor ismét mérek
(#) Inhouse válasza istu99 hozzászólására (») Feb 20, 2019 /
 
Nekem még az jutott eszembe, hogy nem írtad (mondjuk szombat óta semmit), hogy a cellákat hogyan kötötted a rendszerbe... Ha forrasztottad, akkor lehet, hogy meg is van a hiba oka.
(#) kcsilla hozzászólása Aug 25, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy Bosch gsr csavarbehatóm nemrégiben megadta magát, csak úgy indul be ha behúzom teljesen a nyomógombját és utána beteszem az aksit, a panelt kicseréltem de nem az a rossz, vagy az akku vagy a motor melyik lehet a ludas ?
(#) Kovidivi válasza kcsilla hozzászólására (») Aug 25, 2019 /
 
Ha szorul a motor, túl nagy áramot vehet fel, amit esetleg a gyengélkedő akksi nem tud leadni. A leírt.módszerrel csak azt éred el, hogy az akksit várakozás nélkül rákapcsolod a motorra. Normális.esetben biztosan van egy kb. 0.5mp-es "gyorsítás", ahogy meghúzod a ravaszt. Tippem: szoruló motor (vagy az utána levő mechanika) és/vagy gyenge akksi.
(#) kcsilla válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 25, 2019 /
 
Köszi de ha direktre kötöm a motort meg az akksit akkor jól működik, mechanika az jó
(#) Kovidivi válasza kcsilla hozzászólására (») Aug 25, 2019 /
 
Pont ezaz. Ha dirketben kötöd, munt egy lórugás, akkora áramot kap a motor induláskor (akkumulátor mint kondenzátor működik az első pár ms-ban) míg ha a ravaszt húzod, a kitöltési tényező 0-ról 100%-ra fog emelkedni, kb. 0.5mp alatt. Elmarad ez az óriási áramcsúcs, ez már elég lehet ahhoz, hogy a mechanika szorulását ne tudja a motor leküzdeni. Mindig a motor indulása a legmegterhelőbb, a legtöbb teljesítményt igénylő dolog.
(#) tibibalogh520 válasza Kovidivi hozzászólására (») Aug 25, 2019 /
 
Mitől szorulna egy ilyen mechanika? Láttál már ilyet belülről? :O
(#) gombi175 hozzászólása Aug 28, 2019 /
 
Sziasztok!
Van egy 5 cellás akkumulátoros fúróm, amihez vettem egy bms-t, de sajnos 15 amperest. Tud valaki segíteni abban, hogy hogyan lehet kiiktatni ezt a korlátot? Maga a bms nagyon jól tölt. A rajta lévő nagy mosfet 150 amperes, szóval nem azt kell kicserélni. Amit helyette vettem 100 amperes bms-t az meg nem tud olyan jól tölteni, folyamatosan lekapcsolja a töltést, mert a cella eléri a határfeszültséget. Gondolom új cellákkal könnyebb lenne, mert a használt cellákat nehezebb balanszírozni. Csatolok képeket, hátha valaki ráismer.
Szóval a 15 amperest kéne valahogy meghackelni.
Előre is köszi
(#) Kovidivi válasza gombi175 hozzászólására (») Aug 28, 2019 /
 
Mosfet és sönt csere... A jelenlegi mosfetek 15A-re vannak méretezve. Ha csak a söntöt csökkented, megfőhetnek a FET-ek a nagy áramtól, és nem lesz lekapcsolás soha (zárlatos FET miatt).
(#) hugyecz hozzászólása Szept 18, 2019 /
 
Sziaszok, kis tanács segítség kéne, van egy skil 2006 aksis fúrógépem ami 12v 1,2 AH-ás NICD.
Ezt szeretném liion akkumlátorra szerelni de nem értem,hogy minden "átszerelős" videón csak 3db cellát raknak a 12 voltos aksiba! A liion akkumlátor csak 3,7V sehogy sem jön ki a 12Volt,az oké hogy feltöltve 4,2V de ez meddig bírja a használatot, nem értem?
A válaszokat köszönöm.
(#) Kovidivi válasza hugyecz hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
4.2V maxon, 3.7V lemerülve. Tehát a 3 soros cella kiad 11.1V-12.6V közötti feszültséget. Szerintem ez eléggé a 12V közelében van, nem? A számtani közepe 11.85V.
Ha beraksz 4db cellát, akkor lesz egy akksid, ami 14.8-16.8V között ad, az távolabb van a 12V-tól, mint a 3 cella.
(#) hugyecz válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
Köszi!
(#) martin96 válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
A gyártók teszt során 2,5V-ig merítik a cellákat. 3,7V-on még benne van a teljes töltöttsége 30-50%-a.
De igen, egyébként én is 3 cellát raknék bele egy 12V-os fúróba.
A hozzászólás módosítva: Szept 18, 2019
(#) Kovidivi válasza martin96 hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
Én nem merítek semmit 3.5V alá cellánként.
(#) pipi válasza hugyecz hozzászólására (») Szept 18, 2019 /
 
Én min. kettőt párhuzamosan, és ebből 3-at sorosan (3S2P) tennék... már ha elfér.
Az én fúróm talpába befért 3S3P
(#) Kovidivi válasza pipi hozzászólására (») Szept 19, 2019 /
 
Jogos.
18650 cellák belső ellenállása (ha jó minőségűek) 20 és 40mOhm között szokott alakulni. Ebből 3 az 60-120mohm, ha 3s2p felállást alkalmazunk, kapunk 30-60mOhm-ot, ami a gép 20A-es indulási áramát 0,6-1,2V feszültség eséssel tolerálja (12V-nál 10%). Az egész akkupakkban ilyenkor 12-24W hő keletkezik, persze csak addig, amíg tart ez a 20A-es indulási áram. Egész jól ki lehet mindent számítani, ha ismeri az ember az akksiját.
Pl. haz egész pakk belső ellenállása túl magas, mondjuk 3s1p-nél 100mOhm (ami annyira nem is rossz érték a 3s1p-hez képest), akkor a 20A-es terhelésre 2V-ot be fog zuhanni a pakk feszültsége (cellánként 4.2V-ról kb. 3.5V-ra), és a BMS szólni fog, hogy: "Hé! Lemerültek az celláid!".
(#) alex0 válasza hugyecz hozzászólására (») Szept 19, 2019 /
 
Még azt is hozzá kell tenni, hogy az eredeti akku is cellákból van, és 10db van sorbakötve. A cellánkénti töltési végfeszültség 1,5-1,6V szokott lenni. Ebből az adódik, hogy 15-16 voltra van feltöltve a pakk. Így a 4 Li-Ion cella adja ki ugyanezt. Persze 3 cellával is jól fog menni a gép.
(#) Kovidivi válasza alex0 hozzászólására (») Szept 19, 2019 /
 
Van, aki csak 1.4-1.5V-ig tölti a cellákat, ezért elterjedt a 14.4V-os akkumulátor kifejezés. De nézz meg egy ilyen akksit, mennyire ejti a feszültségét. Terhelés nélkül se sokáig van meg a 14-15V az önkisülése miatt... A belső ellenállása egy 10 cellás Nicd/NimH pakknak 50-100mOhm körül van, tehát terhelve 1.2V-okat ejt, míg a lithium ion cellák terhelés alatt sokkal jobban tartják a feszültséget, ezt is érdemes figyelembe venni. Egyébként meg mindenki azt rak a csavarbehajtójába, amit akar, vagy amennyi helye van.
(#) hugyecz hozzászólása Szept 19, 2019 /
 
Köszönöm mindenkinek a hasznos tanácsokat,3 cella lesz benne a+ ez a BMS meg liion töltő, a youtubos videók alapján. Mégegyszer köszi.
(#) alex0 válasza Kovidivi hozzászólására (») Szept 20, 2019 /
 
Ez mind igy is van. Én csak annyit akartam hozzátenni, hogy amennyiben 4 cella van berakva, akkor ha elkezd lemerülni az akku, akkor is még jól fog forogni. A BMS meg úgyis lekapcsol, ha a cellák lemerülnek.
(#) Repsol600 hozzászólása Nov 8, 2019 /
 
Sziasztok!
Átalakítottam egy 9,6V-os Ni-Cd fúrót Li-ionra 3db cella van összekötve ez kb 12V. Működik de hirtelen terhelésnél olyan mintha nem bírná és letilt az elektronika. Ekkor csak 8V mérhető a kimeneten, ha egy pillanatra rádugom a töltőt visszajön a kb 12V. Mi lehet a probléma? Nem melegszik semmi. TZT 3S 25A vezérlő van benne.
(#) Kovidivi válasza Repsol600 hozzászólására (») Nov 8, 2019 /
 
Lehet a védelem letilt. Túláram, vagy a cellák feszültsége leesik a nagy terheléstől. Másik védelem (ha látod a söntöt, ideiglenesen átalakíthatod (fele akkor sönt dupla áramot jelent), hogy nagyobb áramnál tiltson le), vagy másik cellák lenne a megoldás.
(#) pipi válasza Repsol600 hozzászólására (») Nov 8, 2019 /
 
Ha 3*1 cella van, az édeskevés áramterhelhetőségben, leesik a fesz mint Kovidivi írta.
2-inkább 3 cella kellene párhuzamosan, és ezekből 3 sorba
(#) DöG-1 hozzászólása Dec 11, 2019 / 1
 
Egy öreg, masszív, (mechanikus váltó + ütve csavarozó) Metabo 12V-os akkus csavarozógépben cseréltem az elöregedett NiCd akkupackot 3S2P nagy áramú LiIonra, és kapott egy Balanceres 3S 60A-es BMS-t is az akku packba, illetve egy tápcsatlakozót, amire a 3A-es 3S töltő-t rá lehet dugni.

Először nem akart működni igazán:
-az akku + BMS + kapcsoló + (27R/10W) műterhelés eggyütt jól működött
-tápegységről (12V/12,5A) a motor működött
-akkupackról a motor működött
...
-de az akku + BMS + kapcsoló + motor már nem volt hajlandó elindulni!

Kimértem: a BMS tiltott le induláskor -úgy látszik indításkor a kapcsolóban lévő elektronika is erősen megrántja az akkupackot, nem csak a motor-!
Megoldás: bekerült egy 1000µF/16V low ESR elkó a BMS után, az akkupack fúrógép csatlakozói közé párhuzamosan bekötve, ami megszüntette a túláram védelm induláskori aktiválódását!
...azért a mai gépek kb. fele súlyban vannak, úgy hogy sulyzós edzésnek is megteszi a használata...
(#) Bluger hozzászólása Jan 19, 2020 /
 
Sziasztok
Egy fúró akkupakjában készülök cellákat cserélni (li-ion), de az 1500mAh helyet 3000mAh-t készülök rakni. A kérdés az lenne, hogy az elektronikája bírná e a terhelést mert a régi cellák 23A-t képesek leadni az új meg 30A-t.
Szóval ha több ampert bír leadni akkor többet is fog felvenni a motor vagy valami korlátozza, hogy ne üsse ki az elektronikát?
(#) ferci válasza Bluger hozzászólására (») Jan 19, 2020 /
 
Szia!
A töltőnek nem lesz mindegy, hogy 2x akkora mAh-s akkukat kell töltenie.
Következő: »»   16 / 22
Bejelentkezés

Belépés

Hirdetés
Lapoda.hu     XDT.hu     HEStore.hu
Az oldalon sütiket használunk a helyes működéshez. Bővebb információt az adatvédelmi szabályzatban olvashatsz. Megértettem